4 Temmuz Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
2017'nin 5 teknoloji trendi...
Haberler

2017’nin 5 teknoloji trendi…

Marketing Türkiye
4 Nisan 2017
4 dk okuma

Accenture Teknoloji Vizyonu 2017, insanlar için insanlar tarafından geliştirilen teknolojinin geleceğini öngörüyor. “İnsanlar için Teknoloji” ana temasına sahip olan rapora göre yapay zekâ, dijital ekosistemler ve pazar alanlarındaki insan merkezli teknolojinin hızla artması; insanlara güç katacak, iş dünyasının ve toplumun dönüşümünü sağlayacak.

Türkiye sonuçlarına göre ise; yapay zekanın kullanıcılardan bilgi edinmede ve onlarla etkileşimde devrim yaratacağına inananların oranı yüzde 85 olurken, yöneticilerin yüzde 88’i önümüzdeki 3 yıl içerisinde yapay zekaya bağlı teknolojilere geniş yatırımlar yapacağını belirtiyor.

İş dünyasına kapsamlı bir şekilde bakarak, işletmeleri, endüstrileri ve insanları etkileyecek en büyük potansiyele sahip, gelişen teknoloji eğilimlerini inceleyerek, yaklaşık 17 yıldır yılın teknoloji trendleri belirleyen Accenture, Teknoloji Vizyonu 2017 raporunu yayınladı.

Accenture Teknoloji Vizyonu 2017, önümüzdeki üç yıl boyunca insanların iş dünyasının ezberini bozmak için uygulayacağı en belirgin teknoloji trendlerini öngörüyor.  Bu yıl “İnsanlar için Teknoloji” ana temasıyla yayınlanan rapor, iş dünyası ve teknoloji liderlerine insan yeteneklerini artırmak ve güçlendirmek, aktif olarak teknoloji tasarlamak ve yönlendirmek için harekete geçme çağrısında bulunuyor. Rapor, insanlar için ihtiyaçları kesintisiz olarak öngören ve aşırı kişiselleştirilmiş deneyimler sunan teknolojilerin ortaya çıkmaya başladığını ortaya koyuyor.

Accenture Türkiye Teknoloji Grubu Ülke Lideri ve Yönetici Ortağı Emre Hayretci, 2017 teknoloji trendlerini değerlendirerek; “Geçtiğimiz yılın teknoloji trendlerinin özünde ‘Önce İnsan’ yaklaşımının yer aldığını ve her ne kadar dijitalleşmenin temelinde alt yapı teknolojilerinin gelişimi yatıyor gibi görünse de şirketlerde asıl farkı yaratacak ve başarıyı getirecek olanın insan olduğunu belirtmiştik. Bu yıla yön verecek teknoloji trendlerinin ana temasını ise “İnsanlar için Teknoloji” oluşturuyor.  Bugün, dijital devrim insanı güçlendirme çağında… Teknolojideki değişimin hızı gün geçtikçe artarken teknoloji çalışma ve yaşama şeklimizi dönüştürüyor. Bu, toplumsal zorlukları da beraberinde getiriyor. Ancak, teknolojiyi şekillendirenler de insanlar ve hayatımızı etkileyecek değişiklikler yaratma kontrolüne sahipler. Trendlere baktığımızda, duyarlı ve sorumlu liderlerin yeni teknolojilerin etkilerinin olumlu olmasını sağlayacağına iyimser bakıldığını ve insan merkezli teknolojinin hızla artmasının insanlara güç katacağını, iş dünyasının ve toplumun dönüşümünü sağlayacağını öngörüyoruz” dedi.

Türkiye dahil 31 ülkeden 16 sanayide 5.400’den fazla iş ve IT yöneticisinin katılımıyla yapılan Accenture Teknoloji Vizyonu 2017 raporuna göre yılın teknoloji trendleri:

1.Yapay zekâ = Yeni Arayüzünüz:

Her şeyden Önce Deneyim

Yapay zekâ, sistemlerle işlem yapma ve etkileşim kurma tarzımızı destekleyen yeni kullanıcı arayüzü haline geliyor. Ankete katılanların yüzde 73’ü yapay zekânın müşterilerin bilgi edinme ve bunlarla etkileşime girme biçiminde devrim yaratacağı konusunda hemfikir.

