2020’nin en iyileri, 2021 öngörüleri “Marketing Türkiye Almanak”ta…

Zor bir yılı geride bıraktık… Pandemi her alanda olduğu gibi pazarlama sektöründe de paradigmaları değiştirdi, sektör profesyonellerini tüketici içgörülerinden iletişime kadar her şeyi yeniden keşfetmeye zorladı…

Marketing Türkiye Almanak sayısı bir yandan tüm pazarlama sektöründeki keşif yolculuğunu tarihe not düşmek adına sayfalarına taşırken diğer yandan bu yeni deneyimlerle 2021’de bizi nasıl bir iş dünyasının beklediğine ışık tutuyor.

Basılı yayınlara ulaşmanın zorluğunu da göz önünde bulundurarak içgörü dolu içerikler ve çarpıcı araştırmalarla hazırladığımız Marketing Türkiye Almanak sayısını web sitemiz üzerinden tüm okurlarımızın erişimine açıyoruz.
Keyifli okumalar…

Marketing Türkiye Ocak sayısını okumak için TIKLAYINIZ!

Marketing Türkiye Almanak’ta neler var?

Halk jürisiyle belirlenir, emeği geçen herkesi ödüllendirir

Marketing Türkiye ve AKADEMETRE iş birliğiyle düzenlenen ve zaman içinde pazarlama sektörünün en önemli standartlarından birine dönüşen The ONE Awards Bütünleşik Pazarlama Ödülleri’nin yedincisi için nefesler tutuldu. Yıl içinde itibarını en çok artıran markalarla bu başarının en büyük paydaşları olan reklam, medya planlama ve halkla ilişkiler ajansları pandemi koşulları nedeniyle Şubat ayında online olarak düzenlenecek bir törenle ödüllerine kavuşacak.

E-ticaretin ustaları ECHO Summit sahnesinde buluşuyor

Türkiye’nin en büyük ve en kapsamlı e-ticaret zirvesi ECHO Summit, bu yıl üçüncü kez online olarak düzenleniyor. 20-21 Ocak 2021’de “Rapid Commerce” temasıyla gerçekleşecek zirve; alanındaki son gelişmeleri, ilham veren çalışmaları ve profesyonelleri 11 başlık altında sahneye taşıyacak. Marketing Türkiye ve Deloitte iş birliğiyle düzenlenen zirve, Marketing Türkiye web sitesi ile YouTube, Twitter ve Facebook hesaplarından canlı olarak yayınlanacak. Yayına Marketing Türkiye’nin Linkedin ve Instagram hesaplarından da ulaşılabilecek.

Stratejileriyle ezber bozan markalar

Yeni bir dünya düzeniyle birlikte alternatiflerin arttığı, rekabetin körüklendiği 2020’de pazarlama sektöründeki tüm paradigmaların da değiştiğine şahitlik ettik. Eski formüllerin işlevsizleştiği bu yeni dönemde stratejileriyle ezber bozanlar rekabette fark yarattı, rakiplerinin önüne geçti. Peki, farklı yaklaşımlarıyla sektörlerinde dengeleri değiştiren o markalar hangileri oldu? Hangi pazarlama stratejileri yıla damgasını vurdu? Türkiye’nin önde gelen marka danışmanları Marketing Türkiye için stratejileriyle ezber bozan markaları belirledi. İşte o markalar ve akıl dolu stratejileri…

En uzun yılın Z raporu

2020… Tüm dünyayı saran küresel salgın krizinden Amerika’da başlayıp etkisi küresel boyutlara ulaşan Black
Lives Matter’a upuzun bir sene oldu. Marketing Türkiye – Poltio iş birliğiyle gerçekleştirilen “2020’nin ‘En’leri”
anketi “en uzun yıl”a damgasını vuran kişi ve olayları gözler önüne seriyor. Marketing Türkiye, Hopi ve Hadi
mecralarında gerçek kullanıcılar tarafından oylanan; teknolojiden spora, sinemadan magazine kadar birçok
alanda soruların yer aldığı anket 2020’yi özetler nitelikte. Toplamda 47,548 oy kullanılan anket sonuçlarına
göre 2020’de “Yılın Kazananı” Joe Biden olurken, “Yılın Kaybedeni” Donald Trump oldu. Katılımcılar “Yılın
En Beğenilen Yerli Dizisi” olarak “Masumlar Apartmanı”nı seçerken, “En Beğenilen Yabancı Dizi” ülkemizde
satranç satışlarından, özel derslere kadar talep artışına neden olan “The Queen’s Gambit” oldu.

