Ağustos ayının en dikkat çeken global reklam kampanyaları…
Game of Thrones maratonu gerçek maratona dönüştü
Dizi bölümlerinin saatlerce artarda izlenmesini tanımlayan “dizi maratonu” farklı bir boyuta taşındı. TV kanalı Sky’ın ünlü dizi Game of Thrones’un yeni sezonunun tanıtımı için hazırladığı maratonda katılımcıların diziyi izleyebilmek için koşması gerekti. Bir kamyonun arkasına bağlı ekrandan verilen diziyi izleyerek toplamda 40 kilometre koşan maratoncular, finiş çizgisine vardığında yeni sezonun ilk bölümünü izleme fırsatı buldular. Kampanya M&C Saatchi Milan imzası taşıyor.
Volkswagen’den görme engelli sanatçıya büyük jest
Alman otomotiv devi Volkswagen yeni çıkardığı modeli Arteon’un tanıtımı için görme engelli ünlü fotoğrafçı Pete Eckert’i seçti. Ünlü sanatçı Eckert’in sadece ışığı hissederek fotoğraf çekilebileceğini anlattığı reklam filminde yeni modelin kıvrımlarının fotoğraf çekimine uygun olduğunun altı çiziliyor. Çekim süresinde arabanın tüm detaylarını tek tek ışıklandıran Eckert, “sanatım görme engellilerle engelli olmayanlar arasında bir köprü kuruyor” diyor. Kampanya Grabarz & Partner Hamburg reklam ajansı tarafından hayata geçirildi.
https://www.youtube.com/watch?v=bNI6bcQ9qyw
Kayıp köpeği bulabilecek misiniz?
Evcil hayvanlar için teknoloji geliştiren Whistle Labs, kayıp köpekleri kurtarmak için sanatsal bir kampanya hazırladı. “Spot the Dog” adlı proje dahilinde San Francisco Bay Area’da yeniden tasarlanan duvar resimlerinin farklı noktalarına ufak bir “kayıp” yazısıyla beraber köpek çizimleri eklendi. Duvarlara çizilen köpekler yerel halk tarafından bulunup sosyal medyada paylaşıldığında, Whistle evcil hayvanlara yuva bulan Family Dog Rescue’ya 1 dolar bağışta bulunacak. BBDO San Francisco imzası taşıyan sosyal sorumluluk kampanyası toplamda 10 bin dolar bağışa ulaşmayı hedefliyor.
Dizi bağımlıları tarikat kurdu
Geçtiğimiz ay yine bu sayfalarda yayınlanan “Go Binge” reklamlarına bir yenisi daha eklendi. İngiliz GSM operatörü Three ve Netflix’in mobil veri harcamadan dizi-film izleme olanağı sağlayan “Go Binge” projesi kapsamında hazırlanan reklam filminde izleyiciler bir tarikat haline dönüşmüş dizi bağımlılarıyla karşılaşıyor. Bir televizyoncunun içinde toplanan insanlar ellerinde akıllı telefon olduğu halde karizmatik tarikat liderinin direktiflerini uyguluyor. “Bir bölüm daha izle!” şeklinde bir mantrası olan tarikat üyelerini anlatan, Gravity Road reklam ajansı tarafından hazırlanan reklam filmi Netflix uygulamasını tanıtsa da topluma dair ince bir eleştiri de barındırıyor…
adidas kendi reklam kampanyasını remix’ledi
Dünya çapında büyük ses getiren adidas’ın “Orijinal is never finished” adlı reklam serisinin üçüncü filmi yayınlandı. NBA’de Houston Rockets forması giyen başarılı basketbolcu James Harden ve süper model Kendall Jenner’ın rol aldığı reklam filminde yine ilk iki filmde olduğu gibi klasik Yunan ve Rönesans sanatına göndermelerde bulunuluyor. “Kendi filmimizi yeniden yarattık ki orijinal olanın asla sona ermeyeceğini gösterelim” diyen adidas’ın kampanyası daha önceki filmlerini hazırlayan Johannes Leonardo imzası taşıyor.
