18 Haziran Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Accelerate2030 Türkiye finalistleri belli oldu
Haberler

Accelerate2030 Türkiye finalistleri belli oldu

Marketing Türkiye
25 Mart 2019
2 dk okuma

Anadolu Efes, Impact Hub İstanbul ve Birleşmiş Milletler Kalkınma Programı (UNDP) iş birliğinde yürütülen ve Sürdürülebilir Kalkınma Hedefleri’ne katkıda bulunan girişimlerin seçilerek, büyümelerinin desteklendiği Accelerate2030 Programı’nın Türkiye finali tamamlandı. Final sahnesine çıkan 10 finalist arasından, jürinin en çok puan verdiği ilk dört girişim Biolive, Naturansa, Joon ve Tolkido oldu. Seçilen dört girişim, 6 aylık destek programına dâhil olurken, Ekim ayında İsviçre’nin Cenevre kentinde gerçekleştirilecek finale başvurma şansı elde etti.

Anadolu Efes, Impact Hub İstanbul ve Birleşmiş Milletler Kalkınma Programı (UNDP) işbirliğinde yürütülen, en yenilikçi ve gerçekleştirilebilir sosyal fayda girişimlerinin desteklendiği Accelerate2030 Programı’nın final etkinliği Impact Hub İstanbul’da gerçekleşti.

Final etkinliğinde, programa başvuran 50’yi aşkın girişim arasından seçilen 10 girişim sahneye çıktı. Girişimciler, Anadolu Efes Türkiye Genel Müdürü Tuğrul Ağırbaş, UNDP Türkiye Stratejjik Ortaklıklar ve Özel Sektör Yöneticisi Hansın Doğan, Impact Hub İstanbul Kurucu Ortağı Ayşe Sabuncu, S360 Stratejik Sürdürülebilirlik Danışmanı Eren Öztürk, İTÜ ARI Teknokent İş Geliştirme ve İletişim Direktörü Arzu Eryılmaz, ve geçen yılın Accelerate2030 global finalisti Fazla Gıda Kurucu Ortağı Olcay Silahlı’dan oluşan jüri karşısında küresel Accelerate2030 desteğini almak için girişimleri anlattı.

Türkiye finalinde Accelerate2030 desteğini almaya hak kazanan girişimler, Biolive, Naturansa, Joon ve Tolkido oldu. Seçilen girişimler Türkiye’de sürecek 6 aylık destek programına dâhil olurken aynı zamanda Ekim ayında İsviçre’nin Cenevre kentinde gerçekleştirilecek finale başvurma şansını elde etti.

Seçilen Girişimler Hakkında Kısa Bilgi Notu

BIOLIVE

Biolive, plastikle ilgili problemlerin üstesinden gelmek ve biyoplastik pazarındaki eksiklikleri gidermek amacıyla zeytin çekirdek ve atıklarından tamamen doğal biyoplastik granüller üreten bir biyoteknoloji şirketidir. Biyolojik olarak parçalanabilen, kanserojen ve toksik madde içermeyen Bio-Pura isimli hammaddeleri ile Biolive, farklı sektörler ve özel uygulamalar için ideal çözümler, düşük maliyetli hammadde alternatifleri sunar. Biolive, 2018’den beri elektronik malzemeler, bebek ürünleri, otomotiv, hijyenik ürünler, ev gereçleri, gıda paketleme endüstrisi gibi alanlar için biyo granüller satmaktadır.

NATURANSA

Tüketici öncesi gıda atıklarının ayrıştırılması yoluyla yetiştirilen yenilebilir böceklerden yüksek kalitede protein üreten bir girişimdir. Üretilen böceklerden protein tozu elde ederek ölçeklenebilir bir teknoloji oluşturur ve siyah asker sineği larvaları ile organik atıkların geri dönüşümünü sağlar. Giderek artan insan nüfusu için sürdürülebilir bir beslenme yöntemi de önermektedir. Naturansa’nın üretim sürecinde; ilk olarak meyve-sebze atıklarının böceklerle çözündürülmesi sonrasında çıkan malzeme filtrelenir. Sonrasında içerisindeki böcekler ayrıştırılır ve geri kalan kompost olmuş yiyecekler gübre haline gelir. Bu gübreler satışa sunulmaya hazırdır. Ayrılan böcekler de kurutulur ve çekilir. Bu işlem sonucunda da yüksek kalite protein tozu elde edilir ve farklı sektörlerde kullanılır. Şu anda evcil hayvan gıda pazarını hedefleyen girişim, insan tüketimine geçmeyi de planlamaktadır.

