4 Kasım Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Futbolda yayın ihalesi sonuçlandı. İşte kazanan...
Haberler

Futbolda yayın ihalesi sonuçlandı. İşte kazanan…

Marketing Türkiye
21 Kasım 2016
2 dk okuma

Türkiye futbol liglerinde önümüzdeki 5 sezonu kapsayacak naklen yayın ihalesi sonuçlandı. İhale saat 10.00’da başladı. İhale şartnamesini 5 firma aldı ancak. İhaleyi Digitürk 500 milyon dolar artı KDV ile kazandı. İhale öncesi TFF Başkanı Yıldırım Demirören kısa bir konuşma yaptı. Demirören, ihalenin herkese hayırlı olmasını dinledi. Demirören’den sonra Kulüpler Birliği Vakfı Başkanı Göksel Gümüşdağ, ihaleye yönelik çalışmaları anlattı.

İhale 5 yılı kapsıyor

Önümüzdeki 5 yılı yani 2017-2018, 2018-2019, 2019-2020, 2020-2021 ve 2021-2022 futbol sezonları için Süper Lig ve TFF 1. Lig müsabakalarının yayınını kapsayan ihale, TFF Hasan Doğan Tesisleri’nde gerçekleştirilecek.

2010 yılında yapılan son ihalede Süper Lig’in yıllık yayın hakkını 424 milyon Dolar karşılığında Digiturk almıştı. İhale 4 sene için gerçekleştirilmiş ancak sonrasında yaşanan 3 Temmuz süreci ve yayıncının yaşadığı maddi kayıp göz önünde bulundurularak sözleşmesinin 2 yıl daha uzatılması kararlaştırılmıştı. Mevcut kontrat bu sezon sonunda bitiyor.

Yurt içinden ve yurt dışından pek çok önemli firmanın katılacağı naklen yayın ihalesinde rekor kırılması bekleniyor. Yıllık yayın hakkının yaklaşık 600 milyon Dolar yani 2 milyar TL düzeyine çıkması gündemde. Yüzde 8’lik TFF payı da yeni ihalenin ardından kulüplere dağıtılacak. Firmaların ilk başta kapalı zarf yöntemiyle tekliflerini sunacağı sonrasında ise açık artırmaya geçileceği öğrenildi.

Hangi pakette neler var?

A Paketi: Süper Lig maçlarının tamamını canlı olarak yayınlamak ve yayınları uluslararası kuruluşlara pazarlama hakkına sahip olmak.

B Paketi: 1. Lig’in yayın ve isim hakkını kapsıyor. Süper Lig’deki 9 maçın geniş özeti de bu paketin içinde yer alıyor.

C Paketi: Görüntülerin cep telefonu ve internet gibi mobil yayın haklarını kapsıyor.

D Paketi: A, B ve C paketlerindeki tüm yayın haklarını içinde barındırıyor.

Tahmini bedel 425 milyon dolar

Fanatik’in haberine göre, 5 yıllık süreci kapsayacak ihaleye firmalar 4 farklı paket için girebilecek. Yayın haklarında A paketine ilişkin muhammen bedel 425 milyon Dolar, B paketi için 45 milyon Dolar, C paketi için 15 milyon Dolar ve D paketi için de 495 milyon Dolar şeklinde açıklandı. Muhammen bedel, öngörülen bedel anlamına geliyor. Bu saptamayı bilirkişi yaparken, kulislerde ihalenin 425 milyon Dolar’ın altına kesinlikle düşmeyeceği ifade ediliyor. 2010 yılında muhammen bedel 213.3 milyon Dolar olarak açıklanmış, Digiturk 1.5 katı bedelle yani 321 milyon Dolar’a ihaleyi kazanmıştı. Aynı hesapla yeni rakamın 600 milyonun üzerine çıkması bekleniyor.

Kaynak: hurriyet.com.tr

1 YouTube’da rotayı kim belirliyor? İşte en çok izlenen gezi kanalları...
YouTube’da rotayı kim belirliyor? İşte en çok izlenen gezi kanalları…
2 Yapay zeka: Yerimize mi, yanımıza mı oturacak?
Yapay zeka: Yerimize mi, yanımıza mı oturacak?
3 Cumhuriyet vurgusu dijitalde artıyor, geleneksel medyada geriliyor!
Cumhuriyet vurgusu dijitalde artıyor, geleneksel medyada geriliyor!
4 Yılın en dikkat çeken Halloween kampanyaları...
Yılın en dikkat çeken Halloween kampanyaları…
5 Zen Pırlanta'nın marka elçisi Jennifer Lopez oldu
Zen Pırlanta’nın marka elçisi Jennifer Lopez oldu
Güncel Haberler
Genart Medya, yoluna Aleph olarak devam ediyor
Genart Medya, yoluna Aleph olarak devam ediyor
Kral Şakir geri döndü: “Dünyalar Karıştı” sinemalarda!
Kral Şakir geri döndü: “Dünyalar Karıştı” sinemalarda!
The Tech Summit 2025: Yapay zeka ile güçlendirilmiş gelecek nasıl olacak?
The Tech Summit 2025: Yapay zeka ile güçlendirilmiş gelecek nasıl olacak?
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Airbnb, yeni özelliğiyle seyahati daha sosyal hale getiriyor
Haberler
Airbnb, yeni özelliğiyle seyahati daha sosyal hale getiriyor
İrem Alimoğlu
2 hafta önce
Z kuşağının alışveriş alışkanlıklarına dair markalara 5 kritik uyarı!
Haberler
Z kuşağının alışveriş alışkanlıklarına dair markalara 5 kritik uyarı!
İrem Alimoğlu
4 Ekim 2025
Türkiye’nin saç bakım haritası
Haberler
Türkiye’nin saç bakım haritası
Sena Tufan
1 Ekim 2025
Veriden stratejiye: Adjust ile mobil pazarlamanın yeni gerçekliği
Haberler
Veriden stratejiye: Adjust ile mobil pazarlamanın yeni gerçekliği
Advertorial
29 Eylül 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.