2 Temmuz Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
2017'de toplam medya yatırımları bir önceki yıla göre yüzde 6,3 artış gösterdi
Haberler

2017’de toplam medya yatırımları bir önceki yıla göre yüzde 6,3 artış gösterdi

Marketing Türkiye
19 Mart 2018
4 dk okuma

Reklamcılar Derneği on yıllardır sürdürdüğü medya ve reklam yatırımları tahmini raporu, bu yıl ilk kez bağımsız danışmanlık şirketi Deloitte işbirliğiyle hazırladı. 2017 Medya ve Reklam Yatırımları raporunu düzenlenen basın toplantısı ile açıkladı. Reklamcılar Derneği Yönetim Kurulu Başkanı Nil Bağcıoğlu’nun ev sahipliğinde gerçekleşen toplantıya Deloitte Danışmanlık Ortağı Tolga Yaveroğlu, Reklamcılar Derneği Asbaşkanı Demet İkiler, Yatırımlar Danışma Kurulu Üyesi İnanç Dedebaş ve Reklamcılar Derneği Genel Müdürü Ayşegül Molu katıldı.

Medya ve reklam yatırımları alanında yurt içi ve yurt dışı piyasalar için hazırladığı veriler on yıllardır sektörel istatistik olarak kabul gören Reklamcılar Derneği, Medya ve Reklam Yatırımları raporunu bu yıl itibariyle yeni bir metodoloji ile hazırlıyor. Rapor; Reklamcılar Derneği üyesi medya planlama ve satın alma ajanslarının verileri ile birlikte RTÜK başta olmak üzere diğer sektör-medya örgütlerinden sağlama amaçlı veri toplanarak oluşturuldu.

“Tüm paydaşlarımızı sürece dâhil ediyoruz”

Medya ve Reklam Yatırımları raporunun yeni metodolojisi ile ilgili değerlendirmede bulunan Reklamcılar Derneği Yönetim Kurulu Başkanı Nil Bağcıoğlu toplantıda yaptığı konuşmada şunları söyledi: “Reklamcılar Derneği’nin iç ve dış piyasalarda esas alınan, temel sektörel istatistik olarak kılavuz niteliği taşıyan Reklam ve Medya Yatırımları Çalışmasını bu yıl güncelledik. Dijitalin yükselişi bu güncellemeye esas oluşturdu. Yeni metodolojimiz tüm paydaşlarımızın sürece dâhil edilmesine olanak verirken, paylaşımcı ve şeffaf bir şekilde çalıştık. Deloitte ile bu kapsamda gerçekleştirdiğimiz işbirliği ve üyelerimizden oluşan Medya Yatırımları Danışma Kurulu’nun oluşturulması ve diğer meslek örgütleriyle yakın işbirliği, raporlama sürecinin güçlendirilmesine yönelik attığımız en önemli adımları oluşturuyor.”

Bağcıoğlu, rapor sonuçlarına ilişkin olarak, “Medya yatırımları öngörülerimize paralel olarak bir önceki yıla göre yüzde 6,3’lük bir artış gösterdi. 2018 yılı için ise yüzde 7 ila yüzde 10 arasında bir büyüme kaydedileceğini öngörüyoruz” dedi.

Toplam medya ve reklam yatırımları 10.793 milyon TL

Rapor sonuçlarına göre; Reklamcılar Derneği üyesi medya planlama ve satın alma kuruluşlarının sağladığı verilerle oluşturulan medya yatırımları 2017 yılında 8.020 milyon TL (2.203 milyon $) olarak gerçekleşti. Yaratıcı işler, yapım, baskı, BTL, sponsorluk ve reklamveren hizmet bedellerini içeren ve toplam yatırımların %25’ini oluşturan reklam yatırımları ise 2.673 milyon TL (734 milyon $) oldu. Toplam medya ve reklam yatırımları 10.693 milyon TL (2.938 milyon $) olarak kaydedildi. (Ek1)

