250 dolarlık reklam bütçesiyle Google’da harikalar yarattı
Koç Üniversitesi öğrencileri Google Online Marketing Challenge 2014’te 15 dünya finalisti arasına girdi.
Koç Üniversitesi İşletme Bölümü öğretim üyesi Doç. Dr. Deniz Aksen’in danışmanlığında çalışan “Koç Üniversitesi öğrencileri Google Online Marketing Challenge 2014” ekibi, 64 ülkeden 2 bin 521 takımın yarıştığı AdWords Business kategorisinde Türkiye’den katılan 8 ekip arasında 1’inci oldu. Koç Üniversitesi ekibi aynı zamanda, Orta Doğu ve Afrika bölgesinden katılan 104 ekip arasında 4’üncü, dünya çapında ise 19’uncu sırada yer alarak 15 dünya finalisti arasına girdi.
Bu yılki Google Online Marketing Challenge’da (GOMC 2014) Koç Üniversitesi’ni, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi öğrencilerinden Beril Ünal, Zeynep Çelik, ve Can Türedi temsil etti. Koç Üniversitesi takımı, Bursa’nın Kumyaka köyünde bulunan Falez Cafe isimli yerel bir gıda işletmesiyle çalıştı. İşletme sahipleri, 18 günlük kampanya süresince elde edilen toplam cironun bir önceki 18 günlük ciroya göre yüzde 66,3lük bir artış gösterdiğini raporladı. İlk kez online marketing ile tanışan kafe, Google AdWords kullanmaya devam ediyor.
Google Online Marketing Challenge, öğrenciler için Google AdWords ve Google+’ı kullanarak online pazarlama kampanyaları yaratma ve deneyimleme olanağı tanıyor. Geçtiğimiz 6 yıl boyunca yarışmaya 100’e yakın ülkeden 65 bin öğrenci ve öğretim üyesi katıldı. GOMC’da Google’ın sağladığı 250 dolarlık AdWords bütçesiyle yola çıkan öğrenciler, yerel ve daha önce online marketing tecrübesi olmayan bir işletme için üç hafta süren bir reklam kampanyası yürütüyorlar. En başarılı kampanyaları yürüten ve tanıtan öğrenciler Google ofislerini ziyaretin de aralarında olduğu ödüller kazanıyor.