2016’nın son çeyreği İngiliz reklamcılığı için rekorla kapandı
İngiliz Reklamcılar Derneği WARC, 2016’nın son çeyreğinin reklamcılık sektörü için rekor bir dönem olduğunu açıkladı. WARC’nin Nisan 2017 tarihli Sarfiyat Raporu’na göre İngiltere’deki reklamcılık harcamaları 2016 yılında yüzde 3,7’lik artış göstererek 21 milyar pounda ulaştı.
İngiltere’deki reklam harcamaları, Haziran’da gerçekleşen referandum öncesi ve dördüncü çeyreğe girmeden önce 5,8 milyar poundla durağan bir seyir izliyordu. Enflasyon rakamlarının açıklanmasının ardından dördüncü çeyrekteyse bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 3,9’luk rekor bir büyüme sağlandı. Önümüzdeki iki yılın tahminleri de büyümenin devam edeceği yönünde. İngiltere’de reklamcılık sektöründeki büyüme 2017 yılında yüzde 2,5 ve 2018 yılı içinse yüzde 3,3 olarak öngörülüyor.
Dijital formatlardaki büyüme 2016 yılında da devam etti. İnternet reklamı harcamaları yüzde 13,4 büyümeyle 10.3 milyar pound oldu. Büyümedeki payın yüzde 99’u mobil reklamcılıkta yaşandı. Mobil harcama, 3,9 milyar poundla mobil reklamcılık pazarının geçen 5 yılda sahip olduğu değerin yüzde 86’sına ulaştı.
Dijital ev dışı reklamcılık 1,1 milyar poundla 2012’de kaydedilen dijital verilerini ikiye katladı. Online reklamlardan gelen gelirler ulusal yeni markalarla birlikte (+ yüzde 4,9 ve 230 milyon pound) 5’inci yılında da yükselişini sürdürdü.
Televizyon reklamcılığıysa yüzde 12,6’yla 5,3 milyar pounda ulaştı. Televizyonun total rakamlar içindeki yeri, geçen on yılda olduğu gibi yüzde 25’lerde seyretti. 2016’da yıllık reklam harcamalarında büyüme, sinema (+ yüzde 8 ve 257 milyon pound) radyoda (+ yüzde 5,4 ve 646 milyon pound) yaşandı.