Deloitte Danışmanlık Ortağı Tolga Yaveroğlu, toplantıda yaptığı konuşmada şu değerlendirmede bulundu:

“2016-17 yüzdelik değişim oranları karşılaştırılabilir kapsamlar arasındaki değişimi ifade etmektedir. 2017 yılı itibariyle medya yatırımları kapsamına, daha önceki yıllarda yer almayan mecra ve formatlar dahil edilmiştir: Radyo yatırım tahminlerinde ürün yerleştirme, tele-alışveriş, ve program destekleme gelirleri de dahil edilmeye başlanmış, Radyo ve Televizyon Üst Kurulu’na beyan edilen ticari iletişim gelirleri de kaynak olarak kullanılmaya başlanmıştır. Açıkhava mecrasında Nielsen AdEx kapsamı dışında kalan medya, ünite ve uygulamalar tahminlenerek Ölçülmeyen Açıkhava olarak rakamlara dâhil edilmiştir. 2016 senesinde bu eklemeler yer almadığı için iki sene arasındaki toplam değişim oranlarını karşılaştırırken, eşdeğer kapsamları dikkate alarak yüzde 6,3 olarak ifade etmek gerekmektedir.”

Medya yatırımlarında öne çıkan sektörler

Rapora göre; medya yatırımlarındaki büyümede itici güç olan sektörlerin başında inşaat ve dekorasyon ile kozmetik ve kişisel bakım geliyor. Perakendecilik ve finans ise medyada en çok yatırım yapan diğer sektörler olarak ön plana çıkıyor.

Pastadaki en büyük pay TV’lere ait, dijital mecralar yükselişte

Medya yatırımlarında en büyük payı yüzde 47,8 ile beklentilere paralel olarak bir kez daha televizyon kuruluşları oluşturdu. Dijital mecraların pastadaki payı yüzde 25,9’a yükselirken, üçüncü sırada yüzde 12 ile yazılı basın yer aldı. Televizyonlara yapılan medya yatırımı 3.834 milyon TL olarak gerçekleşirken, dijital mecralara 2.078 milyon TL’lik yatırım yapıldı.

Dijital mecralara yapılan medya yatırımları bir önceki yıla göre yüzde 19, 7 yükseldi. TV kuruluşları için ise söz konusu oranın yüzde 4,2 olduğu görüldü. Yazılı basın mecralarına yapılan medya yatırımları yüzde 9,9 gerileyerek 963 bin TL oldu.

Açıkhava medya yatırımları bir önceki yıla göre yüzde 9,4 artış göstererek 805 bin TL’ye ulaştı.  Radyolara yapılan medya yatırımları yüzde 5,5’lik bir artışla 255 bin TL oldu. Sinemalara yapılan medya yatırımları yüzde 5,3 yükseliş gösterdi ve 85 bin TL olarak gerçekleşti. Açıkhava medya yatırımları pastasındaki payı yüzde 10 iken, radyo yüzde 3,3, sinema ise yüzde 1,1’lik bölümü oluşturdu.

Küresel medya yatırımlarında büyümenin lokomotifi dijital

2017 yılı itibariyle dijital medya yatırımlarının ilk defa diğer tüm mecraların önüne geçip en büyük paya sahip mecra olması bekleniyor. 2017 yılında dünya genelinde yüzde 4 büyüdüğü tahmin edilen toplam medya yatırımlarının yüzde 37’si dijital mecralara yapıldı. Dijital mecraların büyüme payını ağırlıklı olarak yazılı basın ve TV’den aldığı belirtiliyor.

Küresel toplam medya yatırımlarının 2017 yılında 555,9 milyar $ olarak gerçekleştiği belirtilirken, 2018’de 578,4 milyar $’a, 2019’da ise 602,9 milyar $’a ulaşması bekleniyor.

