26 Kasım Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
2,7 milyon "Yeni Nesil Muhafazakar" dışa dönük, öz güvenli ve risk almayı seviyor...
Haberler

2,7 milyon “Yeni Nesil Muhafazakar” dışa dönük, öz güvenli ve risk almayı seviyor…

Marketing Türkiye
8 Kasım 2016
2 dk okuma

MGMedia, markalar ve bireyler arasındaki bu bilgi köprüsüne katkı sunabilmek için TGI verilerinden yararlanarak MGLife projesini hayata geçirdi.

Değer ve tutumlarına göre birbirinden ayrışan grupların davranışsal farklılıklarının markalara sunduğu fırsat ve engelleri belirleyen araştırmada 15 yaş üstü kentsel Türkiye vatandaşı 12 grupta incelendi. Bu gruplar, Koyu Muhafazakar ( yüzde 11), İzleyen Muhafazakar (yüzde 8), Sosyal Özenen (yüzde 7), Yeni Nesil Muhafazakar (yüzde 7), Mazbut Modern (yüzde 9), Dinamik Modern (yüzde 8), Kırgın Modern (yüzde 10), İçe Dönük Özenen (yüzde 7), Aradakiler (yüzde 9), Anadolu Kaplanı (yüzde 7), Faydacı (yüzde 7), Memnuniyetsiz (yüzde 9) olarak sıralanıyor.

Gruplar incelendiğinde en ciddi ayrışmanın yaşam tarzında olduğu görülürken detaylı bakıldığında bazı grupların biraz daha içine dönük, bazı grupların ise daha sosyal bir yaşam tarzını benimsediği fark ediliyor. Diğer taraftan yapılan analizler toplumun bazı kesimlerinin ön yargıdan uzak, herkese karşı daha eşitlikçi ve duyarlı tavır sergilediğini, bazı kesimlerin ise daha maço ve statünün önem taşıdığı bir yapıda olduğunu işaret ediyor. Din konusu bazı kesimler için ayırt edici bir özellik ancak muhafazakarlık farklı algılarla karşımıza çıkıyor. Bir kısım koyu dindar ve kendi içinde bir yaşam tarzı benimserken, bir kısım dini görevlerini yapan ama aynı zamanda daha dışa dönük bir hayatı tercih ediyor.

YENİ NESİL MUHAFAZAKAR (yüzde 7 / 2,7 milyon kişi):

Genç, orta genç kişilerin ortalamanın üzerinde yer aldığı bu grubun yüzde 52’si kadın, yüzde 48’i erkek. İstanbul ve Batı Marmara’da ortalamanın üzerindeler. C1 daha yoğun olsa da, diğer gruplara dengeli dağılım gösteriyorlar. Öne çıkan özellikleri şöyle:

  • Başkalarının görüşlerinden etkilenen,
  • Risk almayı seven, riskli şeyler yapmaktan hoşlanan,
  • Yeniliklere, yeni ürünlere açık,
  • Dışadönük,
  • Özgüvenli,
  • Dindar,
  • Kadın konusunda duyarsız değil,
  • Modayı takip eden,
  • Sahip olmayı seven, statü temsil eden sahiplikleri önemseyen,
  • Teknolojik gelişmeleri takip etmeyen ama dijital dünyaya uyum sağlamış, internetten alışverişi güvenli bulan,
  • Medya tüketiminde mecra karması oldukça zengin,
  • TV ortalamanın altında kalsa da açıkhava ile beraber en yüksek tüketilen mecra
  • Mobille desteklenen sosyal medya ve arama motoru bu segment için olmazsa olmazlardan,
  • Uygun gazeteler destek mecra olarak düşünülebilir,
  • Online video, dergi, sinema bu segmentte ortalamanın üzerinde tüketildiğinden destek mecra olarak tercih edilebilir,
  • Promosyona duyarlı.

Koyu Muhafazakar

İzleyen Muhafazakar

Sosyal Özenen

Yarın: Mazbut Modern

 

1 The TECH Summit'e kayıtlar başladı! Geleceği deneyimlemeye hazır mısınız?
The TECH Summit’e kayıtlar başladı! Geleceği deneyimlemeye hazır mısınız?
2 YouTube’un en çok izlenen “çocuk kanalları”
YouTube’un en çok izlenen “çocuk kanalları”
3 3 gün, 58 farklı oturum, 84 konuşmacı ve eşsiz bir deneyim... İşte The TECH Summit 2025'in programı!
3 gün, 58 farklı oturum, 84 konuşmacı ve eşsiz bir deneyim… İşte The TECH Summit 2025’in programı!
4 Beymen Tersane-Galleries of Luxury kapılarını açtı!
Beymen Tersane-Galleries of Luxury kapılarını açtı!
5 “Tam istediğin gibi” bir ödeme deneyimi: Tami 1 yaşında!
“Tam istediğin gibi” bir ödeme deneyimi: Tami 1 yaşında!
Güncel Haberler
Epica Awards 2025'in kısa listeleri belli oldu: Türkiye'den 3 iş 6 kategoride finale kaldı...
Epica Awards 2025’in kısa listeleri belli oldu: Türkiye’den 3 iş 6 kategoride finale kaldı…
Black Friday'de en çok ne satılıyor?
Black Friday’de en çok ne satılıyor?
Zenginler Norveç’ten kaçıyor! Peki neden?
Zenginler Norveç’ten kaçıyor! Peki neden?
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Google, 2025’in “Holiday 100” listesini açıkladı: Bu yılın en çok aranan hediye trendleri belli oldu!
Haberler
Google, 2025’in “Holiday 100” listesini açıkladı: Bu yılın en çok aranan hediye trendleri belli oldu!
İrem Alimoğlu
3 hafta önce
Duygudan otoriteye: Eylül ayının en başarılı reklam filmleri
Haberler
Duygudan otoriteye: Eylül ayının en başarılı reklam filmleri
Nafizcan Önder
3 gün önce
Samsung ve Nvidia’dan yapay zekada stratejik ortaklık
Haberler
Samsung ve Nvidia’dan yapay zekada stratejik ortaklık
İrem Alimoğlu
5 gün önce
Global Türk liderler New York’ta buluştu: Global Turks Vakfı resmen kuruldu
Haberler
Global Türk liderler New York’ta buluştu: Global Turks Vakfı resmen kuruldu
İrem Alimoğlu
24 Eylül 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.