14 Ekim Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Alışveriş uygulamaları satın alma oranlarında yüzde 40 artış yakaladı
Haberler

Alışveriş uygulamaları satın alma oranlarında yüzde 40 artış yakaladı

Marketing Türkiye
23 Haziran 2020
2 dk okuma

Adjust’ın Liftoff ile gerçekleştirdiği rapora göre, alışveriş uygulamaları satın alma oranlarında yüzde 40 artış yakaladı. Mobil alışveriş tüketicilerin ilk tercihi olma yolunda.

Global mobil uygulama pazarlama platformu Adjust, uygulama pazarlaması ve yeniden hedefleme alanlarında hizmet veren Liftoff işbirliğiyle, hızla büyüyen mobil uygulama ticareti hakkında yeni bir rapor yayımladı. Bugüne kadarki en kapsamlı verileri kullanan bu çalışma, mobil alışveriş uygulamalarının önemli oranda büyümeye devam edeceğini gösteriyor. Rapor ayrıca Kuzey Amerika’nın (NAR) mobil alışverişte lider olduğunu belirtiyor ve EMEA bölgesindeki kullanıcıların mobil alışverişe sıcak baktıklarının altını çiziyor.

Nisan 2019 ile Nisan 2020 arasında 10 milyon indirme, 53 milyar reklam gösteriminin ve 2 milyon uygulama içi ilk kullanıcı hareketlerin analiz edildiği raporda şu noktalar yer alıyor:

“Bir alışveriş uygulaması olmak için daha iyi bir zaman olmamıştı”

Liftoff ve Adjust’ın analizleri, alışveriş uygulamalarının kullanıcı sayısının arttığına işaret ediyor. İlk alışverişini tamamlayan bir kullanıcıyı kazanmanın maliyeti 19.47 dolar seviyesinde ve bu rakam yıllık bazda yarıdan fazla düşmüş durumda. Ayrıca etkileşimler %40 arttı ve geçen yıl %10.5 olan satın alma oranı bu yıl %14.7’ye yükseldi.

Buna ek olarak COVID-19 nedeniyle uygulanan karantina ile birlikte tüketiciler mobil alışverişi her zamankinden daha çok kullanıyorlar. Kurulum maliyetleri yıl boyunca nispeten istikrarlı olsa da karantina uygulamasının en yoğun olduğu Mart 2020’de 2.48 dolar ile birlikte yılın en düşük seviyesine indi.

Liftoff’un kurucu ortağı ve CEO’su Mark Ellis, bunu şu sözlerle açıklıyor: “Amazon, Flipkart ve Alibaba gibi perakende devlerinin satışlarının artmasıyla birlikte diğer perakendeciler de pazarda yer buldu ve mobil kullanıcılar yıl boyunca alışveriş yapmaya başladılar. Bu trend hala devam ediyor. Tüketiciler değişen perakende alanına uyum sağladıkça mobil alışverişe her zamankinden daha çok yöneliyorlar. Bir alışveriş uygulaması pazarlamacısı olmak için hiç bu kadar iyi bir zaman olmamıştı.”

Fiziksel temas noktalarının azaldığı bu süreçte markalar büyümeye devam etmek için mobil uygulamaları kullanıyorlar. Ve Adjust’a göre, şirketler şimdiden kullanıcıları yeniden etkileşime sokmaya ve kazandıkları kullanıcıları tutmaya başladılar bile.

“E-ticaret endüstrisi, COVID-19 ile birlikte Mart ayının başlarında bir şok geçirdi ve pazarlamacılar reklam harcamalarını kıstı,” diyor Adjust’ın Ortadoğu, Afrika, Türkiye, Güney Avrupa ve Benelüks Bölge Müdürü Ender Özcan. “Ancak sektör Nisan’da kendini toparlamaya başladı. Artık müşterileri funnel’a çekmek ve mevcut müşterileri etkileşim içinde tutmak için hedefleme ve yeniden etkileşim kampanyalarına devam etmek için büyük bir istek var.”

