24 Mayıs Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Ali Koç ile Fenerbahçe kimliği ne kadar örtüşüyor?
Haberler

Ali Koç ile Fenerbahçe kimliği ne kadar örtüşüyor?

Marketing Türkiye
10 Mart 2018
6 dk okuma

Türkiye’nin en güçlü iş adamlarından Ali Koç, gönül verdiği renkler için, Fenerbahçe Başkanlığı için zorlu bir mücadele içinde. Zira karşısında 20 yıldır adı kulüple özdeşleşen “Efsane Başkan” Aziz Yıldırım var… Peki, Ali Koç markası Fenerbahçe’ye ne vadediyor? Koç ile Fenerbahçe kimliği ne denli örtüşüyor? Daha da önemlisi taraftarların gönlündeki başkan kim? Aksoy Araştırma’nın gerçekleştirdiği “Ali Koç Fenerbahçe Başkanlık Araştırması” tüm bu soruların yanıtlarını çarpıcı verilerle ortaya koyuyor.

Özellikle 1990’lı yıllarda doğan çocuklar için Fenerbahçe deyince akla sadece Aziz Yıldırım gelir. Kulübün 20 senedir başkanlı­ğını yürüten Aziz Yıldırım türlü badireler atlattı; başarılı oldu, zaman zaman eleştirildi, Fenerbahçe için hapis dahi yattı. Adı kulüple özdeşleşen emektar başkan sayesinde camia 3 Temmuz sürecinden olabildiğince az yara alarak bugünlere geldi.

Aziz Yıldırım’ın daha önce Yargıtay’dan gelen karardan sonra başkanlığı bıraka­cağını açıklaması, Ali Koç gibi camianın önde gelen isimlerinden birinin başkan olabilme ihtimalini doğurmuştu. Ali Koç da uzunca bir süredir kendisinden bek­lendiği üzere başkanlığa adaylığını koyduğunu açıkladı. Ancak Başkan Yıldırım, devam eden Şike-Kumpas Davası ve camia içi dinamiklerinin değiştiğini düşü­nerek fikrini değiştirdi. Şimdi, önümüzdeki Mayıs ayında yapılacak seçimlerde büyük ihtimalle iki güçlü aday Fenerbahçe başkanlığı için ter dökecek. Öyle ki bu seçimler her açıdan Fenerbahçe tarihinin en çetin rekabetine sahne olacak gibi görünüyor.

Aziz Yıldırım’ın Fenerbahçe için ne vadettiğini anlatmaya pek de gerek yok. Zira Yıldırım geride kalan 20 yılda yaptıklarıyla bunu ortaya koyacak çokça zaman bul­du. Kabul etmek gerekir ki asıl merek edilen “Ali Koç” markasının asırlık camiaya neler vadettiği!

Ali Koç ile Fenerbahçe’nin kişilikleri ne denli örtüşüyor? Koç, Fenerbahçe başkan­lığı için gereken desteği kamuoyu ve camia nezdinde görebilecek mi? Rakip takım taraftarları Ali Koç hakkında ne düşünüyor? Marketing Türkiye adına Aksoy Araş­tırma’nın gerçekleştirdiği araştırma, genç iş adamının Fenerbahçe’ye başkanlık adaylığını taraftar gözünden analiz ediyor…

Taraftar umutlu

1kocAraştırma kapsamında tüm taraftar gruplarına “Ali Koç’un Fenerbahçe’yi Türkiye’de başarıya ulaştırabileceğine inanıyor musunuz?” diye sorulduğunda toplamda yüzde 64’ünün “Evet” yanıtını verdiği görülüyor. Yalnızca yüzde 6’sı “Hayır” yanıtını verirken “Kararsızım” diyenlerin oranıysa yüzde 30. Araştırmanın neredeyse tüm verileri Ali Koç – Fenerbahçe birlikteliğinin başarıya dair umut verdiğini gösteriyor. Birlikteliğin yarattığı “Başarı Çağrışımı” sadece Fenerbahçe taraflarına özgü değil. Yine Galatasaray taraftarlarının yüzde 49’u ve Beşiktaş taraftarlarının ise yüzde 59’u Ali Koçlu Fenerbahçe’nin başarılı olacağı inancında.

Avrupa yolunu açar

1koc2Başarı beklentisinin sınırlarını anlamak amacıyla Ali Koç’un ne denli başarılı olabileceği sorusu Avrupa ve Dünya geneli için de soruldu. Yanıtlara baktığımızda Türkiye’de yakalanacağı düşünülen başarıya göre görece düşük olsa da Avrupa ve dünya genelinde de anlamlı bir başarı beklentisi göze çarpıyor. Tüm taraftar gruplarının yüzde 54’ü Avrupa’da, yüzde 38’i ise dünyada Ali Koç yönetimindeki Fenerbahçe’nin başarılı olacağına inanıyor.