https://www.youtube.com/watch?v=UkdsGeJxDcA
“Büyük Tavuk”un küçük filmi…
Markaların orijinal hikayelerini anlattığı kısa filmler furyasına ünlü restoran zinciri KFC de dahil oldu. Wielden + Kennedy’nin hazırladığı animasyon filmi “Big Chicken Small Movie” ABD’nin Georgia eyaletinde bir çocukla dev bir tavuk heykelinin macerasını duygusal bir dille anlatıyor. Reklam filminin çekilme sebebi toplamda 2 milyon dolara mâl olan ünlü tavuk heykeli “The Big Chicken”ın restorasyonunun tamamlanması. Awesome Inc’ten Craig Sheldon’ın yönettiği animasyon film izleyenlere keyifli anlar yaşatıyor…
Tatil indirimi drama dönüştü
İngiltere merkezli seyahat acentesi Secret Escapes uygun bütçeli tatil fırsatlarını tanıtmak için dramatik bir yol tercih etti. Ünlü komedyen Catherine Tate şezlongda yanındaki adama “aslında burada olmamam gerekiyordu” diyerek hikayesini anlatmaya başlıyor: “Dört ay önce dev gibi bir kurt tarafından saldırıya uğradım…” Bunun gibi ilginç bilgiler sıralandıktan sonra markanın sloganı ortaya çıkıyor: “Aslında burada olmamam gerekiyordu. Bu cümle hayatta olduğumuz için ne kadar şanslı olduğumuzu belirtirdi. Şimdiyse çok ucuza gidilen lüks tatiller için…” Secret Escapes’in reklam filmi Droga5 Londra tarafından hayata geçirilmiş.
https://www.youtube.com/watch?v=e6arzBKh1VQ
Bu köpekler sandviçten anlıyor
ABD’li atıştırmalık yiyecek firması Lance için hazırlanan reklam serisi gerçek hayattaki sandviçlerle Lance’in sandviçlerini kıyaslıyor. “Dog Sandwich” adlı reklam filminde iki köpeğin arasında oturan kız çocuğu, “Bunun dünyanın en tatlı sandviçi olduğunu mu düşünüyorsunuz? O zaman Lance Sandwich’lerini tatmadınız” diyerek sözü köpeklere bırakıyor. CGI ile oluşturulan köpekler de kızın hareketlerini taklit ederek Lance’in en iyi sandviç bisküvilere sahip olduğunu onaylıyor. New York merkezli Barton F. Graf reklam ajansı tarafından hazırlanan kampanyanın yönetmen koltuğunda Matt Dilmore oturuyor.
Siyahiler hakkındaki önyargılar masaya yatırıldı
Sosyal mesaj içeren reklamlarıyla tanınan Procter & Gamble, bu sefer siyahi annelerin hayatlarında en az bir kere çocuklarıyla yapması gereken “malum konuşma”yı masaya yatırdı. BBDO New York tarafından hazırlanan “The Talk” adlı reklam filminde bir anne, çocuğuna “nigger” yani “zenci” dendiğini işittikten sonra sakince “Bu kelimenin seni incitmesine izin verme” diyor. Bir başka anne ise kızına “Siyahi biri olarak değil, insan olarak güzelsin” diyerek moral veriyor. Ön yargıların kırılması gerektiği mesajını veren P&G, reklam kampanyasını #LetsTalkAboutBias hashtagiyle sosyal medyaya da taşıdı.
Dwayne Johnson ve Siri dünyayı fethediyor
Reklam dünyasının popüler yıldızı Siri bu sefer sahibi Apple’ın yeni filminde boy gösterdi. Kısa film tadında çekilen reklamda bir haber muhabiri Dwayne Johnson’ın başka yan projelerde yer almaması gerektiğini önerince Johnson, sadık yardımcısı Siri ile beraber günü kurtarmak için kolları sıvıyor. Daha fazla sorumluluk alabileceğini dünyaya kanıtlamak için aynı anda moda şovu yaparken meşhur bir tabloyu boyamak, bir eliyle ağaç budarken diğeriyle ağırlık kaldırmak gibi ilginç eylemler üstlenen Dwayne Johnson, Apple’ın tanıtımına büyük katkıda bulundu. Zira reklam filmi yayınlanır yayınlanmaz dünya çapında viral oldu.
https://www.youtube.com/watch?v=ufBLI6bB9sg