25 Mayıs Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
2024 iş gücü trendleri!
Haberler

2024 iş gücü trendleri!

Marketing Türkiye
17 Şubat 2024
3 dk okuma

İş dünyası hiç olmadığı kadar hızlı bir değişim içinde. Üstelik bu muazzam değişim her geçen gün ivme kazanıyor. ManpowerGroup tarafından hazırlanan ve bu değişime yön veren 14 temel trendin yer aldığı “2024 İş Gücü Trendleri Raporu” yayımlandı.
 
ManpowerGroup, yayımladığı “2024 İş Gücü Trendleri Raporu”nda işlerin geleceğini etkileyen dört temel güç olan değişen demografi, teknolojik ilerleme, rekabet faktörleri ve bireysel tercihler ana kriterleri altında 14 temel trendi açıkladı.

“2024 İş Gücü Trendleri Raporu”nda yer alan 14 temel trend

Yeniden beceri geliştirme ile nesiller arası farkı kapatmak:
Genişleyen demografik boşluk, çok yönlü yetenek zorluklarına neden oluyor; emekli olan baby boomerlar nedeniyle nesiller arası bilgi kaybı, Gen Z’nin teknik ve kişisel becerileri birleştiren güncellenmiş yeteneklere yönelmesi, orta derecede çalışanların yeni roller için yeniden beceri kazanmaları ihtiyacı ortaya çıkıyor.

Bugünün ve geleceğin iş gücü kadınlardan beslenecek:
Küresel olarak, kadınların iş gücüne katılım oranı yüzde 50’nin biraz üzerinde. Özellikle, 25-54 yaş arası kadınlar arasında iş gücüne katılım oranı rekor seviyelere ulaştı. Bu yaş aralığı yepyeni kariyerlere hızlı bir başlangıç ve daha iyi ücret ve yan haklar için savunuculuk yapıyor.

DEIB, inovasyon ve yaratıcılık için bir katalizör:
Çeşitliliği, eşitliği, kapsayıcılığı ve aidiyeti teşvik etmek (DEIB), ahlaki bir zorunluluktan temel bir iş stratejisine dönüşmüş durumda. DEIB’yi benimseyen şirketler inovasyon ve yetenek açısından önemli avantajlar elde ediyor. Veriler, çeşitliliği koruyan, eşitliği sağlayan, kapsayıcılığı teşvik eden ve aidiyeti geliştiren çalışma kültürlerinin modern çağda yeni zorlukların üstesinden gelmek için daha iyi konumlandığını gösteriyor.

Kullanılmayan ya da hafife alınan göçmen yeteneği kritik bir kaynak:
Günümüzde işverenler, yetersiz yerli yetenek arzı ile yüksek iş gücü talebiyle karşı karşıya. Bu hızlanan yetenek açığı, yenilikçi işe alım yaklaşımlarını ve daha geniş yetenek hatlarını zorunlu kılıyor. İşverenlerin birçoğu artık küresel göçmenlerini ve göçmen yetenek havuzlarındaki vaadi kabul ediyor.

İnsanları yapay zekânın merkezine koymak:
Yapay zekânın yükselişi işyerini yeniden şekillendiriyor. Bu gelişmeye karşı önde gelen şirketler ve hükümetler, işçilerin ihtiyaçlarını, yeteneklerini, becerilerini ve refahını doğrudan etkileyen yenilikçi yöntemlere öncülük ediyor.

Yapay zekâ, yok ettiklerinden daha fazla iş yaratacak:
İşletmeler AI ile birlikte adapte olmayı ve değişmeyi öğrendikçe, insanlar geleceğin iş dünyasını güçlendirecek. Bu nedenle insanlar, yapay zekâyı teknik bilgi ve mesleki yeteneklerini artırma fırsatı olarak görmek için bakış açılarını değiştirmeli.

Verimlilik Paradoksu – İnsan potansiyelini ve gelişmiş teknolojiyi yönlendirmek:
Gizli üretkenliği açığa çıkarmak isteyen şirketler öncelikle doğru insan ve teknoloji kombinasyonuna odaklanmalı, işyeri kültürünü güçlendirmeli ve liderlik geliştirmelidir.

İnsan gücüyle yeşil geçiş:
İnsanlara yatırım yapmak sadece bir seçenek değil; bir zorunluluktur. Yeşil işlerin talebi arttıkça, şirketler iş fonksiyonları genelinde net sıfır stratejilerini uygulayacak becerilere sahip çalışanlara ihtiyaç duyuyor.