Güçlü liderlerin 2021 öngörüleri

İş dünyası tarihinin en zorlu yılını geride bırakırken “liderlik” kavramının şirketler için ne denli hayati olduğunu da bir kez daha test ettik. Öyle ki yapılmamışı yapmaya cesaret eden cesur ve çevik liderler pandemi kasırgasında şirketlerini ayakta tutarken attıkları adımlarla da yeni ekonomik düzenin mihenk taşlarını dikti. Peki, Türk ekonomisinin o ilham veren liderleri nasıl bir 2021 öngörüyor? Hedeflerinde neler var?

Yılın en beğenilen reklamları

Tüm dünya için mesafelerin uzadığı, günlük hayatımızın neredeyse tamamen değiştiği ve duygusal iniş çıkışların fazlasıyla yoğun olduğu 2020 yılı geride kaldı. Özellikle duyguların gün yüzüne çıktığı bir yılda pek çok yaratıcı iş de markalardan tüketicilere kurduğu güçlü köprülerle zihinlerde yer etti. Peki, bu işler arasından hangileri öne çıktı? Yanıt, Marketing Türkiye için DORinsight’ın gerçekleştirdiği “2020’nin En Beğenilen Reklamları” araştırmasında…

Zor yılın kazanan ekipleri

Kuşkusuz alınan ödüller her zaman marka ekiplerini onurlandırdı ve temsil ettikleri kurumlar adına daha iyisini yapma konusunda onları yüreklendirdi. Ancak bu yıl alınan ödüllerin anlamı da önemi de bir başka! Zira iş dünyasının gördüğü en zorlu yıllardan biri olan 2020’de alınan ödüller “mevcudu muhafaza etmeyle”, “iyiyle” yetinmeyen, şartlar ne olursa olsun “mükemmelin peşinden” koşan marka ekiplerini işaret ediyor… Başarılı çalışmalarıyla böylesi çetin bir ortamda markalarına kazandırdıkları ödüllerle adından söz ettiren markaların yetenekli ekipleri bu başarının arkasındaki içgörüleri Marketing Türkiye’ye anlattı…

Milli duygulara hitap edenler kazandı!

Pandemiyle geçen 2020 yılında sosyal medyada en çok milli duygulara hitap eden reklamlar beğeni topladı. BoomSocial’ın Marketing Türkiye için hazırladığı “2020’nin En Çok Konuşulan Dijital Kampanyaları” listesinde başı çeken özel gün reklamlarını pandemi koşullarında birlik ve beraberlik çağrısı yapan işler takip etti.

CMO’ları nasıl bir iş yılı bekliyor?

Sektörün yıllardır gündeminde olan “dijital dönüşüm” 2020’de bir tercihin ötesinde zorunluluk haline geldiğinde dijital kasları güçlü olan yapılar yelkenlerini rüzgârla doldurdu, çevik şirketler hızlı aksiyonlarla sınavı üstün bir performansla tamamladı. Ancak her şey daha yeni başlıyor! Şimdi 2021 başlarken yeni hedeflerle geleceği yeniden şekillendirme zamanı… Peki, Türkiye’nin başarılı pazarlama liderleri bu zorlu sınavda neler yaptı? Yeni yıl hedefleri arasında neler var? 2021’de pazarlama dünyasını hangi içgörüler şekillendirecek? Türkiye’nin en etkili CMO’larıyla bu soruların yanıtlarını aradık…