Alışveriş uygulamaları satın alma oranlarında yüzde 40 artış yakaladı

EMEA kullanıcıları ikna edilmeyi beklerken Kuzey Amerika atılım yapıyor

Alışveriş uygulamalarının büyümeleri dünya çapında hızla devam ederken, Kuzey Amerika açıkça lider konumunda: bu bölgedeki ilk satın alma maliyeti 14.85 dolar gibi düşük bir seviyeye kadar dört kat azalırken, dönüşüm oranları dört kat arttı ve %27.6 seviyesine ulaştı.

EMEA’da durum biraz daha karmaşık. En düşük kayıt maliyeti 4.60 dolar ve kayıt için en yüksek dönüşüm oranı %48.2. Bu da bölgenin alışverişe hazır olduğunu gösteriyor, özellikle kullanıcılar funnel’ın ortasındaysa. Ancak satın alma işlemini tamamlayan bir kullanıcıyı kazanmanın yüksek maliyeti (16.27$) etkileşim oranlarının Kuzey Amerika’nın yarısı kadar olması ile birleştiğinde, kullanıcıların biraz daha ikna edilmesi gerektiği sonucu ortaya çıkıyor. (Etkileşim oranları NA bölgesinde %27.6 ve EMEA’da %13.6)

Raporun detaylarına için tıklayın

Adjust Liftoff Mobil Uygulamalar
1 Yapay zekanın geleceğinde yerini Al: Sınırlı kontenjanlı AI LAB eğitimleri için hemen kayıt ol! Eğitimler 24 Ekim'de başlıyor!
Yapay zekanın geleceğinde yerini Al: Sınırlı kontenjanlı AI LAB eğitimleri için hemen kayıt ol! Eğitimler 24 Ekim’de başlıyor!
2 Sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları!
Sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları!
3 Google Türkiye’den öğrencilere “AI Pro” hediyesi: Gemini bir yıl boyunca ücretsiz olacak
Google Türkiye’den öğrencilere “AI Pro” hediyesi: Gemini bir yıl boyunca ücretsiz olacak
4 Avrupa’nın en iyi işverenleri açıklandı! Türkiye’den 4 şirket listede...
Avrupa’nın en iyi işverenleri açıklandı! Türkiye’den 4 şirket listede…
5 Yarınlar yokmuş gibi harcayanlar: Doom spender’lar
Yarınlar yokmuş gibi harcayanlar: Doom spender’lar
Güncel Haberler
ChatGPT'de mesajlaşma dönemi başlıyor: “Calpico” kod adlı özellik yolda
ChatGPT’de mesajlaşma dönemi başlıyor: “Calpico” kod adlı özellik yolda
Microsoft’tan kritik karar: Windows 10’a veda zamanı!
Microsoft’tan kritik karar: Windows 10’a veda zamanı!
IKEA cep telefonlarına da yatak yaptı!
IKEA cep telefonlarına da yatak yaptı!
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

McDonald’s’tan “altın dokunuş”: Snack Wrap, Special Edition Gold Sauce ile geri döndü
Haberler
McDonald’s’tan “altın dokunuş”: Snack Wrap, Special Edition Gold Sauce ile geri döndü
İrem Alimoğlu
27 Ağustos 2025
Ketçaplı smoothie isteyen var mı?
Haberler
Ketçaplı smoothie isteyen var mı?
Sena Tufan
6 Ağustos 2025
“Just Do It”in evrimi: 2025’te cevap değil, soru zamanı!
Haberler
“Just Do It”in evrimi: 2025’te cevap değil, soru zamanı!
Nafizcan Önder
9 Eylül 2025
Yunanistan’da haftada dört gün çalışma modeli mecliste!
Haberler
Yunanistan’da haftada dört gün çalışma modeli mecliste!
Nafizcan Önder
28 Ağustos 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.