JOON
Dezavantajlı gruplar ile çalışarak, zanaatı modern üretim yöntemleri ve tasarımla birleştiren Joon, meydana getirdiği yeni kullanışlı ürünlerin günlük hayata katılmasında öncü olur. Bu ürünler üzerinden üretici hikayelerini de paylaşan Joon, hem müşterileri zanaatkarların hayatlarına konuk eder, hem de ortak kültürel değerlerin yaşatılmasını sağlar. Joon’un üretim süreci, dezavantajlı durumdaki üreticiler ve zanaatkarlar ile tanışıp, onların yetkinliklerini en iyi şekilde anlamaya çalışarak başlar. Daha sonra üreticilerin yetkinliklerine en uygun tasarım çözümlerini geliştirir ve çeşitli ürünleri son tüketici ile buluşturur.

TOLKİDO
Tolkido, konuşma problemi yaşayan otizmli çocuklara kişiselleştirilmiş eğitimi mümkün kılmak amacıyla yola çıkmaktadır. Türkiye’de sadece lise dönemine kadar eğitim alabilen otizmli bireyler geri kalan yaşamlarını devam ettirebilmek için ailelerine bağımlı kalmaktadırlar. Tolkido, otizmli bireyler iletişim becerilerini geliştirebilsin diye, teknolojiyi kullanan görsel eğitim kartları üretmektedir. Tolkido sistemi, bir peluş oyuncaktan ve kartlardan oluşur. Kartların üzerindeki görseller, aile veya öğretmen tarafından çocukların ihtiyaçlarına yönelik hazırlanır ve kartların üzerine yapıştırılır. Kartların içerdiği ses kayıtları ise bilgisayar aracılığı ile oyuncağa kaydedilir. Kartların oyuncağa yaklaştırılmasıyla birlikte oyuncak, ses kayıtlarını seslendirir.

Accelerate2030 Anadolu Efes Impact Hub İstanbul
1 HPV aşısı için müjdeli haber: 2025 sonunda ücretsiz oluyor!
HPV aşısı için müjdeli haber: 2025 sonunda ücretsiz oluyor!
2 Aşkın şifresi burçlarda saklı: En çok eşleşen burçlar açıklandı!
Aşkın şifresi burçlarda saklı: En çok eşleşen burçlar açıklandı!
3 Bumerang gençler: Yuvaya dönenlerin sayısı artıyor
Bumerang gençler: Yuvaya dönenlerin sayısı artıyor
4 YouTube Rating Report: En sevilen "lezzet avcıları"
YouTube Rating Report: En sevilen “lezzet avcıları”
5 "LEGO ödeneği" yan hak oldu!
“LEGO ödeneği” yan hak oldu!
Güncel Haberler
Z kuşağı daha az alkol tüketiyor! Peki neden?
Z kuşağı daha az alkol tüketiyor! Peki neden?
Sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları!
Sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları!
Cannes Lions'tan Türkiye'ye ilk altın!
Cannes Lions’tan Türkiye’ye ilk altın!
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Cannes Lions için heyecan dorukta: İşte uzmanların favori gösterdiği kampanyalar...
Haberler
Cannes Lions için heyecan dorukta: İşte uzmanların favori gösterdiği kampanyalar…
Sena Tufan
1 hafta önce
Manisa Büyükşehir Belediye Başkanı Ferdi Zeyrek hayatını kaybetti
Featured
Manisa Büyükşehir Belediye Başkanı Ferdi Zeyrek hayatını kaybetti
Nafizcan Önder
1 hafta önce
Vestel CEO'su Ergün Güler görevinden ayrılıyor
Haberler
Vestel CEO’su Ergün Güler görevinden ayrılıyor
İrem Alimoğlu
9 Nisan 2025
Onvo TV’lerin reklam satış hakları artık TVekstra’da
Haberler
Onvo TV’lerin reklam satış hakları artık TVekstra’da
Marketing Türkiye
13 Mayıs 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.