
A.L.F.A. Awards Yılın “Customer Brand”lerini seçti
“Müşteri Deneyimini En İyi Yöneten Markalar”ın yarıştığı A.L.F.A. Awards’ta kazananlar 24 Mayıs Perşembe günü, Deneyim Tasarımı & Yönetimi Zirvesi XCO’nun hemen ardından bomontiada’da gerçekleştirilen görkemli bir törenle ödüllerine kavuştu. Bu yıl dördüncüsü gerçekleştirilen, Marketing Türkiye ve AKADEMETRE iş birliğiyle düzenlenen A.L.F.A Awards’ta 37 kategoride deneyimi en iyi yaşatan markalar “Customer Brand” seçilerek ödüllendirildi.
2015 yılından beri “Müşteri Deneyimini En İyi Yöneten Markalar”ın ödüllendirildiği A.L.F.A. Awards’un dördüncüsü bu yıl 24 Mayıs Perşembe günü bomontiada’da gerçekleşti. Müşteri deneyimi yönetimindeki başarılarıyla, müşterisiyle sağlıklı ve sürdürülebilir bir ilişki kuran markaların onurlandığı A.L.F.A Awards bu yıl kategori sayısı 37’ye çıkartıldı. Törende bankacılıktan beyaz eşyaya, dijital yayın platformlarından e-ticaret sitelerine, fast food’dan giyim sektörüne kadar müşteri deneyimini en iyi yaşatan markalar ödüllendirildi.
A.L.F.A. AWARDS 2017
A.L.F.A. Awards 2017’nin kazananları:
Akaryakıt: Opet

Atıştırmalık: Eti

Ayakkabı/Çanta/Deri Giyim: Bambi

Beyaz Eşya: Arçelik

Bireysel Emeklilik Sistemleri: Anadolu Hayat Emeklilik

Dijital Yayın Platformları: Digiturk

E-Ticaret Siteleri: hepsiburada.com

Elektromarket: Teknosa

Fast Food: Mc Donald’s

Gazlı İçecek: Coca-Cola

Gazsız İçecek: Cappy

Giyim: LC Waikiki

Güvenlik Sistemleri: Kale Güvenlik

İklimlendirme: Beko

CAFE: MADO

Kargo: Aras Kargo

Katılım Bankacılığı: Ziraat Katılım Bankası

Kozmetik : Avon

Kredi Kartı: Garanti Bonus Card

Kuruyemiş: Tadım

Küçük Ev Aletleri: Arçelik

Mücevherat: Atasay

Özel Eğitim Kurumları: Koç Üniversitesi

Restoran: Bay Döner

Sadakat Kartları: Migros Money Club

Sigorta Şirketleri: Allianz Türkiye

Telefon Operatörü: Turkcell

Ticari Otomotiv: Volkswagen

Turizm ve Seyahat: ETS Tur

Zincir Marketler: Migros

Binek Otomotiv: BMW

MOTOSİKLET: BMW MOTORRAD

Bankacılık: Garanti Bankası

Kişisel Bakım/Kozmetik Mağazası: Watsons

Süt ve Süt Ürünleri: Sütaş

Bebek Bakım Ürünleri: Prima

Gıda: Sütaş

A.L.F.A. Awards’ın Metodolojisi
- L.F.A. Awards bu sene AKADEMETRE’nin uluslararası standartlarla oluşturduğu kapsamlı ve özgün metodolojisiyle ölçüldü. Bilindiği üzere A.L.F.A. Awards’ın jürisi tüketiciler. Araştırma kapsamında Türkiye’de ±2,75 hata payına bağlı, rastlantısal olarak belirlenen; İstanbul, Bursa, Balıkesir, İzmir, Ankara, Kayseri, Adana, Gaziantep, Malatya, Samsun, Trabzon, Erzurum illerindeki bin 200 kişiyle yüz yüze görüşmeler gerçekleştirildi.
- 37 kategoride yapılan araştırmayla “Müşterilerin arzu boyutu” ile “Markayı deneyimleme istekleri”, “İletişim boyutu” ile “Markanın iletişim faaliyetlerinin niteliği” ve “İlişki boyutu” ile “Markanın tüketici nezdinde bilinirliği” gibi müşteride markanın ilk izlenimini oluşturan satış öncesi ilişkiler değerlendirildi.
