9 milyon kez tıklandı
Pantene, sosyal sorumluluk bilinciyle hareket ederek, kısa bir süre önce, Filipinler’de ve tüm dünyada online olarak yayınlanan bir video ile sansasyon yarattı. Toplumda, özellikle de iş ortamlarında, kadın erkek ayrımcılığına değinen video, yaklaşık iki ay önce yayınlanmasına rağmen tüm dünyada yaklaşık 9 milyon kez izlendi ve binlerce yorum aldı.
İş yerlerinde cinsiyetlere karşı örtbas edilen bir çifte standardı ele alan 60 saniyelik filmin ilham kaynağı; Filipin kültüründe hala geçerli olan, kadınların istediklerini elde etmesi konusunda fazla iddialı ya da kararlı olmaması gerektiği felsefesi oldu.
Filipinler’de çekilen, “Neden erkekler için patron denirken, kadınlar için patronluk taslıyor denir? Erkekler ikna edici olarak algılanırken, kadınlara neden ısrarcı sıfatı verilir?” gibi cesur sorular soran bu video, kendi bölgesinin yanında, tüm dünyada beğeni topladı. P&G Asya Bölgesi Saç Bakımı Kategorisi Başkan Yardımcısı Anthony Davey; “Biz eşitsizliğe dikkat çekerek kadınlara güçlü olmaları ve ışıldamaları için cesaret veren bir video çektik. Videonun tüm dünyada insanlar üzerinde etkili olduğu açık, çünkü tüm dünyada viral olarak yayıldı” açıklamasını yaptı. “#ShineStrong” adı verilen global kampanya, kadınları bu harekete katılmaya ve #ShineStrong (Güçlü Işılda) anlarını dijital ortamda paylaşmaya davet ediyor.