16 Aralık Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Haberler

Alkollü içecek sektörü yasak sarhoşu!

Marketing Türkiye
14 Mayıs 2013
1 dk okuma

Başbakan’ın “Milli içkimiz ayrandır” sözüyle başlayan ve her türlü alkollü içecek reklamlarının yasaklanmasına ilişkin meclise verilen yasa tasarısıyla somutlaşan reklam yasakları Marketing Türkiye dergisinin 15 Mayıs tarihli sayısında masaya yatırıldı. Reklam sektörü temsilcilerinin alkollü içecek sektörünün bundan sonra pazarlama anlamında neler yapması gerektiğini dile getirdiği haberde Xsights araştırma şirketi tarafından Marketing Türkiye için yapılan çarpıcı bir araştırma da yer alıyor. Araştırmaya göre halkın yüzde 64’ü gazetelerden içki reklamlarının kaldırılmasına ilişkin çalışmadan haberdar. Bu kişilerin yüzde 26’sı alkollü içecek reklamlarının yasaklanmasını doğru bulmazken, yüzde 50,6’sı içki reklamlarının kaldırılmasını doğru buluyor.  

Sektör temsilcilerinin konuya ilişkin görüşleri ise şöyle: 
Ali Saydam – İletişim Danışmanı: “AK Parti’nin içkiyle, kumarla, zinayla, küfürle pek arası olmadığını bilmeyen var mı? AK Parti bu konumlanma doğrultusunda adımlar atıyor… Son derece tutarlı, hedefe kilitlenmiş, adımlar… Bundan dolayı suçlanabilir mi? Hayır…”
Can Bilgili – İstanbul Ticaret Üniversitesi İletişim Fakültesi Öğretim Üyesi: “Reklam içeriğinin yayınlanmasından öte ilgili ürün ve maddelerin satış ve dağıtım pazarındaki erişimine yönelik kısıtların oluşturulması öncelikli konu olmalı.”
Cihan Kırımlı – Brandmark Genel Müdürü: “Alkollü içecekler bir anlamda sigara ile aynı konuma yaklaştırılıyor. Bir ihtimalden öte, ilk etapta gazete, dergi ve Açıkhava reklamlarına yasak geleceği açık.”
Engin Kafadar – “Grey İstanbul Kreatif Direktörü: Bu yasaklar yapılmak istenilenin tam tersine daha çekici daha zeki iletişim platformları yaratıyor bence.”
Kerem Özkut – Concept Kreatif Direktörü: “Gazeteler olmayınca belki tüketiciye dokunmak zorlaşacak gibi görünüyor olabilir ama yasaklar etrafından dolaşacak yeni formüller bulunacağı için bir şekilde tüketiciye dokunmanın yolları elbet bulunacaktır.”
Haberin ayrıntıları 15 Mayıs tarihli Marketing Türkiye dergisinde… 
 

 

1 İş dünyasının 2026 asgari ücret beklentisi belli oldu!
İş dünyasının 2026 asgari ücret beklentisi belli oldu!
2 IMDb, 2025’in en popüler dizilerini açıkladı: İşte yılın ilk 10’u
IMDb, 2025’in en popüler dizilerini açıkladı: İşte yılın ilk 10’u
3 Pinterest, 2026'nın öne çıkan 21 trendini açıkladı!
Pinterest, 2026’nın öne çıkan 21 trendini açıkladı!
4 Sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları!
Sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları!
5 Türkiye’nin en hızlı büyüyen teknoloji şirketleri belli oldu!
Türkiye’nin en hızlı büyüyen teknoloji şirketleri belli oldu!
Güncel Haberler
Warner Bros'un kime satılacağını siyaset mi, ticaret mi belirleyecek?
Warner Bros’un kime satılacağını siyaset mi, ticaret mi belirleyecek?
Canva'dan 2026 tasarım trendleri: "Kusursuzluk" yerini "karakter"e bırakıyor
Canva’dan 2026 tasarım trendleri: “Kusursuzluk” yerini “karakter”e bırakıyor
SpaceX etkisiyle tarihi sıçrama: Elon Musk'ın serveti 600 milyar doları geçti
SpaceX etkisiyle tarihi sıçrama: Elon Musk’ın serveti 600 milyar doları geçti
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Orphex ile dijital pazarlamada anlık, ölçeklenebilir ve tutarlı raporlama dönemi
Haberler
Orphex ile dijital pazarlamada anlık, ölçeklenebilir ve tutarlı raporlama dönemi
Advertorial
4 hafta önce
The TECH Summit'te kayıtlar devam ediyor! Geleceği deneyimlemeye hazır mısınız?
Haberler
The TECH Summit’te kayıtlar devam ediyor! Geleceği deneyimlemeye hazır mısınız?
Marketing Türkiye
2 hafta önce
Lahmacun Endeksi Ekim sonuçları açıklandı: Fiyatlar artıyor ama daha yavaş!
Haberler
Lahmacun Endeksi Ekim sonuçları açıklandı: Fiyatlar artıyor ama daha yavaş!
İrem Alimoğlu
5 Kasım 2025
Heinz’dan “kanlı ketçap” efsanesine gotik bir dokunuş: Cadılar Bayramı’na özel siyah mayonez!
Haberler
Heinz’dan “kanlı ketçap” efsanesine gotik bir dokunuş: Cadılar Bayramı’na özel siyah mayonez!
İrem Alimoğlu
17 Ekim 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.