23 Aralık Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Haberler

Aile değerlerinin yarışmalarla imtihanı

Marketing Türkiye
14 Şubat 2013
1 dk okuma
Eşle birlikte katılabiliniyor, yetenekler değil de daha çok şansa güveniliyor. Ne olursa olsun denip “belki kazanırım” düşüncesiyle hareket ediliyor ama bütün bunlar geleneksel aile yapımızın değerlerini sorgulatıyor. Genel anlamda iyi bir izleyici değilim, bu türden yarışmaları özellikle izlemiyor, izleyemiyorum. Heyecanlanan eşlerin en vahşi halleriyle kendilerini ortaya koyduğu anlarda söylediklerini ise yazmaya elim varmıyor. Her ne ise biz yine işi duygularımızı bir yana bırakıp işi kişiselleştirmeden Xsights’ın yaptığı araştırmaya bakalım. Ben bilmem toplum bilir


1- “Yarışma Programı Algı Araştırması”na bir haftalık zaman diliminde toplam 393 kişi katılmış. Cevapların, 1’den (Hiç beğenmedim) 5’e (Çok beğendim) kadar uzanan puan skalası var.
2- “Ben Bilmem Eşim Bilir”: Katılımcıların yüzde 82’si programı beğenirken yüzde 5,1’i “beğenmedim” demiş.
3- Ortalama puan 5 üzerinden 4,2 çıkmış; demek ki program beğeniliyormuş.

Peki, beğenmeyenler neden beğenmiyor?;

4- “Program ahlaki değerlere uygun değil” yüzde 14,3, “İçeriği boş/saçma” yüzde 12,9.;
5- Programı beğenmeyenler daha çok 24 yaş altı gençler
6- İşin en ilginç yanı ise katılımcılar “Ben Bilmem Eşim Bilir’i” eğlenceli buluyor ama yüzde 29’u yarışmanın Türk aile yapısına ters düştüğünü düşünüyor.
 

“Güven Bana”ya 273 kişiden cevap gelmiş.
1- Cevaplayanların yüzde 44’ü programı genellikle beğenirken; yüzde 20’si beğenmemiş.  
2- Ortalama beğeni puanı 3,3. Bu değer, programın genel olarak ne beğenildiği ne de beğenilmediğini gösteriyor.
3- Programın beğenilmeme sebeplerinin başında “saçma/sıkıcı” olması (yüzde 25,9) ve “güven duygusunu zedelediği” gösteriliyor (yüzde 24,1).
4- “Toplumdaki güven unsurunu sarsıyor eleştirilerine katılıyor musunuz?” sorusuna; yüzde 40’ın “evet”, yüzde 29’un “hayır” dediği görülüyor. Sonuç; biz ne kadar eleştirirsek eleştirelim bu türden yarışmalar bir süre daha gidecekmiş gibi gözüküyor. Hayırlısı!

Bu yazı Günseli Özen Ocaokoğlu’nun Zaman gazetesindeki köşesinden alınmıştır. 

 

1 YouTube'da son 3 ayın en çok izlenen haber kanalları...
YouTube’da son 3 ayın en çok izlenen haber kanalları…
2 Duygusal yatırımın en parlak objesi: Takı sektörü altın çağını yaşıyor
Duygusal yatırımın en parlak objesi: Takı sektörü altın çağını yaşıyor
3 Türkiye’de gıda takviyesi pazarı büyüyor: Peki, sebep sağlıklı yaşam mı yoksa pazarlama sihri mi?
Türkiye’de gıda takviyesi pazarı büyüyor: Peki, sebep sağlıklı yaşam mı yoksa pazarlama sihri mi?
4 LinkedIn CEO’su Roslansky’den kariyer uyarısı: Beş yıllık plan dönemi kapandı!
LinkedIn CEO’su Roslansky’den kariyer uyarısı: Beş yıllık plan dönemi kapandı!
5 Canva'dan 2026 tasarım trendleri: "Kusursuzluk" yerini "karakter"e bırakıyor
Canva’dan 2026 tasarım trendleri: “Kusursuzluk” yerini “karakter”e bırakıyor
Güncel Haberler
“Yılın İtibarlıları”nı belirleyen The ONE Awards’ta araştırma süreci başladı...
“Yılın İtibarlıları”nı belirleyen The ONE Awards’ta araştırma süreci başladı…
ŞOK Market, Dünya Trip Atma Günü'nü "Peki" ile kutladı
ŞOK Market, Dünya Trip Atma Günü’nü “Peki” ile kutladı
Bvlgari Türkiye’nin yeni marka elçisi Afra Saraçoğlu oldu...
Bvlgari Türkiye’nin yeni marka elçisi Afra Saraçoğlu oldu…
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Güvenli alan mı, görünmez kapan mı? Türkiye’de “Ev Genci” gerçeği
Haberler
Güvenli alan mı, görünmez kapan mı? Türkiye’de “Ev Genci” gerçeği
Nafizcan Önder
2 Kasım 2025
TV’de kartlar yeniden dağıtılıyor!
Haberler
TV’de kartlar yeniden dağıtılıyor!
İrem Alimoğlu
22 Ekim 2025
“Daha az kaydır, daha iyi hisset”: TikTok dijital refah özelliklerini duyurdu
Haberler
“Daha az kaydır, daha iyi hisset”: TikTok dijital refah özelliklerini duyurdu
Nafizcan Önder
19 Kasım 2025
Google, 2025’in “Holiday 100” listesini açıkladı: Bu yılın en çok aranan hediye trendleri belli oldu!
Haberler
Google, 2025’in “Holiday 100” listesini açıkladı: Bu yılın en çok aranan hediye trendleri belli oldu!
İrem Alimoğlu
6 Kasım 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.