2020’nin en beğenilen dizileri

Toplumumuzun televizyonla ilişkisi uzun süredir çok güçlü. Hatta bu anlamda dünyada ABD’den sonra en çok televizyon izleyen ikinci ülke konumundayız. Televizyon izlediğimiz sürenin en büyük kısmını da diziler oluşturuyor. Dizi deyince izlemede olduğu kadar ihracatında da başarılıyız. Pandemi döneminde tüm dünyada evde kalma süreleri uzarken içerik talepleri de arttı. Bu durumu fırsata çeviren Türkiye dizi sektörü ihracatlarına hız kesmeden devam etti… Küresel salgın başlangıçta dizilerin çekimlerine ara verilmesine sebep olsa da sektör kısa sürede gerekli önlemleri alarak kendini toparladı ve projeler ardı ardına yayınlanmaya başladı. Xsights Araştırma ve Danışmanlık’ın Marketing Türkiye Almanak 2020 için Türkiye temsili 500 kişiyle gerçekleştirdiği “2020’nin En Beğenilen Dizileri” araştırması Türk halkının televizyon ve dizi izleme alışkanlıklarını gözler önüne seriyor. Araştırmada geçtiğimiz yıla nazaran en belirgin fark dizi izleme alışkanlıklarımızın hızla dijital mecralara kaymış olması… Dizilerdeki “şiddet” unsuru ise en şikayetçi olunan konular listesinde zirveyi bu yıl da kimseye kaptırmıyor…

Araştırmacıların gör dediği!

Pandemi yeni bir tüketici kitlesi yaratırken tüketim alışkanlıklarını da sil baştan değiştirdi. Hal böyle olunca da bu yeni tüketici kitlesini ve tüketim alışkanlıklarını anlamak için araştırmalar ve araştırmacıların içgörüleri okuma becerisi bir kat daha önem kazandı. Peki, Türkiye’nin önde gelen araştırmacıları perakendeden dijitalleşmeye, e-ticaretten pazarlama kadar nasıl bir gelecek öngörüyor? Yeni tüketim alışkanlıklarını şekillendiren temel motivasyonlar neler? Daha da önemlisi yeni tüketici markalardan ne bekliyor?

C düzey yöneticiler ufukta ne görüyor?

Bir sonraki adımı görmekte zorlandığımız, tabiri caizse herkesin “can” derdine düştüğü bu dönemde, şirketlerini ve sektörlerini ayakta tutma sorumluluğu elbette C düzeyi yöneticilerde… Peki, üst düzey yöneticiler kaptan köşkünden baktıklarında ufukta ne görüyorlar? 2020/21 yıllarında, ekonomik göstergelere ilişkin beklentileri neler? Sektörlerin ve firmaların, önümüzdeki dönemde nasıl bir performans sergilemesi öngörülüyor? Covid-19 pandemisi, denklemde nasıl değişikliklere neden oldu? Marketing Türkiye için Sia Insight’ın gerçekleştirdiği “2020 İş Dünyası Gündem Değerlendirme Araştırması” tüm bu sorulara yanıt veriyor…

E-ticaretin ipleri artık sosyal medyanın elinde!

Pek çok alanda dönüşüme sebep olan 2020 yılında sosyal medya da yeniden keşfedildi. Artık markaların pazarlama stratejilerinin vazgeçilmez bir parçası haline gelen sosyal medya, kitlesel hacmini arttırarak e-ticaretin iplerini de eline almaya başladı.

Ali Saydam yazdı: Pandemi 2020’de iletişime de damgasını vurdu

Volkan İkiler yazdı: Reklam sektöründe yeni bir yolculuk başlıyor

Ömür Kula Çapan yazdı: 2021’den bir şey beklemeyi bırakın! 2021 sizden bekliyor çünkü…

Esra Şengülen Ünsür yazdı: Bilge insalar, bilge markalar hayaliyle…

Neslihan Olcay yazdı: Pandemi “dolaysız marka ekonomisini” büyüttü

Gonca Karakaş yazdı: Amacı olan şirketler geleceği şekillendirecek

Çağlar Gözüaçık yazdı: Antroposen çağı ve kahve!

Yaşar Şeki yazdı: Benim hala umudum var!

 

Detaylar ve daha fazlası Marketing Türkiye Almanak sayısında sizleri bekliyor…

Okumak için TIKLAYIN… 

İLGİLİ HABERLER