9 Haziran Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Amazon Türk ayakkabı markalarına gözünü dikti
Haberler

Amazon Türk ayakkabı markalarına gözünü dikti

Marketing Türkiye
21 Mayıs 2018
3 dk okuma

Türkiye Ayakkabı Sanayicileri Derneği (TASD) Yönetim Kurulu Üyesi Süleyman Gürsoy, e-ticaret devi Amazon ile görüştüklerini ve Amazon’un, Türkiye’den ayakkabı satın almak istediğini ifade ederek, “Biz de onlara, onların istediği şartları taşıyan 40 üretici firmanın ismini verdik. Bu firmalarla görüşecekler” dedi.

Gürsoy, Amazon’un, ABD’de en büyük üçüncü ayakkabı satıcısı ve yıllık cirosunun 176 milyar dolar olduğunu belirterek, Türk ayakkabısının, dünyanın en büyük e-ticaret platformlarından olan Amazon’da küresel anlamda görücüye çıkacağını söyledi.

Süleyman Gürsoy, AA muhabirine yaptığı açıklamada, dünya ayakkabı ticaretinin 155 milyar dolar olduğunu, Türkiye’nin kısa vadede buradan 1 milyar dolarlık pay almayı hedeflediğini kaydetti.

Türkiye’nin geçen yıl 769 milyon dolarlık ayakkabı ihracatı yaptığını belirten Gürsoy, 155 milyar dolarlık pazardan en büyük payı Çin’in aldığını bildirdi. Gürsoy, geçen yıl Türkiye ayakkabı ihracatının yaklaşık yüzde 80’inin Irak, Rusya ve Almanya’ya yapıldığını söyledi.

Türkiye’nin, üretimi artırmak için endüstriyel üretime ihtiyacı olduğunu dile getiren Gürsoy, ABD ve Almanya gibi büyük ayakkabı tüketicisi ülkeler ve global markaların Çin, Endonezya ve Kamboçya gibi ülkelerde üretim bantları bulunduğunu, her bir tesiste günlük 150 bin çift ayakkabı üretilebildiğini anlattı.

Türkiye’de öyle bir fabrika olmadığını ve bu üretimi yapacak kapasite bulunmadığını ifade eden Gürsoy, endüstriyel üretimi artırmaları halinde ihracat rakamını çok daha yukarıya çekebileceklerini söyledi.

“Hedefimiz 1 milyar dolar ihracat”

Süleyman Gürsoy, “Bu yıl hedefimiz 1 milyar dolarlık ihracat yapmak. Şu anda Türkiye’de yıllık üretim 380-400 milyon çift. Bunun 200 milyon çiftini kendimiz tüketiyoruz. Geriye kalan 180 milyon çiftini ihraç ediyoruz.” diye konuştu.

Ayakkabıda ihracat kilogram değerin 3,5-4 dolar seviyesinde bulunduğunu, rakamın yüksek olmamasının sebebinin ihracatta terliğin ciddi pay alması olduğunu belirten Gürsoy, ayakkabı ihracatının 2023’e kadar en az 3 milyar dolara çıkması gerektiğini kaydetti.

Emek yoğun olan bu sektörün 280 bine yakın doğrudan çalışanı bulunduğunu, sektörün doğrudan ve dolaylı olarak yarım milyon kişiyi istihdam ettiğini bildiren Gürsoy, sektörün üniversiteye ihtiyacı olduğunu, Yıldız Teknik Üniversitesi’nde ayakkabı mühendisliği bölümü açmak için girişimde bulunduklarını söyledi.

“Ruslar, Türkiye’den ayakkabı almak için kapı kapı geziyor”

TASD Yönetim Kurulu Üyesi Süleyman Gürsoy, bu yılın ilk 4 ayında ayakkabı ihracatının 2017’nin aynı dönemine göre yüzde 24,9 artarak 368 milyon dolara yükseldiğini bildirdi.

Söz konusu dönemde Rusya’ya yapılan ayakkabı ihracatının 22 milyon 326 bin dolardan 59 milyon 750 bin dolara yükseldiğini belirten Gürsoy, ilk 4 ayda Rusya’ya ihracatın yüzde 167 artış kaydettiğini, bu dönemde toplam ayakkabı ihracatından Rusya’nın yüzde 16,2 pay aldığını söyledi.

Gürsoy, “Ruslar, şu anda Türkiye’de ayakkabı almak için üreticileri adeta kapı kapı geziyorlar. Ruslardan çok ciddi ayakkabı talebi var.” dedi.

