Ajanslar neden oyuncu tercih eder?
Görüyorum ki dizi giderek karakterleri ve oyuncuları açısından oturuyor. Elbette oturdukça reytingi de artıyor. Reytingi artan her diziye dikkat kesilen reklamcılar ise farklı karakterleri ve oyunlarıyla öne çıkan oyuncuları kelimenin tam anlamıyla kapıyor. Yalan Dünya dizisinin karakterleri Çağatay yani Hakan Meriçliler’i 118 18″de, canlandırdığı en farklı karakterle Eti Pop Kek Goa’yı tanıtan Orçun yani Bartu Küçükçağlayan’ı hemen bir markayla özdeşleştirdiler bile. Ayrıca ilk açılış filmi olduğunu anladığım Advantage kampanyasında da dizide başarıyla canlandırdığı Tülay karakteriyle öne çıkan İrem Sak oynuyor. Peki, markalar ve ajanslar neden dizi oyuncularını marka yüzü olarak tercih ediyor? Birincisi zaten sempati kazanmış oyuncuların ne tanıtıyorsa tanıtsın izleyenlerinde kazanılmış bir hüsnü kabul daha baştan mevcuttur yani izlenmeme riski yoktur. Ancak bu durumda oyuncuya dikkat kesilen izleyici ürünü ve mesajı kaçırabiliyor: İkincisi ise dizi izlenirken ürünün özdeşleştiği ünlüyle hatırlanma olasılığı vardır, ki zaten bunu istiyor ve buna da rol çalma diyoruz. Dizi oyunculuğunun tanınırlık dışında farklı fırsatlar yaratarak ciddi bir kazanç kapısı olduğunu söylememe bilmem gerek var mı? Bu açıdan bakıldığında Yalan Dünya oyuncuları oldukça memnun olmalı. Ya işin marka tarafı diye sorsam! Kampanya sonrası algı, satış ve hatırlanmada ne aşamada olduklarını mutlaka ölçeceklerdir, bize de bildirirlerse reklamda yoğun ünlü kullanımı hakkında bildiklerimizi bir kez daha kontrol etsek!
Bu yazı Günseli Özen Ocakoğlu’nun Zaman gazetesindeki köşesinden alınmıştır.
Güncel Haberler