22 Ekim Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Haberler

Acun Ilıcalı ve aslan bu ikiliye dikkat!

Marketing Türkiye
29 Kasım 2012
1 dk okuma

Acun Ilıcalı pek çok markanın yüzü. Ayrıca yüzü olmasa da yaptığı programlara uzun saniyeli tanıtımlar aldığından o markalarla da anılıyor. Son günlerde ING Bank’ın aslanının yanında boy gösteriyor. Görmemek mümkün değil. Banka baskın bir şekilde her mecrayı özellikle açıkhavayı kullandığından nereye dönseniz görüyorsunuz. Ilıcalı doğal haliyle kameralara yansımayı biliyor. Bu nedenle aralarında geçen diyalog esprili. Ancak herkes aynı düşüncede değil. Sosyal medya her zamanki gibi doğrucu Davutluğunu yapıyor ve reklamdaki ikiliyi eleştiri yağmuruna tutuyor. Kimileri ING Bank’ın aslan maskotunu itici bulurken, kimileri de yapılan esprilere “klişe” diyor. Daha da ağırlarını yapanlar da vardı ama vatandaşa sormak en iyisi deyip, “Acun Ilıcalı ve turuncu aslanlı reklamı nasıl bulduklarını hatta Ilıcalı’nın birden fazla reklam kampanyasında oynamasının tüketici üzerindeki etkisinin ne olduğunu” Xsights Araştırma ve Danışmanlık şirketinden sokaktaki adama sormasını istedik:

* ING Bank Reklam Algı Araştırması sonucunda katılımcıların yüzde 92’si Acun Ilıcalı’nın yer aldığı ING Bank reklamını biliyor.

* Beğeniyor musunuz? Yüzde 28’i reklamı beğenmiyor. Yüzde 44’ü beğeniyor. Yüzde 28’i reklamı ne beğenmiş, ne beğenmemiş.
* Genel olarak bakıldığında, katılımcıların reklamı beğenme seviyesi 5 puan üzerinden ortalama 3,18. Bu da reklamın orta derecede beğenildiğini gösteriyor.
* Reklamı beğenmeyenlerin gerekçesi; “çok yapmacık, bankacılıkla alakası yok ve aslan maskotunu antipatik buluyoruz” oldu.
* Katılımcıların yüzde 59’u, ING Bank’ın maskotu olan aslanı sevimli; yüzde 24’ü ise sevimsiz buluyor. Geri kalanının bir fikri yok.

Peki, ben ne düşünüyorum? Acun Ilıcalı’nın Vakıfbank’tan hemen sonra bir başka banka ile anılmasını doğru bulmuyorum. Ayrıca daha fazla markayla anılmaması gerektiğini hem kendisine hem de markalara bir kez daha söylüyorum.

Bu yazı Günseli Özen Ocakoğlu’nun Zaman gazetesindeki köşesinden alınmıştır. 

1 Formadan finansa: Taraftar sadakati nasıl dev bir ekonomiye dönüştü?
Formadan finansa: Taraftar sadakati nasıl dev bir ekonomiye dönüştü?
2 iPhone 17 Pro kullanıcıları isyanda: Turuncudan pembeye dönüyor!
iPhone 17 Pro kullanıcıları isyanda: Turuncudan pembeye dönüyor!
3 Kusursuzluk devri kapandı: Victoria’s Secret podyumunda kapsayıcılığın yeni yüzleri
Kusursuzluk devri kapandı: Victoria’s Secret podyumunda kapsayıcılığın yeni yüzleri
4 The Ordinary "Periodic Fable" ile güzellik endüstrisine meydan okuyor
The Ordinary “Periodic Fable” ile güzellik endüstrisine meydan okuyor
5 Doğan Burda'nın ticari unvanı "Big Medya Teknoloji" olarak değişti
Doğan Burda’nın ticari unvanı “Big Medya Teknoloji” olarak değişti
Güncel Haberler
Dyson, güzellikten ev teknolojisine uzanan en yeni inovasyonlarını tanıttı
Dyson, güzellikten ev teknolojisine uzanan en yeni inovasyonlarını tanıttı
TV’de kartlar yeniden dağıtılıyor!
TV’de kartlar yeniden dağıtılıyor!
Sporda yeni sezonun en iddialı markaları
Sporda yeni sezonun en iddialı markaları
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

İkinci el vites yükseltti: Talep Temmuz'da hızlandı
Haberler
İkinci el vites yükseltti: Talep Temmuz’da hızlandı
İrem Alimoğlu
16 Ağustos 2025
James Dyson, Berlin’de Dyson'ın 11 yeni teknolojisini tanıttı
Haberler
James Dyson, Berlin’de Dyson’ın 11 yeni teknolojisini tanıttı
İrem Alimoğlu
5 Eylül 2025
iPhone 17 Pro kullanıcıları isyanda: Turuncudan pembeye dönüyor!
Haberler
iPhone 17 Pro kullanıcıları isyanda: Turuncudan pembeye dönüyor!
İrem Alimoğlu
6 gün önce
Techwise Company, CEO ofisi yaklaşımıyla stratejik iletişimi yeniden şekillendiriyor
Haberler
Techwise Company, CEO ofisi yaklaşımıyla stratejik iletişimi yeniden şekillendiriyor
Marketing Türkiye
3 Eylül 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.