Kaynak: Zenith, Aralık 2017

Türkiye, medya yatırımlarında en büyük 26. pazar

Raporda; yıllık medya yatırım büyüklüğü 1 milyar $’ın üzerinde olan 42 ülkedeki toplam yatırım hacminin $529 milyar olduğu ve bu rakamın dünya genelindeki toplam yatırımların yaklaşık yüzde 95’ini temsil ettiği ifade ediliyor. Rapora göre; 2017 yılı itibariyle bu ülkelerdeki medya yatırımları bir önceki yıla oranla ortalama yüzde 3,9 seviyesinde büyüdü ve gayrisafi yurtiçi hâsıla rakamları içinde oranı binde 0,74 seviyesinde gerçekleşti.

Rapor sonuçlarına göre; Türkiye, medya yatırımları büyüklüğü açısından dünyanın 26. büyük pazarını oluşturuyor ve toplam hacim içinde payı yüzde 0,4 seviyesinde. Bununla birlikte Türkiye’de medya yatırımları dünya ortalamasına göre daha hızlı bir büyüme kaydetmiş olsa da GSYH içindeki oranının yalnızca binde 0,26 seviyesinde olduğu görülüyor. Rapora göre; söz konusu oran, ilk 42 pazar içindeki en düşük seviye. Bu durum Türkiye’nin medya yatırımlarının yüksek bir büyüme potansiyeline sahip olduğuna işaret ediyor.

Kaynak: Zenith, Reklamcılar Derneği, TÜİK, IMF, Aralık 2017

1 ÖTV düzenlemesi Meclis'ten geçti: Hangi değişiklikler geliyor?
ÖTV düzenlemesi Meclis’ten geçti: Hangi değişiklikler geliyor?
2 Araştırma: Elektrikli mi yoksa hibrit mi almalı? Kararsızlar buraya!
Araştırma: Elektrikli mi yoksa hibrit mi almalı? Kararsızlar buraya!
3 Amazon’un mısır tarlasındaki AI üssü 1 milyon hane kadar elektrik tüketecek!
Amazon’un mısır tarlasındaki AI üssü 1 milyon hane kadar elektrik tüketecek!
4 Ünlüler sosyal medyada çaresiz: "Sussan olmuyor susmasan olmaz..."
Ünlüler sosyal medyada çaresiz: “Sussan olmuyor susmasan olmaz…”
5 Sinem Sandıkçı Gökçen, 25 Avrupa ülkesinin bağlı olduğu bölgede tüketici ürünleri bölümünü yönetecek
Sinem Sandıkçı Gökçen, 25 Avrupa ülkesinin bağlı olduğu bölgede tüketici ürünleri bölümünü yönetecek
Güncel Haberler
Starbucks’ı Çin’de tahtından indiren Luckin Coffee, şimdi ABD pazarında
Starbucks’ı Çin’de tahtından indiren Luckin Coffee, şimdi ABD pazarında
Marketing Türkiye’nin “Pure Italian” rüzgarı İstanbul İtalya Başkonsolosluğu’nda esti
Marketing Türkiye’nin “Pure Italian” rüzgarı İstanbul İtalya Başkonsolosluğu’nda esti
Şerife Kırımlı, Reklamcılar Derneği Genel Müdürü oldu
Şerife Kırımlı, Reklamcılar Derneği Genel Müdürü oldu
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

UEFA Uluslar Ligi, futbolseverlerin internet aramalarına yansıdı
Haberler
UEFA Uluslar Ligi, futbolseverlerin internet aramalarına yansıdı
Sena Tufan
4 hafta önce
2025 yazında markalar dijitalde parlıyor! İşte fark yaratan dijital stratejiler...
Haberler
2025 yazında markalar dijitalde parlıyor! İşte fark yaratan dijital stratejiler…
İrem Alimoğlu
2 hafta önce
Yıla damga vuran 4 mega müşteri trendi...
Haberler
Yıla damga vuran 4 mega müşteri trendi…
Sena Tufan
1 Haziran 2025
Effie Europe Final Jürisinde Berkant Avcı’ya stratejik görev
Haberler
Effie Europe Final Jürisinde Berkant Avcı’ya stratejik görev
Nafizcan Önder
2 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.