Akış, Yatırım ve Satışları Yükseltmek için 50 Pazarlama Taktiği!
İş sahipleri içerik pazarlamasına ihtiyaç duyduklarını biliyorlar. Ancak 2016 B2B Content Marketing Report’a göre bunu nasıl yapmaları gerektiğini bilmiyorlar.
B2B pazarlamacılarından %88’i içerik pazarlamasını kullanmasına rağmen sadece %6’sı bu konseptin şirketleri için “çok etkili” olduğunu belirtti. Bu sürece ayrılan bütçe ve zaman göz önünde bulundurulduğunda %6’nın iç açıcı bir yüzde olmadığı bir gerçek.
Bu durumun yaşanmaması için doğru ve etkili içerik pazarlamasının nasıl yapılabileceğine dair 50 taktik şöyle…
1-Sizin içerik pazarlamanız için “başarı” ve “etkililiğin” nasıl gözükeceğine dair iyi bir fikriniz olsun. Content Marketing Institute’a (İçerik Pazarlama Enstitüsü) göre, bu iki ölçüde netlik sahibi şirketler içerik pazarlamasından daha iyi sonuçlar alıyorlar.
2-Satın alma döngüsünün her adımında müşterilerinizin ihtiyaçlarını karşılayacak, ayrı içerikler yapın.
3-İçerik pazarlamasına bilgi grafiklerini (infografic) dahil edin. B2B pazarlamacıları sektör grafiklerinin etkililiğinde son bir yıldır artış gözlemliyor.
4-E-maillerde içerik yaratırken en etkili yöntemlerin mobil opt-inler (email almayı kabul etmiş kişi listesi) ve doğum günü mesajları olduğu belirtildi.
5-Zamanla içeriğinizi yeni bir hedef kitleye ulaşacak, ve dolayısıyla sitenize akış sağlayacak şekilde değiştirin.
6-Opt-in listenizin görebileceği veya sitenizde sunabileceğiniz şekilde eski blog girişlerinizden toplama bir e-kitap yapın.
7-Yazılı bir içerik stratejiniz olsun. Etkili olan pazarlamacıların başarıları yazılı bir stratejiden geçiyor.
8-Blog içeriğinizi güncel bir şekilde yayınlayın ve e-mail listenize yollayın. Bu şekilde akış ve sosyal paylaşımlar artacaktır.
9-İçerik pazarlama ekibinizle daha sık bir araya gelin. Etkili pazarlamacılar ekipleri ile günde bir ila haftada bir arası görüşenlerden oluşuyor.
10- Pazarlama çabalarınızdan çoğunu sektörün yüzleştiği anahtar problemleri çözmek üzerine sarf edin. Bu her daim satış odaklı bir strateji üretip sunmaktan daha etkili bir yöntemdir.
11- Content Marketing Institute’un açıklamalarına göre, fiziksel katılımlar, kağıt, webinar, araştırma ve vidyoları, B2B şirketlerinde gölgede bırakıyor.
12-İçeriğinizi, müşterilerinizi satın alma döngüsünün bir sonraki adımına nazikçe yönlendirmek adına kullanın.
13- Bu sene yatırımlarınızı arama motoru pazarlamasına (Search Engine Marketing – SEM) yapın. B2B pazarlamacılarından %55’i SEM’in işleri için etkili olduğunu bildirdi.
14- 1200 kelimeden daha fazla kelime içeren bir içerik hazırlarsanız SEM’deki sıralamanız ve akışınız artar.
15- Sosyal medya içeriğinizin başarısını ve blog girişlerinize akışı arttırmak amacıyla sosyal reklamları (social ad) deneyebilirsiniz.
16- Bilgilendirme amacıyla gönderdiğiniz ücretsiz numunelerinizde ücretli ürünlerinizden bahsedin. Örneğin, yeni müşterilere ulaşmanın 10 etkili yolu adında bir e-kitabı ücretsiz sunarken, bu kitabın sonuna danışmanlık servislerinin listelendiği bir e-kitabı almaya teşvik eden bir mesaj ekleyebilirsiniz.