Türkiye’deki yöneticilerin yüzde 85’i yapay zekanın kullanıcılardan bilgi edinmede ve onlar ile etkileşimde devrim yaratacağını düşünürken, yüzde 88’i önümüzdeki 3 yıl içerisinde yapay zekaya bağlı teknolojilere geniş yatırımlar yapacaklarını belirtiyor. Yapay zekanın organizasyonlarının tamamında teknoloji adaptasyonunu hızlandırmaya yardımcı olacağı konusunda hemfikir olanların oranı yüzde 88 olurken, yüzde 31’i yapay zekanın kuruluşlarını önümüzdeki üç yıl içinde tamamen değiştireceğine inanıyor.

2.Ekosistem Güç Oyunları:

Platformların Ötesinde

Birden fazla hizmete tek bir erişim noktası sağlayan platform şirketleri, şirketlerin nasıl çalıştığı ve rekabet ettiği konusunda kuralları yıktı. Şirketler artık yalnızca bir platform stratejisine değil, sağlam bir ekosistem yaklaşımına ihtiyaç duyuyorlar. Ankete katılan yöneticilerin dörtte biri dijital ekosistemlerin kuruluşlarının değer verme biçimini değiştirdiğini söylüyor.

Türkiye’deki yöneticilerin yüzde 30’u dijital ekosistemlerin organizasyonlarının değer sunma şekillerini değiştirdiğini belirtirken, yüzde 83’ü, rekabet avantajının, artık sadece şirketlerin kendi organizasyonları ile değil, seçtikleri iş ortaklarının ve ekosistemlerin gücü sayesinde belirleneceğinde hemfikir.

3.İşgücü Pazarı:

Geleceğinizi Yaratın

İsteğe bağlı çalışma platformları ve hızla artan çevrimiçi yönetim çözümlerinin bir araya gelmesiyle Sanayi Devrimi’nden bu yana en kapsamlı ekonomik dönüşümün yollarını sürükleyen yetenek pazarları oluşuyor. Ankete katılan yöneticilerin yüzde 85’i, kuruluşlarının bağımsız serbest çalışanlarının sayısını önümüzdeki yıl içerisinde artırmayı planladıklarını söylüyor.

Türkiye’deki yöneticilerin yüzde 67’si organizasyonlarının, iş gücü ve kurumsal yapılarını genişletmek için, yoğun bir rekabet baskısı altında olduğunu söylüyor. Önümüzdeki bir yıl içerisinde şirketlerinde serbest çalışan sayısını artırmayı planlandığını söyleyenlerin oranı yüzde 88 olurken yöneticilerin yüzde 68’i kurumsal bürokrasilerin verimliliği ve inovasyonu bastırdığını belirtiyor.

4.İnsanlar için tasarım:

Yeni Davranışlara İlham Verin

Teknoloji tasarımları insanlar tarafından, insanlar için yapılıyor… Teknoloji, hayatlarımızı nasıl geliştirebileceğini öğrenmek için davranışlarımıza adapte oluyor. Ankete katılan yöneticilerin yüzde 80’i, şirketlerin yalnızca insanların bugün nerede olduklarını değil, nerede olmak istediklerini de anlamaları, sonuçların gerçekleştirilmesi için teknolojiyi rehberlik edecek şekilde şekillendirmesi gerektiğini kabul ediyor.

Türkiye’deki yöneticilerin yüzde 92’si şirketlerin insanların sadece bugün nerede olduklarını değil, nerede olmayı istediklerini de anlaması gerektiği konusunda hemfikir. Yüzde 41’i ise, önümüzdeki üç yıl içinde yeni müşteri deneyimleri ve ilişkilerinin gelişimine rehberlik etmek için insan davranışını kapsamlı bir şekilde kullanmayı planlıyor.

5.Keşfedilmemiş:

Yeni Endüstriler İcat Edin, Yeni Standartlar Belirleyin

Günümüzün ekosistem odaklı dijital ekonomisinde başarılı olmak için, işletmeler, tamamen yeni endüstriler için kurallar ve standartlar oluşturma fırsatlarını yakalamalıdır. Sadece yeni ürün ve hizmetleri sunmaya odaklanmak yerine, tamamen yeni endüstriler için kurallar ve standartlar oluşturmak için daha büyük düşünmelidirler. Ankete katılan yöneticilerin yüzde 74’ü, kuruluşlarının henüz tanımlanamayan tamamen yeni dijital endüstrilere girdiğini söylüyor.
Türkiye’deki yöneticilerinin yüzde 59’u, sektörlerindeki devlet regülasyonlarının, teknolojik gelişmelerin hızına ayak uyduramadığına inanıyor. Yüzde 76’sı ise kuruluşlarının, gelişen endüstriler için yeni kuralların yazılmasında proaktif olmakla sorumlu olduklarını düşünürken, kuruluşlarının henüz tanımlanamayan, tamamen yeni dijital endüstrilere girdiğini kabul edenlerin oranı yüzde 77…

