Ajanslar uzaktan çalışmada sadakati nasıl sağlıyor?

Pandemiyle birlikte hızla uzaktan çalışma sistemine geçen ajanslar dünyasında şimdilerde çalışan sadakati en büyük problem olarak dikkat çekiyor. Peki, yöneticiler çalışan sadakatini canlı tutmak için neler yapıyor? Türkiye’nin önde gelen medya, reklam ve PR ajansı yöneticilerine, uzaktan çalışma sürecini nasıl yönettiklerini ve motivasyonu nasıl sağladıklarını sorduk.

Küresel olarak yaşam stilini değiştiren koronavirüs pandemisi, çalışma hayatında da ezber bozdu. Mercer Türkiye’nin yaptığı araştırmaya göre, salgın sonrasında şirketlerin yüzde 60’ı evden çalışma uygulamasını sürdürmeyi planlıyor. Ajans dünyasında da benzeri bir durum söz konusu. Fakat Leadership IQ’nun verilerine göre pandemi sürecinde evden çalışanların yüzde 26´sı mutsuz! 11 bin 308 kişiyi baz alan bu çalışma sonucunda, çalışanların işini sahiplenmesindeki en büyük etkenin yöneticileri tarafından takdir edilmek olduğu belirtiliyor. Araştırmalar uzaktan çalışma modelinin en büyük handikaplarından birinin çalışan sadakatindeki düşüş olduğunu gösteriyor. Peki, Türkiye’nin önde gelen medya, reklam ve PR ajansları bu zorlu süreci nasıl yönetiyor? Ajans yöneticileri, uzaktan çalışma modelinde çalışan sadakatini korumak için neler yapıyor? İşte yanıtlar…

  • Bülent Yar, GoupM Türkiye CEO’su, “Mart ayından beri hayatımızda olan uzaktan çalışma pratiği beraberinde karma bir modeli geleceğe taşıyacak.”
  • Cüneyt Devrim, Havas İstanbul CEO’su, “Hiçbir teknoloji, diyaloğun yerini tutmuyor. Bu zor zamanlarda ekibin kendi içindeki iletişim becerisi, verimliliği de bir o kadar yukarıda tuttu.”
  • Barış Alemdar, Concept Head of Client Services, ” Uzaktan çalışma sürecinin verimliliğin artması gibi olumlu etkileri var ama bunun yanı sıra çalışanlarda ekip arkadaşlarıyla ve yöneticileriyle birlikte olamamanın getirdiği, zamanla içine düşülebilecek bir izole olma hissi ve bu hissin motivasyon, aidiyet ve sadakat eksikliği yaratma ihtimali de var.”
  • Nedim Özkan, İz İletişim Ajans Başkanı, “İletişimde yaratıcılığın bu etkileşimle çoğaldığına inanıyorum. Sadece yaratıcılığın da değil, çalışanlar arası ilişkilerin de etkileşimle güçlendiğini düşünüyorum.”
  • Özge Uzun Lobby İletişim Ajans Başkanı, “Güvene dayalı iletişim birlik gücümüzü pekiştiriyor.”

Detaylar Marketing Türkiye Aralık sayısında!  Marketing Türkiye Aralık sayısında ücretsiz olarak okumak için TIKLAYINIZ!

 

İLGİLİ HABERLER