17- Eğer mümkünse, web siteniz için “.com” ile biten formatı kullanın. Başarılı web sitelerinin %84’ü bu formatı kullanıyor.
18- Eğer web sitenizin ve içeriğinizin mobil bir arama akışı sağlamasını istiyorsanız, bu ikisinin mobil ortama uygun uyarlamalarının teminatını yapmalısınız. En başarılı sitelerin %77’sinin mobil uyarlamaları mevcut.
19- İçeriğinizin yapım aşamasında “marketing persona” sistemini kullanın. Böylece içeriğinizi hangi kesimin incelediğine dair bir fikre sahip olabilirsiniz, bu da içeriği değiştirme ve iyileştirmede işinizi kolaylaştırır.
20- Popüler sektör sitelerinde misafir blogger olarak yer alın. Bu yazılarınızda kendi sitenizin linkini (ve mümkünse potansiyel müşterilerin ilgisini çekmek amacıyla ücretsiz bir bilgilendirme numunesini) ekleyebilirsiniz.
21- İçeriğinizi sosyal anlamda paylaşılacak şekilde yaratın. Örneğin “Nasıl?” girişleri, listeler, quizler ve vidyolar gibi.
22- İçeriğinizin arama motorlarından kolay bulunabilecek ve akış karşılayabilecek şekilde hazırlandığından emin olun.
23- Google Forms kullanarak ücretsiz bir sektör anketi oluşturun. Ardından hedef kitlenize bu ankete katılmasını söyleyin. Bulduklarınızla bir rapor oluşturun ve bunu sitenizde yayınlayın ve opt-in listenizle paylaşın.
24- Blog başlıklarınızı yalınlaştırın. Uzun ve karışık başlıklar kullanıcılarınızın bloğunuzu okumadan geçmesine neden olacaktır.
25- Daha uzun girişlere, görüş bildiren gazetecilik örneklerine ve araştırmalar sonucu yazılmış makalelere yönlendiren içerikler geliştirin.
26- Çabalarınızın çoğunu e-mail içeriğine yönlendirin. Şirketlerin %80’i e-maillerin şirketin önünü açtığını ve birincil gelir kaynaklarına dolaysız, direkt bir şekilde katkısı olduğunu belirtiyor.
27- Mobil kampanyaların en etkilileri; sadakat temalı, sadece mobil için geçerli olan (mobil-exclusive) kampanyalar, harcama sonrası geri kazandıran (win-back) kampanyalar ve anahtar kelimelerin üzerinden devam eden konuşmalar.
28- E-maillerinizi takipçilerinize onları en alakadar eden bilgileri göndermek amacıyla dilimleyin. Hedeflemedeki bu artış çoğunlukla sıralamalarda, tıklamalarda ve konuşmalarda da artışlara neden olur.
29-Pazarlamacılar hangi sosyal medya platformlarının en etkili olduğu sorulduğunda Tagged, vidyolar ve KakaoTalk olarak cevap verdiler.
30-Bloğunuz güncel olsun. Bir Hubspot anketinde bloglarını güncel olarak yürüten pazarlamacıların %82’si, blog yoluyla en az bir müşteri kazandıklarını belirttiler. Buna kıyasla bloglarını aylık güncelleyen pazarlamacıların yüzdesi bu kıstasta %57 idi.
31-Bütün içeriklerinizin, girişlerinizin yanına öne çıkan bir “paylaş” düğmesi yerleştirin. Bunun yanı sıra online paylaşma sürecini kolaylaştırmak adına plug-in pencereler kullanmayı da düşünebilirsiniz.
32- Potansiyel müşterilerinize ürününüzü daha etkili kullanabilmeleri ve satın alırken hissedecekleri riski azaltmak için ürün demoları ve denemeleri (tutorial) sunun.
33-Potansiyel müşterilerinizin ürününüzün rakiplerinizle kıyaslandığında ne durumda olduğunu göreceği girişler ve grafikler hazırlayın.