1koc23

Her 4 kişiden 3’ü “Koç” diyor

Tüm taraftar gruplarına “İki adaydan hangisi kulübü daha iyi yönetir?” diye sorulduğunda katılımcıların yüzde 76’sı Ali Koç yanıtını verirken yalnızca yüzde 24’ünün Aziz Yıldırım yanıtını verdiği görülüyor. Söz konusu futbol olduğunda birçok konuda anlaşamayan taraftar gruplarının Ali Koç’un yönetimi konusunda büyük oranda hemfikir olması araştırmanın şaşırtıcı sonuçlarından bir tanesi… Fenerbahçe taraftarının yüzde 83’ü, Beşiktaş taraftarının yüzde 85’i ve Galatasaray taraftarının yüzde 64’ü Ali Koç’un Fenerbahçe’yi Aziz Yıldırım’dan daha iyi yöneteceği yönünde görüş bildiriyor.

1koc234Ali Koç’un başkan seçilmesi durumunda muhtemel yönetim kapasitesine dair eklenen diğer sorularda iş dünyasından gelmesinin ve özellikle Türkiye’nin en önemli iş gruplarından birinde yetişmesinin ona dair bir güven yarattığı anlaşılıyor. Taraftar gruplarında Koç’un seçilmesi halinde gerek kurumsal kapasitedeki iyileşme gerekse mali açıdan daha iyi yapıya kavuşma yönündeki güven ve beklenti öne çıkıyor.

Arketip analizine göre Ali Koç Fenerbahçe kimliğini olumlu yönde etkileyebilir

Aksoy Araştırma’nın hazırladığı araştırmaya ek olarak, marka kimliğini iyi açıklaması nedeniyle gerçekleştirdiği insanlaştırma modelinde iki marka adına ilginç çıkarımlar yer alıyor. Örneğin “Fenerbahçe deyince aklınıza hangi yaş grubu geliyor?” sorusuna katılımcıların orta ve orta altı yaş aralığı cevabını verirken aynı soru Ali Koç için sorulduğunda yine benzer bir yaş aralığı görülüyor.

1koc2345Fenerbahçe için verilen diğer yanıtlara baktığımızda karşımıza genç-orta yaş aralığında, şehirli, orta ve üzeri bir eğitime sahip, çalışkan, istediğini alan/kararlı, görece güvenilir, kısmen söylemci kısmen iş bitirici, otoriter eğilimleri olan bir kişiliğe sahip olduğu düşünülüyor.

1koc23456Ali Koç için aynı sorulara verilen yanıtlar incelendiğindeyse bir miktar daha olumlu sonuçlar olduğu söylenebilir. Ali Koç tüm taraftar gruplarının gözünden incelendiğinde orta yaşlarda, çok iyi eğitimli, net olarak çalışkan, istediğini alan/kararlı, net olarak güvenilir, iş bitirici, otoriter eğilimleri olan bir kişilik olarak görüldüğü ortaya çıkıyor.

ali kac2

Fenerbahçe’nin marka kimliği ile Ali Koç’un iş dünyasındaki başarısından da gelen kişisel marka kimliği bazı noktalarda örtüşürken bazı noktalarda farklılaşıyor. Ancak şu bir gerçek ki Ali Koç’un olası Fenerbahçe başkanlığı, tüm takım taraftarları nezdinde heyecan verici bir durum olarak görülüyor.

Kaynak: Aksoy Araştırma

“Markalı” bir başkanlık yarışı olacak

abdulla

Abdülkerim Durmaz
Beyaz TV Spor Yorumcusu

➞ Ali Koç başkan olursa iş dünyasındaki büyük vizyonunu Fenerbahçe’de de devam ettirir. Fenerbahçe’yi Koç gibi bir dünya markası yapabilir. Fenerbahçe Başkanlığı görevi sırasında diğer kulüp taraftarlarının Koç ürünlerini boykot edeceğini zannetmiyorum. Çünkü insanlar alacağı ürünün kalitesi ve fiyatına dikkat ediyor.

➞ Biliyorsunuz bu Fenerbahçe için markalı bir başkanlık yarışı olacak. Ancak unutulmaması gereken Fenerbahçe ailesi çok büyük bir aile. Ali Koç’un arkasında birçok ünlü marka yer alıyor. Bununla beraber Fenerbahçe taraftarı 25-30 milyonun gücüyle ayakta. Dolayısıyla Ali Koç markası Fenerbahçe markasını bastırmaz. Tam aksine birbirinden güç alırlar gibime geliyor.

➞ Taraftarlar markaları kişisel düşünürse rakip taraftarları etkilemeye başlar. Fakat Ali Koç’un kamuoyu nezdinde sahip olduğu imaj ılımlı olduğundan rakip taraftarları olumlu etkileyecektir.