Yılın ilk 4 ayında 2017’nin aynı dönemine göre Irak’a yüzde 6,3 düşüşle 32 milyon 543 bin dolarlık, Almanya’ya yüzde 63,6’lık artışla 30 milyon 309 bin dolarlık, Romanya’ya yüzde 18’lik artışla 12 milyon 609 bin dolarlık ve Suudi Arabistan’a yüzde 12,5’lik düşüşle 12 milyon 492 bin dolarlık ayakkabı ihracatı yapıldığını belirten Gürsoy, söz konusu ülkeleri İtalya, Bulgaristan, Cezayir, İspanya ve İngiltere’nin izlediğini bildirdi.

“Türk ayakkabısına ciddi ilgi var”

Süleyman Gürsoy, ayakkabı ihracatını artırmak ve Türk ayakkabısını tanıtmak için TASD’ın yaptığı çalışmalara değinirken, şunları kaydetti:

“Mesela, Rusya’nın önde gelen bir ayakkabı markası ile görüştük, yıllık 10 milyon çift ayakkabı almak istiyor. Decathlon ile görüştük ve 17-18 firmamızı onlarla görüştürdük.

TASD olarak Amazon ile görüştük. Amazon, Türkiye’ye giriş hazırlığında… Görüşmede kendilerine neden Türkiye’ye girmek istediklerini sordum. Kendileri, ‘gelecek 25 yılın Türkiye’nin yılı olacağını, Avrupalı gibi yaşayan Türklere Orta Doğu’nun gıpta ile baktığını, burasının özellikle Körfez ve Orta Doğu’dan çok ciddi turist alacağını’ söyledi. Amazon, Türkiye’den ayakkabı satın almak istiyor. Biz de onlara, onların istediği şartları taşıyan 40 üretici firmanın ismini verdik.

Bu firmalarla görüşecekler. Amazon, ABD’de en büyük üçüncü ayakkabı satıcısı. Şirketin yıllık cirosu 176 milyar dolar. Yani Türk ayakkabısı, dünyanın en büyük e-ticaret platformlarından olan Amazon’da küresel anlamda görücüye çıkacak. Türk ayakkabısına ciddi ilgi var.”

1 Japonya'da tüm kan gruplarıyla uyumlu yapay kan geliştirildi
Japonya’da tüm kan gruplarıyla uyumlu yapay kan geliştirildi
2 Builder.ai iflas etti: “Yapay zeka” arkasında 700 kişilik yazılım ekibi çıktı
Builder.ai iflas etti: “Yapay zeka” arkasında 700 kişilik yazılım ekibi çıktı
3 Mayıs ayının reyting şampiyonu gazetecileri
Mayıs ayının reyting şampiyonu gazetecileri
4 McKinsey’den sessiz dönüşüm: 5 bin kişi işten çıkarıldı
McKinsey’den sessiz dönüşüm: 5 bin kişi işten çıkarıldı
5 KFC Türkiye’de yeni dönem: HD Holding ile güç birliği
KFC Türkiye’de yeni dönem: HD Holding ile güç birliği
Güncel Haberler
Cannes Lions için heyecan dorukta: İşte uzmanların favori gösterdiği kampanyalar...
Cannes Lions için heyecan dorukta: İşte uzmanların favori gösterdiği kampanyalar…
Çocuklar arasında yapay zeka merakı iki kat arttı
Çocuklar arasında yapay zeka merakı iki kat arttı
Sosyal medyanın Mayıs ayı şampiyonları belli oldu!
Sosyal medyanın Mayıs ayı şampiyonları belli oldu!
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Group M resmen WPP Media oldu!
Haberler
Group M resmen WPP Media oldu!
Nafizcan Önder
2 hafta önce
Dubai çikolatası dünya genelinde kıtlık yarattı: Antep fıstığı fiyatları rekor kırdı!
Haberler
Dubai çikolatası dünya genelinde kıtlık yarattı: Antep fıstığı fiyatları rekor kırdı!
Sena Tufan
21 Nisan 2025
Haftanın marka ajans iş birlikleri (1-10 Nisan)
Haberler
Haftanın marka ajans iş birlikleri (1-10 Nisan)
Sena Tufan
10 Nisan 2025
Papara’ya yasa dışı bahis soruşturması
Haberler
Papara’ya yasa dışı bahis soruşturması
Marketing Türkiye
2 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.