27 Aralık Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Haberler

Alkollü içecek sektörü yasak sarhoşu!

Marketing Türkiye
14 Mayıs 2013
1 dk okuma

Başbakan’ın “Milli içkimiz ayrandır” sözüyle başlayan ve her türlü alkollü içecek reklamlarının yasaklanmasına ilişkin meclise verilen yasa tasarısıyla somutlaşan reklam yasakları Marketing Türkiye dergisinin 15 Mayıs tarihli sayısında masaya yatırıldı. Reklam sektörü temsilcilerinin alkollü içecek sektörünün bundan sonra pazarlama anlamında neler yapması gerektiğini dile getirdiği haberde Xsights araştırma şirketi tarafından Marketing Türkiye için yapılan çarpıcı bir araştırma da yer alıyor. Araştırmaya göre halkın yüzde 64’ü gazetelerden içki reklamlarının kaldırılmasına ilişkin çalışmadan haberdar. Bu kişilerin yüzde 26’sı alkollü içecek reklamlarının yasaklanmasını doğru bulmazken, yüzde 50,6’sı içki reklamlarının kaldırılmasını doğru buluyor.  

Sektör temsilcilerinin konuya ilişkin görüşleri ise şöyle: 
Ali Saydam – İletişim Danışmanı: “AK Parti’nin içkiyle, kumarla, zinayla, küfürle pek arası olmadığını bilmeyen var mı? AK Parti bu konumlanma doğrultusunda adımlar atıyor… Son derece tutarlı, hedefe kilitlenmiş, adımlar… Bundan dolayı suçlanabilir mi? Hayır…”
Can Bilgili – İstanbul Ticaret Üniversitesi İletişim Fakültesi Öğretim Üyesi: “Reklam içeriğinin yayınlanmasından öte ilgili ürün ve maddelerin satış ve dağıtım pazarındaki erişimine yönelik kısıtların oluşturulması öncelikli konu olmalı.”
Cihan Kırımlı – Brandmark Genel Müdürü: “Alkollü içecekler bir anlamda sigara ile aynı konuma yaklaştırılıyor. Bir ihtimalden öte, ilk etapta gazete, dergi ve Açıkhava reklamlarına yasak geleceği açık.”
Engin Kafadar – “Grey İstanbul Kreatif Direktörü: Bu yasaklar yapılmak istenilenin tam tersine daha çekici daha zeki iletişim platformları yaratıyor bence.”
Kerem Özkut – Concept Kreatif Direktörü: “Gazeteler olmayınca belki tüketiciye dokunmak zorlaşacak gibi görünüyor olabilir ama yasaklar etrafından dolaşacak yeni formüller bulunacağı için bir şekilde tüketiciye dokunmanın yolları elbet bulunacaktır.”
Haberin ayrıntıları 15 Mayıs tarihli Marketing Türkiye dergisinde… 
 

 

1 Yapay zeka nedeniyle işten çıkarma yapan şirketler belli oldu!
Yapay zeka nedeniyle işten çıkarma yapan şirketler belli oldu!
2 Şirketlerin 2026 hedefleri değişti: "Büyümesek de olur, mevcudu koruyalım yeter!"
Şirketlerin 2026 hedefleri değişti: “Büyümesek de olur, mevcudu koruyalım yeter!”
3 Bir metnin yapay zeka tarafından yazıldığı nasıl anlaşılır?
Bir metnin yapay zeka tarafından yazıldığı nasıl anlaşılır?
4 Yılbaşı hediyelerinde "değer" dönemi: Tüketici artık kontrollü harcıyor
Yılbaşı hediyelerinde “değer” dönemi: Tüketici artık kontrollü harcıyor
5 ŞOK Market, Dünya Trip Atma Günü'nü "Peki" ile kutladı
ŞOK Market, Dünya Trip Atma Günü’nü “Peki” ile kutladı
Güncel Haberler
3 milyon hane, 15 günde bir ağrı kesici alıyor!
3 milyon hane, 15 günde bir ağrı kesici alıyor!
Çalışan yalnızlığı derinleşiyor!
Çalışan yalnızlığı derinleşiyor!
Yılın en dikkat çeken Noel kampanyaları!
Yılın en dikkat çeken Noel kampanyaları!
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

McKinsey, Karaca’nın dijital dönüşüm başarısını dünyaya örnek gösterdi!
Haberler
McKinsey, Karaca’nın dijital dönüşüm başarısını dünyaya örnek gösterdi!
Sena Tufan
24 Ekim 2025
Türkiye’nin En İtibarlı İş Ortakları B2B Excellence Awards’da ödüllerine kavuştu
Haberler
Türkiye’nin En İtibarlı İş Ortakları B2B Excellence Awards’da ödüllerine kavuştu
İrem Alimoğlu
3 hafta önce
Warner Bros. Paramount'un 108 milyar dolarlık teklifine rağmen Netflix’i seçti
Haberler
Warner Bros. Paramount’un 108 milyar dolarlık teklifine rağmen Netflix’i seçti
Nafizcan Önder
1 hafta önce
Markaların 2026 harcama trendleri: Nelere para harcayacak, nelerden kısacaklar?
Haberler
Markaların 2026 harcama trendleri: Nelere para harcayacak, nelerden kısacaklar?
İrem Alimoğlu
22 Kasım 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.