13 Aralık Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
2018’de takip edilmesi gereken 4 mobil native reklam trendi
Haberler

2018’de takip edilmesi gereken 4 mobil native reklam trendi

Marketing Türkiye
18 Aralık 2017
2 dk okuma

Japon dijital reklam teknoloji şirketi FreakOut, mobil doğal (native) reklamcılığın 2018 yılında takip edilmesi gereken 4 trendini açıkladı. IHS’in yayınladığı rapora göre, 2020 yılında tüm dijital reklam harcamalarının yüzde 75,9’u mobil reklama harcanacak ve mobil reklamların yüzde 63’ünden fazlası doğal reklamlardan oluşacak.

Yüksek etkileşim oranları nedeniyle mobil doğal reklamcılığın hızla geliştiğine dikkat çeken FreakOut Türkiye Ülke Müdürü Okay Tuğ, “Doğal reklamlar, banner reklamlara kıyasla yüzde 20 ila 60 arasında daha fazla etkileşim sağlıyor. Türkiye’de doğal reklamcılık (native) son bir yıl içerisinde yüzde 32’nin üzerinde artış gösterirken, mobil reklama yatırımlar yüzde 59 oranında arttı ve tüm dijital yatırımların 3’te birine ulaştı” dedi.

Tuğ, hızla ilginin arttığı bu alanda 2018 yılında dikkat edilmesi gereken 4 trendi şu şekilde sıraladı:

“Önce mobil” stratejisi önem kazanıyor

Tüm dünyada mobil internet trafiği, 2016 yılında ilk kez bilgisayarı geride bıraktı. Türkiye’de ise bu oranın mobilde yüzde 61, bilgisayarlarda yüzde 36. Mobil cihaz penetrasyonu da göz önüne alındığında Türkiye’nin mobil cihaz kullanımında dünya standardının çok üzerinde olduğu açıkça görünüyor. 2018’de aradaki farkın daha da açılması bekleniyor.

native reklam

Sosyal medya doğal reklamcılığı sürüklemeye devam edecek

2016 yılında doğal reklamcılığın önemli bütçesi yayıncılara giderken, bir yıl içerisinde sosyal mecralara yapılan yatırım çok fazla arttı. Türkiye’deki mobil internet kullanıcı sayısı 71 milyonken, sosyal medyaya mobilden bağlanan kullanıcı sayısı ise 42 milyon ve genç nüfusun tercihleriyle bu rakamın daha da artması bekleniyor.

Sosyal medya kullanımında bir diğer çarpıcı örnek de Facebook’un dünya çapında aylık mobil kullanıcı sayısı ise 1,74 milyar olması. Bu kullanıcıların yüzde 56’sı sadece mobil cihazlarından siteye giriş yaparken, Facebook’un toplam reklam gelirlerinin yüzde 88’i mobilden sağlanıyor. Türkiye’deki sosyal medya yatırımlarının yüzde 64’ü mobil cihazlarda gerçekleşti.

Video reklamlar daha fazla önem kazanacak

Video temelli mecraların iş modellerinin önemli bir parçası doğal reklamlar olacak. Dünyada mobil cihazlar üzerinden TV ve video izleme oranı son 6 yılda yüzde 85 artarken, Türkiye’deki 16-24 yaş arası kullanıcılar TV ve video izlemek için en çok akıllı telefonları tercih ediyorlar. Mobilden haftalık TV ve video izleme toplam süresi 5,3 saate kadar yükseldi.

Türkiye’de video reklam yatırımları yüzde 34’lük büyümeyle 122,7 milyon TL olarak gerçekleşti. Bu rakamın önümüzdeki yıl hızla artması bekleniyor.

Sponsorlu içerikler en hızlı büyüyen segment olacak

2018 yılında markalar, sponsorlu içeriklere yoğunlaşacak ve influencer pazarlamanın da önemi artacak. Daha fazla blog yazısı, video ve fotoğraf sponsorlu olarak kullanıcılarla buluşacak. Türkiye’de sponsorluk reklamlarının yerini alan ve native olarak bilinen haber içeriği şeklindeki reklamları 2017’nin ilk 6 ayında ise 35 milyon TL’ye ulaştı.

1 Sosyal medyanın zirvesindeki markalar
Sosyal medyanın zirvesindeki markalar
2 Apple'da son yılların en büyük yönetim depremi yaşanıyor...
Apple’da son yılların en büyük yönetim depremi yaşanıyor…
3 İş dünyasının 2026 asgari ücret beklentisi belli oldu!
İş dünyasının 2026 asgari ücret beklentisi belli oldu!
4 IMDb, 2025’in en popüler dizilerini açıkladı: İşte yılın ilk 10’u
IMDb, 2025’in en popüler dizilerini açıkladı: İşte yılın ilk 10’u
5 Chanel, New York metrosunu podyuma çevirdi
Chanel, New York metrosunu podyuma çevirdi
Güncel Haberler
2026'da pazarlama dünyasına yön verecek dijital pazarlama trendleri...
2026’da pazarlama dünyasına yön verecek dijital pazarlama trendleri…
Çocukların ana ekranı değişti: Artık her şey cebe sığıyor
Çocukların ana ekranı değişti: Artık her şey cebe sığıyor
Türk hanelerinde "kahve" devrimi: Makine sahipliği yüzde 79'a ulaştı...
Türk hanelerinde “kahve” devrimi: Makine sahipliği yüzde 79’a ulaştı…
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Apple, Clips uygulamasının fişini çekti!
Haberler
Apple, Clips uygulamasının fişini çekti!
Sena Tufan
13 Ekim 2025
Genart Medya, yoluna Aleph olarak devam ediyor
Haberler
Genart Medya, yoluna Aleph olarak devam ediyor
Sena Tufan
4 Kasım 2025
AI devrimi tüm sektörleri sardı: The TECH Summit'te geleceğin iş modelleri konuşuldu
Haberler
AI devrimi tüm sektörleri sardı: The TECH Summit’te geleceğin iş modelleri konuşuldu
Sena Tufan
1 hafta önce
X’ten “güven” odaklı bir güncelleme: Kullanıcı profilleri şeffaflaşıyor
Haberler
X’ten “güven” odaklı bir güncelleme: Kullanıcı profilleri şeffaflaşıyor
Nafizcan Önder
17 Ekim 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.