9 Mayıs Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
2020’de 3 milyar insan daha mobil dünyaya adım atacak
Haberler

2020’de 3 milyar insan daha mobil dünyaya adım atacak

Marketing Türkiye
8 Kasım 2017
2 dk okuma

Boğaziçi Üniversitesi’nde seminer veren Facebook’un Küresel Kurumsal Pazarlama Başkan Yardımcısı Sarah Personette, gelişen mobil olanaklarla 2020 yılında dünya nüfusunun yarısından fazlasının mobil üzerinden alışveriş yapmasını beklediklerini belirterek, “2020’de 3 milyar kişi daha mobil dünyada olacak” dedi.
Boğaziçi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi’nin ev sahipliğinde 2020 yılında mobil dünyada beklenen değişimler konulu bir seminer veren Sarah Personette, Facebook’un son bir yıl içinde farklı ülkelerden kullanıcılarla yaptığı araştırmalar sayesinde değişimin ne yönde olacağına dair bazı fikirler edindiklerini belirtti. Personette, yapılan incelemede bu değişimin ‘’Kültür, Alışveriş, İletişim ve Birbiriyle ilişkililik’’ kavramları üzerinde gelişeceğini vurguladı. Personette, kültürel anlamda geçmişte daha çok ön plana çıkan cinselliğin günümüzde yerini çokkültürlülülük ve çok kimlililik kavramlarına bıraktığını belirtti.

Tüketicinin 3 saniye fazla beklemeye tahammülü yok
Ticari boyuttan bakıldığında, yaptıkları araştırmalarda tüketicilerin aynı anda hem yerel hem de global düşünebildiklerini gördüklerini söyleyen Personette, insanların yerel markalara ve yerel kültüre önem vermekle birlikte global markaları da dikkate aldıklarına değindi. Ticari dinamiklerin değiştiği günümüzde, insanların ürünü aramak yerine ürünün gelip tüketiciyi bulduğuna işaret eden Sarah Personette, gelişen mobil olanaklarla 2020 yılında dünya nüfusunun yarısından fazlasının mobil üzerinden alışveriş yapacağını söyledi.
Tüketim tercihlerinde ürünün fiyatının artık tek belirleyici unsur olmaktan çıktığını belirten Personette, ‘’Fiyat artık gücünü kaybediyor. İnsanlar ticari kararlarında daha fazla seçim şansı ve kolaylık bekliyor. Eğer tüketim deneyimlerinden memnun kalmamışlarsa daha az satın alma eğiliminde oluyorlar. Örneğin alışveriş yapacakları markanın web sayfasında fazladan geçirilen 3 saniye bile tüketim kararını olumsuz etkiliyor. Öte yandan tüketim kararlarında mobil mesajlaşma uygulamaları giderek önem kazanıyor. 2020 itibariyle tüketicilerin yüzde 53’nün mobil mesajdan ulaşabilecekleri bir markayı satın alma eğiliminde olduklarını görüyoruz’’ dedi.

Mobil data trafiği videodan yana yükselişte
Değişimin iletişim boyutuna değinen Personette, içeriğin günümüzde yüzde 41 oranında daha hızlı tüketildiğini, bu içeriğin ağırlıklı olarak mobil video kaynaklı olduğunu belirtti s ve 2020’de dünyada mobil data trafiğinin yüzde 75’ten fazlasının video olacağını ekledi. Sarah Personette konuşmasında Facebook’un 2020’ye dönük vizyonundan satırbaşları arasında mobilin önlenemez yükselişinin geldiğini ifade etti. 2020’de 3 milyar insanın daha mobil dünyada olacağını ifade eden Personette ‘’Internet mobil, mobil ise Internet anlamına gelecek ve bu da yeni bir eko sistem oluşturacak’’ diye konuştu.

 

1 Influencer Rating Report yayında: İşte sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer'ları
Influencer Rating Report yayında: İşte sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları
2 2025'in ilk çeyreğinde en çok ziyaret edilen dijital platformlar belli oldu!
2025’in ilk çeyreğinde en çok ziyaret edilen dijital platformlar belli oldu!
3 Tüketiciler harcamalarının yüzde 74’ünü giyime ayırdı!
Tüketiciler harcamalarının yüzde 74’ünü giyime ayırdı!
4 Boykot ediyorum, öyleyse varım!
Boykot ediyorum, öyleyse varım!
5 Nisan ayının reyting şampiyonu gazetecileri
Nisan ayının reyting şampiyonu gazetecileri
Güncel Haberler
Marketing Türkiye C Level Club araştırmaların değişen işlevini Trakya Baharı’nda konuştu…
Marketing Türkiye C Level Club araştırmaların değişen işlevini Trakya Baharı’nda konuştu…
Espressolab, "boykot çağrılarına dava açtı" iddialarına karşı açıklama yaptı
Espressolab, “boykot çağrılarına dava açtı” iddialarına karşı açıklama yaptı
Girişimcilikte yeni dönem: Yapay zeka yükseliyor, yatırımlar hızlanıyor
Girişimcilikte yeni dönem: Yapay zeka yükseliyor, yatırımlar hızlanıyor
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Sosyal medyanın en başarılı markaları arasında yeni isimler dikkat çekiyor!
Haberler
Sosyal medyanın en başarılı markaları arasında yeni isimler dikkat çekiyor!
Nafizcan Önder
6 Mart 2025
Bundle'ın dublajlı reklam filmi geri döndü!
Haberler
Bundle’ın dublajlı reklam filmi geri döndü!
Nafizcan Önder
3 hafta önce
Zamansız markalar
Haberler
Zamansız markalar
Nafizcan Önder
4 hafta önce
Rekabet Kurulu, bazı teknoloji perakendecilerine soruşturma başlattı
Haberler
Rekabet Kurulu, bazı teknoloji perakendecilerine soruşturma başlattı
İrem Alimoğlu
11 Mart 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.