Yönetici Görevi – Sürekli dönüşümü kusursuz hale getirmek:
Yapay zekâ, otomasyon ve sürdürülebilirlik artık işleri yeniden şekillendirirken insan öncelikli bir dönüşüme rehberlik etme sorumluluğu yöneticilere düşüyor.

Ülke Kıyıları (Onshore) –  Yakın Kıyı (Nearshore)- Kıyıdan Uzak (Offshore):
Şirketler, gelecekteki kesintilere karşı çeşitli tedarikçi ağları ve yetenek toplulukları oluşturarak şimdi hazırlık yapmalı.

Ücret konusunda dengeyi bulmak:
Bugün, ekonomik belirsizlik nedeniyle iş isteyen çalışanların neredeyse dörtte biri istedikleri işi bulamıyor. İnsanlar iş değiştirmeyi daha az sıklıkla yapıyorlar. Bu da işverenleri, yetenek getirmek için yeterince çekici maaşlarla sürdürülebilir bir büyüme arasında doğru dengeyi bulma konusunda düşünmeye zorluyor.

Ben Ekonomisi:
Ben Ekonomisi’ndeki tüketicilere benzer şekilde, günümüz çalışanları kendi iş-yaşam dengelerini belirlerken esneklik ve özerklik arıyorlar. Birçok şirketin yüz yüze ofis çalışmaya dönüşü savunmasına rağmen, çalışanların beklentileriyle işverenlerin istekleri arasında giderek artan bir fark bulunuyor.

Gen Z, işyeri kültürünün geleceğini şekillendiriyor:
Gen Z’nin güçlü etkisiyle, mevcut “kültür devrimi” ve yeni hiyerarşi, mental sağlığı ön plana çıkarıyor ve liderlerle yöneticileri ön plana çıkarıyor.

Kişisel Olma – Çalışan deneyimini bireysel ihtiyaca göre şekillendirme:
Tüketicilerin ilgisinde olan kişiselleştirme, işyerlerine de girdi. Çalışanlar, artık fayda paketlerinden yapay zekâ destekli beceri eğitimine, kişisel güçlükler ve ilgi alanlarına özgü kariyer yolları ve gelişim fırsatlarına kadar her şeyde daha büyük özelleştirme bekliyor.


Raporun ve trendlerin tüm detaylarına buradan ulaşabilirsiniz.

1 Yeni nesil sekülerler: Seküler yaşayıp dindar ölmek!
Yeni nesil sekülerler: Seküler yaşayıp dindar ölmek!
2 Türkiye’nin gençlik markaları
Türkiye’nin gençlik markaları
3 Yapay zeka ile hazırlanan reklam filmleri ne kadar başarılı?
Yapay zeka ile hazırlanan reklam filmleri ne kadar başarılı?
4 Tavsiye şampiyonu markalar!
Tavsiye şampiyonu markalar!
5 adidas, müşterilerin verilerinin çalındığını açıkladı
adidas, müşterilerin verilerinin çalındığını açıkladı
Güncel Haberler
Her 10 teknoloji liderinden 8'i FOMO yaşıyor!
Her 10 teknoloji liderinden 8’i FOMO yaşıyor!
Üretken yapay zeka, ajan yapay zeka ve silahlandırılmış yapay zeka: Aradaki fark ne? 
Üretken yapay zeka, ajan yapay zeka ve silahlandırılmış yapay zeka: Aradaki fark ne? 
"Peşin ödeme yapan" pazarlamacıların sayısı azalıyor!
“Peşin ödeme yapan” pazarlamacıların sayısı azalıyor!
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

YouTube’un güzellik arenası: En popüler makyaj ve güzellik kanalları açıklandı!
Haberler
YouTube’un güzellik arenası: En popüler makyaj ve güzellik kanalları açıklandı!
Nafizcan Önder
12 Mart 2025
Dubai çikolatası dünya genelinde kıtlık yarattı: Antep fıstığı fiyatları rekor kırdı!
Haberler
Dubai çikolatası dünya genelinde kıtlık yarattı: Antep fıstığı fiyatları rekor kırdı!
Sena Tufan
21 Nisan 2025
Yağız Patan, OPPO x Tellak kampanyasıyla Happy'ye veda etti
Haberler
Yağız Patan, OPPO x Tellak kampanyasıyla Happy’ye veda etti
İrem Alimoğlu
17 Nisan 2025
İşletmeler sosyal medyada hangi sıklıkla paylaşım yapmalı?
Haberler
İşletmeler sosyal medyada hangi sıklıkla paylaşım yapmalı?
Sena Tufan
21 Nisan 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.