10 Mayıs Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Evlerde tasarruf kültürü zayıflıyor
Haberler

Evlerde tasarruf kültürü zayıflıyor

Marketing Türkiye
2 Eylül 2017
1 dk okuma

TÜİK’in Hanehalkı Bütçe Araştırması 2016 yılı sonuçları açıklandı. Buna göre hanelerin toplam tüketiminde en yüksek pay yüzde 25,2 ile konut ve kiraya, yüzde 19,5 ile gıda ve alkolsüz içeceklere ve 18,2 ile ulaştırmaya ayrıldı.

TÜİK’in açıkladığı Hanehalkı Bütçe Araştırması ve İş Gücü İstatistikleri verilerini değerlendiren TÜMSİAD Genel Başkanı Yaşar Doğan, “Ortaya çıkan tabloda gelir tuzağı ve değişen yaşam tarzımızla kaybettiğimiz tasarruf kültürü göze çarpıyor” şeklinde konuştu.

Tasarruf edememenin orta gelir tuzağına düşmüş ekonomilerin bir sonucu olduğunun altını çizen TÜMSİAD Genel Başkanı Yaşar Doğan; “Konut ve gıdaya ayrılan payın azalıp eğitim ve eğlence kalemlerindeki oransal artış, değişen yaşam tarzının göstergesi olarak karşımıza çıkmaktadır. Özellikle Cumhurbaşkanımızın talimatıyla başlayan İstihdam Seferberliği ve yatırım teşvik paketleri ile istihdam edilenlerin sayısı her geçen gün artarken iş talepleri de istenen seviyede gerçekleşememiştir. Yatırımların finanse edilmesinde tasarruflar en önemli kalemdir. Tasarruf edemediğimiz için de yatırımlar artmamakta ya da yüksek maliyetlerle finanse edilmek zorunda kalmaktadır” açıklamasında bulundu.

İstihdamı Artırmak için Çalışıyoruz

TÜİK verilerinin 15-24 yaş işsizlik oranının artarak yüzde 19,8’e ulaştığının altını çizen Doğan “Bu rakam yeni yatırımların istenen oranda gerçekleşse bile iş hayatına yapılan talebin istenen seviyede gerçekleşmediğini göstermesi açısından önemlidir. Bu durum sadece yatırımlarla yeni iş imkânlarına beklenen talebin oluşmamasıyla da izah edilemez. Maalesef değişen yaşam tarzları sonucu gençlerimizin iş beğenmeme ve çalışmak istememe gibi sosyolojik bir problemi de bulunmaktadır. Tüm bunları aşabilmemiz için TÜMSİAD olarak her platformda vurguladığımız gibi üretmeye ve yeni istihdam olanakları oluşturmaya devam ederek özellikle genç işsizlerimizi iş hayatına adapte edip üretimimize dâhil etmeliyiz” dedi.

1 Influencer Rating Report yayında: İşte sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer'ları
Influencer Rating Report yayında: İşte sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları
2 2025'in ilk çeyreğinde en çok ziyaret edilen dijital platformlar belli oldu!
2025’in ilk çeyreğinde en çok ziyaret edilen dijital platformlar belli oldu!
3 Tüketiciler harcamalarının yüzde 74’ünü giyime ayırdı!
Tüketiciler harcamalarının yüzde 74’ünü giyime ayırdı!
4 Boykot ediyorum, öyleyse varım!
Boykot ediyorum, öyleyse varım!
5 Nisan ayının reyting şampiyonu gazetecileri
Nisan ayının reyting şampiyonu gazetecileri
Güncel Haberler
Marketing Türkiye C Level Club araştırmaların değişen işlevini Trakya Baharı’nda konuştu…
Marketing Türkiye C Level Club araştırmaların değişen işlevini Trakya Baharı’nda konuştu…
Espressolab, "boykot çağrılarına dava açtı" iddialarına karşı açıklama yaptı
Espressolab, “boykot çağrılarına dava açtı” iddialarına karşı açıklama yaptı
Girişimcilikte yeni dönem: Yapay zeka yükseliyor, yatırımlar hızlanıyor
Girişimcilikte yeni dönem: Yapay zeka yükseliyor, yatırımlar hızlanıyor
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Brandverse Awards başvuruları sona eriyor!
Haberler
Brandverse Awards başvuruları sona eriyor!
Sena Tufan
24 Mart 2025
Sokak kültürünün asi çocuğu: Sneaker
Haberler
Sokak kültürünün asi çocuğu: Sneaker
İrem Alimoğlu
12 Mart 2025
En etkili kampanyalar Effie Türkiye'de ödüllendirildi
Haberler
En etkili kampanyalar Effie Türkiye’de ödüllendirildi
Marketing Türkiye
2 hafta önce
"Pril Ramazan Buluşması", İstanbul'un ardından İzmir ve Ankara'da
Haberler
“Pril Ramazan Buluşması”, İstanbul’un ardından İzmir ve Ankara’da
Advertorial
12 Mart 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.