34-Üç veya daha fazla kelimeden oluşan anahtar kavramlarını tercih edin. Böylece, özellikle bu konu üzerinde araştırma yapan biri için sonuçlar çıktığında siz sıralamada daha önde olacağınız için rekabet azalacaktır ve kullanıcılarınız, hem bu yüzden, hem de işlerini kolaylaştırdığınız için sizi daha çok tercih edeceklerdir.
35- Başyazı niteliğindeki misyonunuzu kaleme alın. Başarılı pazarlamacılardan %48’i bu misyonu dosyalamış olanlar.
36- Yeni müşteri ve abonelerinize teşekkür e-maili yollayın. Bu e-maillerde, gelecekteki satışları etkilemesi amacı ile, satın aldıkları ürünle bağlantılı olan diğer ürünlerinizden bahsedin.
37- Satış sürecinde amaç üzerinde yoğunlaşarak, web sitenizi ziyaret edenleri yönlendirin. Ziyaretçilerin ne aradıklarını seçmelerine izin verdikten sonra onları isteklerine uyabilecek ürünlere yönlendirin.
38- Satış takımınızın dilediklerinde kullanması için, “modüler içerik“ (daha küçük ve bireysel içerik) oluşturun. Böylece müşterilerin isteklerine en etkili cevap veren ürünü önerebileceklerdir.
39- Hedef kitlenizin parçalara ayırın ve bu parçaların ilgisini çekecek türden ayrı ayrı opt-in özellikli içerik hazırlayın.
40- Bir blog serisi yapın. Bu sitenize devamlı akışı sağlayacaktır. Bu duruma Neil Patel’in $100,000 Challenge Series’i örnek gösterilebilir.
41-Yeni takipçilerinizi ilgili tutmak ve ürün ve servislerinizden haberdar etmek için oto-cevap ve e-mail drip sistemlerini kullanın.
42-İçerik yayma ve dağıtmaya, yaratma ve oluşturmaya ayırdığınız kadar zaman ayırın.
43-İçeriğinizi çekici kılmanın kilit noktası hedef kitlenizin ne duymak, okumak ve görmek istediğini iyi bilmektir. Sektörünüzde popülerliği kanıtlanmış içerik bulmak için BuzzSumo gibi programları kullanabilirsiniz.
44- B2B alanında yer alıyorsanız, stratejinizin bir parçası olarak LinkedIn’i de kullanmalısınız. B2B pazarlamacılarından %66’sı işleri için LinkedIn’in etkili olduğunu belirtiyor.
45- İçeriğinizin etkili olması, ve yatırım ve satışlarda yüksek sayılara ulaşması için değişim sıralamasını iyileştirme kurallarına (principles of conversion rate optimization) uyun.
46- Hangi konu ve içerik türlerinin kitlenizin ilgisini çektiğini anlamak adına analiz sonuçlarınızı iyi inceleyin. İlgi çeken içerikleri daha çok, çekmeyenleri daha az kullanın.
48- İçerik yaratırken kendinizden çok kullanıcı ve okuyucularınıza odaklanın. Copyblogger’dan Brian Clark bu durumu şu sözüyle özetlemiş, “Harika bir blog sahibi olmaya odaklanmayın. Okuyucularınız için harika olan bir blog üretmeye odaklanın.”
48- İçeriğinizin anahtar noktalarının okuyucu ve kullanıcılarınızı harekete, aksiyon almaya davet eden konseptler olmasına dikkat edin. Bu davetler olmadan, yaptığınız, kullanıcılarınızı sitenin penceresini kapamaya teşvik etmekle eş değer.
49- Kaynak akışı sağlayan ve gelecek yıllarda da sürdürülebilirliği olan içerik yaratmaya özen gösterin.
50- Eski bir içeriği güncelleyip iyileştirin. Hubspot bunu yapmaya başladığında aylık yatırımları ikiye katlandı.
Kaynak: inc.com