29 Haziran Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar
    • Konkur
    • Araştırma
    • Atamalar
    • Dijital
    • Kreatif
    • KSS
    • Medya
    • Pazarlama
    • Sosyal Medya
    • Trend
    • Haberler
    • New Step
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Açıkhava reklamlarında renkler tüketiciyi nasıl etkiliyor?
Haberler

Açıkhava reklamlarında renkler tüketiciyi nasıl etkiliyor?

Marketing Türkiye
12 Haziran 2019
2 dk okuma

Açıkhava Reklamcıları Derneği’ne (ARED) göre sokakta karşımıza çıkan her reklamda renkler farklı bir anlam taşıyor. Güveni temsil eden maviyi bankalar tercih ederken kadınlara yönelik ürün satan markalar, romantik etki yaratan pembe ve mor renkleri kullanıyor…

Tüketicilerin satın alma davranışlarını ürünlerin ses, koku, doku ve dış görünüşleri etkiliyor. Tüm bu etkenler arasında en büyük payı dış görünüş alıyor. Dış görünüşte ise renkler güçlü psikolojik etkileriyle tercihlerimize yön veriyor. Şirketler de ürün görselleri ve reklamlarında renklerin psikolojik etkisini kullanıyor. Bazı renkler tüketicilerin ürünleri satın alıp almayacağı konusunda kilit rol oynuyor. Türkiye’de yaklaşık 10 milyar dolarlık bir sektörü temsil eden Açıkhava Reklamcıları Derneği (ARED), her rengin satın alma davranışı üzerindeki etkisini sektörlere göre yorumluyor. Kendilerini ve ürünlerini renkler üzerinden tanımlayan markalar reklamlarıyla tüketicileri bu renkler sayesinde tavlıyor:

Mavi: Güvenin rengi olan mavi genellikle banka ve finans kurumları tarafından tercih ediliyor. Öyle ki mavi kalemle yazılan yazılar bile akılda daha çok kalıyor.

Kırmızı: Kırmızı renk canlılığı ve enerjiyi temsil ediyor. Kalbi anımsatan renk, tüketicilere ürünleri alma konusunda hızlı davranması gerektiğini söylüyor. Perakende zincirleri ve kampanya yapan markalarda kırmızı yoğun şekilde kullanılıyor.

Yeşil: Doğanın rengi olan yeşil, huzuru ve güveni çağrıştırıyor. Bu renk genellikle oteller, sağlık merkezleri, turizm şirketlerinin reklamlarında kullanılıyor.

Turuncu: Turuncu birçok alanda agresyonu temsil ediyor. Herkese hitap ediyor ve satın alma duygusunu en güçlü tetikleyen renk olarak biliniyor. Online satış siteleri, bankalar ve elektronik zincirlerinin çok sevdiği bir renk…

Sarı: Neşe, gençlik ve dinamizmi anlatan renk, genellikle gençlere yönelik satış yapan markalar tarafından kullanılıyor. Sıcaklık hissi veren sarı renk, tur şirketleri tarafından da tercih ediliyor.

Pembe: Bu renk kadınlara yönelik ürün satan kişisel bakım markaları tarafından tercih ediliyor. Romantik bir renk olan pembenin aynı zamanda sakinlik veren bir etkisi de var.

Mor: Duygusallığın rengi olan mor genellikle güzellik ve yaşlanmayı geciktiren ürünlerde kullanılıyor.

Siyah: Gücün rengi olan siyah, lüks markaların ürünlerini tanıtmak için kullandığı bir renk. Özellikle lüks otomobil markaları ve giyim markaları tercih ediyor.

Açıkhava Reklamcıları Derneği
1 Erkekler arasında hızla yayılan trend: Dantelli Boxer
Erkekler arasında hızla yayılan trend: Dantelli boxer
2 sürdürülebilir
Türkiye’de sürdürülebilir moda yükselişte
3 sanal alem
Sanal alemin yeni çalışanları: Altın ve yeşil yakalılar
4 IKEA eski mobilyaları hack'leyip yerine yenisini koyuyor | Son 24 saatin gündemi
IKEA eski mobilyaları hack’leyip yerine yenisini koyuyor | Son 24 saatin gündemi
5 Haftanın marka-ajans iş birlikleri
Haftanın marka-ajans iş birlikleri
Güncel Haberler
anahtar kelime
Anahtar kelimelerin trendi değişiyor
Pringles'tan sıra dışı hamle: Pringles Örümceği için imza kampanyası başlatıldı! | Son 24 saatin gündemi
Pringles’tan sıra dışı hamle: Pringles Örümceği için imza kampanyası başlatıldı! | Son 24 saatin gündemi
ekonomi
Dünya ekonomisindeki canlanma maaşlara yansımadı
OkCupid LGBT+ Onur Yürüyüşü
OkCupid: “Biz de buradayız aşkım”
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Aile şirketleri zamana nasıl meydan okuyor?
Haberler
Aile şirketleri zamana nasıl meydan okuyor?
Nafizcan Önder
3 gün önce
Samsung'un suya dayanıklı telefonu denize girince arıza verdi! Şirkete 9,65 milyon dolar ceza kesildi
Haberler
Samsung’un suya dayanıklı telefonu denize girince arıza verdi! Şirkete 9,65 milyon dolar ceza kesildi
Seda Başpınar
5 gün önce
LC Waikiki Kurumsal Hediye Kartıyla mutluluğu paylaşmaya çağırıyor
Haberler
LC Waikiki Kurumsal Hediye Kartıyla mutluluğu paylaşmaya çağırıyor
Berçem Sultan Kaya
21 Nisan 2022
İyi işveren olmak Türk Henkel'in DNA'sında var
Haberler
İyi işveren olmak Türk Henkel’in DNA’sında var
Berçem Sultan Kaya
7 Nisan 2022
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar

Ortaklar Caddesi Murat Apartmanı No: 29/A
Mecidiyeköy, Şişli/İSTANBUL

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar
    • Konkur
    • Araştırma
    • Atamalar
    • Dijital
    • Kreatif
    • KSS
    • Medya
    • Pazarlama
    • Sosyal Medya
    • Trend
    • Haberler
    • New Step
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.