asdasdsa

Metodoloji hakkında

Accenture Teknoloji Vizyonu raporu her yıl Accenture Teknoloji Laboratuvarlarında geliştiriliyor. 2017 yılı raporu için yapılan araştırma; kamu ve özel sektörden, akademilerden, yatırım sermayesi sahiplerinden ve öncü şirketlerden gelen iki düzineden fazla yöneticinin ve girişimcinin katıldığı bir grup olan Teknoloji Vizyonu Dış Danışma Kurulu’ndan alınan bilgileri kapsıyor. Buna ek olarak, Teknoloji Vizyonu ekibi teknoloji ve endüstri uzmanları ve Accenture işletme liderleri ile 100’ü aşkın görüşme yaptı. Aynı zamanda Accenture Araştırma Bölümü, gelişmekte olan teknolojiler hakkındaki görüşleri saptamak amacıyla 31 ülke ve 16 endüstri dalında faaliyet gösteren 5.400’ün üzerindeki işletme ve IT yöneticisini kapsayan bir global araştırma gerçekleştirdi. Bu araştırmada benimsenecek teknolojiler ve yapılacak yatırımlarla ilgili temel konular ve öncelikler belirlendi. Araştırmaya katılanlar yıllık geliri 500 milyon dolar ile 6 milyar dolar üzerinde bulunan şirketlerin üst düzey yöneticileriydi

 

1 UV kalkanı artık günlük rutin: L’Oréal Paris’ten dört mevsim güneş koruması
UV kalkanı artık günlük rutin: L’Oréal Paris’ten dört mevsim güneş koruması
2 Genç kuşak çalışanların gözünden en iyi iş yerleri!
Genç kuşak çalışanların gözünden en iyi iş yerleri!
3 Bir dönem bitiyor: Anna Wintour, 37 yıl sonra Vogue Genel Yayın Yönetmenliği görevinden ayrılıyor
Bir dönem bitiyor: Anna Wintour, 37 yıl sonra Vogue Genel Yayın Yönetmenliği görevinden ayrılıyor
4 Türk popunun Minik Serçesi’nden 5 yıl sonra gelen albüm: “Paşa Gönül Şarkıları”
Türk popunun Minik Serçesi’nden 5 yıl sonra gelen albüm: “Paşa Gönül Şarkıları”
5 İş dünyasında haftanın atamaları (20-26 Haziran)
İş dünyasında haftanın atamaları (20-26 Haziran)
Güncel Haberler
Haftanın marka-ajans iş birlikleri (20 Haziran-3 Temmuz)
Haftanın marka-ajans iş birlikleri (20 Haziran-3 Temmuz)
“Ex’ininkini getir, yenisini götür”
“Ex’ininkini getir, yenisini götür”
Patronlar Dünyası artık yazılı basında da var!
Patronlar Dünyası artık yazılı basında da var!
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

TEMU Türkiye pazarında!: “1 günde teslimat” dönemi başlıyor
Haberler
TEMU Türkiye pazarında!: “1 günde teslimat” dönemi başlıyor
Nafizcan Önder
2 hafta önce
Sosyal medyanın Mayıs ayı şampiyonları belli oldu!
Araştırma
Sosyal medyanın Mayıs ayı şampiyonları belli oldu!
Nafizcan Önder
4 hafta önce
53. İstanbul Müzik Festivali 11-26 Haziran'da "Sınırların Ötesinde" temasıyla müzikseverlerle buluşuyor
Haberler
53. İstanbul Müzik Festivali 11-26 Haziran’da “Sınırların Ötesinde” temasıyla müzikseverlerle buluşuyor
Advertorial
3 hafta önce
Türkiye, yoksulluk riskinde Avrupa'nın lideri oldu
Haberler
Türkiye, yoksulluk riskinde Avrupa’nın lideri oldu
Marketing Türkiye
1 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.