7 Temmuz Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
2017'de iş ilanları yüzde 30 arttı
Haberler

2017’de iş ilanları yüzde 30 arttı

Marketing Türkiye
23 Ocak 2018
2 dk okuma

Eleman.net’in 2017 yılı verilerine ilişkin değerlendirmelerde bulunan Genel Müdür Özlem Duyarlar, önceki yıla kıyasla iş ilanlarının yüzde 30, başvuruların ise yüzde 20 arttığını söyledi. Duyarlar, dış etkenler kaynaklı olumsuzluklar yaşanmadığı takdirde, istihdamda olumlu tablonun 2018’de de süreceğini belirtti.

2017 yılının istihdam seferberliğinin olumlu etkilerinin hissedildiği bir yıl olduğunu söyleyen Eleman.net Genel Müdürü Özlem Duyarlar, kendi verilerinin de bunu doğruladığını belirtti. 2017 yılında, mavi yaka ve ara kademe çalışanlara odaklı iş ilanlarının yüzde 30, bu ilanlara başvuruların ise yüzde 20 arttığını kaydeden Duyarlar, “Yıl boyunca yayınladığımız 110 bini aşkın ilana 11 milyondan fazla başvuru yapıldı. Bir önceki yıla oranla, eleman arayan yeni firma sayısı yüzde 6, iş arayanların sayısı ise yüzde 10 artış gösterdi” dedi.

Duyarlar, son olarak açıklanan ekim ayı işsizlik verilerinin de işaret ettiği gibi, istihdam seferberliği ve istihdamın artırılmasına yönelik teşviklerin olumlu etkisinin 2017 yılında yoğun bir biçimde hissedildiğini söyledi. “Dış etkenlerden kaynaklanan önemli sorunlar yaşanmadığı ve teşvikler sürdüğü takdirde, bu olumlu tablonun 2018 yılında da devam edeceğine inanıyoruz” diye konuşan Özlem Duyarlar, sözlerini şöyle sürdürdü:

Yeni nesil mavi yaka, plazada çalışmak istiyor

“Eleman.net verileri, iş ilanlarındaki hareketlenmenin yılın ikinci çeyreğinde, özellikle mayıs ayında en üst seviyeye çıktığını gösteriyor. En fazla başvuru yapılan ay ise temmuz oldu. Yıl boyunca en fazla iş ilanı yayınlanan ilk üç sektör güvenlik/savunma, gıda ve perakende olurken, en fazla başvuru alan sektörler ise perakende, gıda ve eğitim olarak sıralandı. Bu sıralamaların, yeni nesil mavi yakalı çalışanların sanayi tesislerinden çok, mağazalarda, AVM’lerde ve plazalarda çalışmak istedikleri gerçeğini de bir kez daha gözler önüne serdiği düşüncesindeyiz.”

Yayınlanan iş ilanlarını ve yapılan başvuruları sektör genelinden uzaklaşıp bölüm özelinde değerlendirdiklerinde de benzer bir tablo gördüklerini söyleyen Duyarlar, “En fazla ilan yayınlayan üç bölüm güvenlik, satış ve temizlik; en fazla başvuru yapılan bölümler ise satış, muhasebe ve güvenlik olarak öne çıktı” diye konuştu.

1 Starbucks’ı Çin’de tahtından indiren Luckin Coffee, şimdi ABD pazarında
Starbucks’ı Çin’de tahtından indiren Luckin Coffee, şimdi ABD pazarında
2 Bentley, 100 yılı aşkın tarihindeki en büyük logo değişikliğini yaptı
Bentley, 100 yılı aşkın tarihindeki en büyük logo değişikliğini yaptı
3 Suriyeliler dönmek istemiyor! Nedeni ise Suriye değil...
Suriyeliler dönmek istemiyor! Nedeni ise Suriye değil…
4 Tüketicilerin yeni gözdesi: Giyilebilir ambalajlar!
Tüketicilerin yeni gözdesi: Giyilebilir ambalajlar!
5 Haziran ayının reyting şampiyonu gazetecileri
Haziran ayının reyting şampiyonu gazetecileri
Güncel Haberler
Tatil değil temkin dönemi: 2025 yazında tüketici durdu!
Tatil değil temkin dönemi: 2025 yazında tüketici durdu!
Çalışanlar, yıllık izinden sonra en çok "uzaktan çalışma izni" talep ediyor
Çalışanlar, yıllık izinden sonra en çok “uzaktan çalışma izni” talep ediyor
Çalışanlar arasında yapay zeka kullanımı yüzde 233 arttı
Çalışanlar arasında yapay zeka kullanımı yüzde 233 arttı
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Mayıs ayının dijital medya şampiyonları
Haberler
Mayıs ayının dijital medya şampiyonları
Nafizcan Önder
2 hafta önce
Marketing Türkiye’nin “Pure Italian” rüzgarı İstanbul İtalya Başkonsolosluğu’nda esti
Haberler
Marketing Türkiye’nin “Pure Italian” rüzgarı İstanbul İtalya Başkonsolosluğu’nda esti
İrem Alimoğlu
5 gün önce
Yemeksepeti, Türkiye’nin Keyif Haritası’nı açıkladı: Her 3 kişiden 2’si sipariş anından keyif alıyor
Haberler
Yemeksepeti, Türkiye’nin Keyif Haritası’nı açıkladı: Her 3 kişiden 2’si sipariş anından keyif alıyor
Marketing Türkiye
28 Mayıs 2025
19 Mayıs ruhunu yansıtan kampanyalar
Haberler
19 Mayıs ruhunu yansıtan kampanyalar
Nafizcan Önder
18 Mayıs 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.