Seçilse de seçilmese de iz bırakacak

turgay adıyamanTurgay Adıyaman
Saffron Brand Consultants
Türkiye ve Orta Asya Direktörü

➞ Ali Koç popülaritesini Fenerbahçe’ye çoktan yansıttı bile. İş dünyasından olmayan, Ali Koç’u bizzat tanımayan sokaktaki insanda bireysel karizmasıyla ciddi bir hayranlık yarattı. Geçtiğimiz Aralık ayında yapılan Türkiye İnovasyon Haftası’nda 5 bin kişilik salonda iki kişiye büyük bir coşku ve alkış vardı. Biri Cumhurbaşkanı, diğeri ise Ali Koç. Cumhurbaşkanı tartışmasız ülkedeki en güçlü kişi. Peki, Ali Koç’a duyulan bu ilginin kaynağı ne? Soyadı, parası, pulu filan değil, yeni nesil bir lider olması. Ali Koç hem cesur hem de umut veren bir liderliğe sahip.

➞ İletişim stratejisinden bahsedersek, şu ana dek doğruları yapıyor zaten. “Tam zamanı şimdi” diyerek işe başladı. “Fenerbahçe Cumhuriyet’tir” diyerek değerlerin altını çizdi. “Şunu transfer edeceğim, bunu getireceğim” gibi eski moda vaatlerde bulunmadı. Muhtemel rakibi Aziz Yıldırım’a bel altı vuruşlar ve eleştirilerde bulunmadı. Tam tersine “Lütfen büyük hizmetler yapmış Aziz Başkan’a saygılı olalım” diyerek etik ve birleştirici bir duruş aldı. Peki, doğruları yapmak yeterli olur mu, bunu zaman gösterecek.

Azız Yıldırım’ın hakkı Azız Yıldırım’a verilmeli

murat saylanMurat Şaylan
Marka Danışmanı

➞ Türkiye’de futbol kulübü başkanlığına oynamak büyük bir cesaret örneği… Her iş adamı bu cesareti göstermez. Ali Koç’un cebindeki paraya güvenerek değil, çantasındaki projelere güvenerek bu işe giriştiğine inanıyorum. İlginç bir dönemde ilginç bir liderliğe soyunuyor. Bu onun popülaritesini kuşkusuz ki artıracaktır. İş dünyasındaki yönetme becerisini Fenerbahçe kulübüne yansıtabileceğini düşünüyorum.

➞ Ali Koç öncelikle Aziz Yıldırım’ın hakkını Aziz Yıldırım’a vermeli. Aziz Yıldırım ve ekibi “kültürleri gereği” Ali Koç’a sert ve haksız söylemlerde bulunsalar da Ali Koç; “kazanırsam ilk işim Aziz Yıldırım’ın heykelini dikmek olacaktır” demeli. Taraftarlar zaten Ali Koç’u istiyor. Aziz Yıldırım’ın kurguladığı ve faydasına inandığı tüm projeleri devam ettireceği garantisini vermeli, oy kullanacak kongre üyelerine yönelik birebir iletişim yapmalı.

➞ Futbol dünyasında maalesef saygı, etik ve centilmenlik gibi kavramlar unutulmuş durumda. Ali Koç gibi figürlerin özelde futbol dünyamıza, genelde spor dünyamıza erdem ve itibar kazandıracağını düşünüyorum.

1 Yeni nesil sekülerler: Seküler yaşayıp dindar ölmek!
Yeni nesil sekülerler: Seküler yaşayıp dindar ölmek!
2 Türkiye’nin gençlik markaları
Türkiye’nin gençlik markaları
3 Yapay zeka ile hazırlanan reklam filmleri ne kadar başarılı?
Yapay zeka ile hazırlanan reklam filmleri ne kadar başarılı?
4 2025’in seyahat haritası: Zirvede sürpriz var!
2025’in seyahat haritası: Zirvede sürpriz var!
5 Belirsizlik ortamında pazarlama: Hangi kampanyalar rafa kalkıyor?
Belirsizlik ortamında pazarlama: Hangi kampanyalar rafa kalkıyor?
Güncel Haberler
İş dünyasında haftanın atamaları (17-23 Mayıs)
İş dünyasında haftanın atamaları (17-23 Mayıs)
MNG Kargo'dan DHL'e dönüşümün perde arkası
MNG Kargo’dan DHL’e dönüşümün perde arkası
MNG Kargo gitti, DHL eCommerce geldi
MNG Kargo gitti, DHL eCommerce geldi
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Küresel köyden çıkış: Boykot
Haberler
Küresel köyden çıkış: Boykot
Marketing Türkiye
3 hafta önce
Duru ve AÇEV’le çocuklar "Oynaya Oynaya" iyileşiyor
Haberler
Duru ve AÇEV’le çocuklar “Oynaya Oynaya” iyileşiyor
Nafizcan Önder
1 hafta önce
Sektör iğneyi "önce kendine" mi batırsa?
Haberler
Sektör iğneyi “önce kendine” mi batırsa?
Ali SAYDAM
1 Nisan 2025
Trump'ın gümrük vergisi kararı Türkiye'yi nasıl etkileyecek?
Haberler
Trump’ın gümrük vergisi kararı Türkiye’yi nasıl etkileyecek?
İrem Alimoğlu
8 Nisan 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.