Ali Koç markası Fenerbahçe’ye ne vadediyor?

Türkiye’nin en güçlü iş adamlarından Ali Koç, Mayıs ayında gönül verdiği renkler için, Fenerbahçe Başkanlığı için zorlu bir mücadeleye hazırlanıyor. Zira karşısında 20 yıldır adı kulüple özdeşleşen “Efsane Başkan” Aziz Yıldırım var… Peki, Ali Koç markası Fenerbahçe’ye ne vadediyor? Koç ile Fenerbahçe kimliği ne denli örtüşüyor? Daha da önemlisi taraftarların gönlündeki başkan kim? Aksoy Araştırma’nın gerçekleştirdiği “Ali Koç Fenerbahçe Başkanlık Araştırması” tüm bu soruların yanıtlarını çarpıcı verilerle ortaya koyuyor.

Özellikle 1990’lı yıllarda doğan çocuklar için Fenerbahçe deyince akla sadece Aziz Yıldırım gelir. Kulübün 20 senedir başkanlı­ğını yürüten Aziz Yıldırım türlü badireler atlattı; başarılı oldu, zaman zaman eleştirildi, Fenerbahçe için hapis dahi yattı. Adı kulüple özdeşleşen emektar başkan sayesinde camia 3 Temmuz sürecinden olabildiğince az yara alarak bugünlere geldi.

Aziz Yıldırım’ın daha önce Yargıtay’dan gelen karardan sonra başkanlığı bırakacağını açıklaması, Ali Koç gibi camianın önde gelen isimlerinden birinin başkan olabilme ihtimalini doğurmuştu. Ali Koç da uzunca bir süredir kendisinden beklendiği üzere başkanlığa adaylığını koyduğunu açıkladı. Ancak Başkan Yıldırım, devam eden Şike-Kumpas Davası ve camia içi dinamiklerinin değiştiğini düşünerek fikrini değiştirdi. Şimdi, önümüzdeki Mayıs ayında yapılacak seçimlerde büyük ihtimalle iki güçlü aday Fenerbahçe başkanlığı için ter dökecek. Öyle ki bu seçimler her açıdan Fenerbahçe tarihinin en çetin rekabetine sahne olacak gibi görünüyor.

Aziz Yıldırım’ın Fenerbahçe için ne vadettiğini anlatmaya pek de gerek yok. Zira Yıldırım geride kalan 20 yılda yaptıklarıyla bunu ortaya koyacak çokça zaman bul­du. Kabul etmek gerekir ki asıl merek edilen “Ali Koç” markasının asırlık camiaya neler vadettiği!

Ali Koç ile Fenerbahçe’nin kişilikleri ne denli örtüşüyor? Koç, Fenerbahçe başkan­lığı için gereken desteği kamuoyu ve camia nezdinde görebilecek mi? Rakip takım taraftarları Ali Koç hakkında ne düşünüyor? Marketing Türkiye adına Aksoy Araş­tırma’nın gerçekleştirdiği araştırma, genç iş adamının Fenerbahçe’ye başkanlık adaylığını taraftar gözünden analiz ediyor…

Araştırmanın çarpıcı sonuçları Marketing Türkiye Mart sayısında….

İLGİLİ HABERLER