2016’da yakalanması gereken 6 reklamcılık trendi
2015 reklam sektörü için büyük bir seneydi. İşleri bir sonraki seviyeye taşıyan üzerine iyi düşünülmüş ve riskli kampanyalar, müşteri ve diğer firmalara ilham verdi. 2016’nın üçüncü ayını yarılıyorken 2015’te neler öğrendiğimizi paylaşarak gelecekteki işleri nasıl daha anlamlı kılacağımız üzerine düşünmeye başladık. Bu beyin fırtınaları sonucunda karşımıza şimdi paylaşacağımız liste çıktı.
1-Işıklar, kamera, action!
Eğer sadece bir tane trend izleyecek olmamız gerekiyorsa, bu da video reklamcılığıdır. Inc.’in bir araştırmasına göre, müşteriler bir markanın videolarını izledikten sonra, o markadan ürün veya servis satın almaya yüzde 85 daha yatkın oluyor. Buna ek olarak Facebook 2015’te video görüntülenmesinin tüm zamanların en yüksek sayısı olan 4 milyar dolara ulaştığını, bu yüzden de gelecekte videoların tüm sektörlerdeki rolünün daha çok önem kazanacağını belirtti.
McDonald’s video reklamlarının gücünü fark eden birçok markadan biri. 2014 Dünya Kupası’nda Salesforce ve OMD partnerliğiyle oluşturduğu farklı takımları destekleyen müşteri kitlelerine seslendiği kişiselleştirilmiş Facebook video reklamları kampanyasını başlattı. Kupa boyunca McDonald’s günün maçlarının en can alıcı noktalarını kapsayan günlük videolar yayınladı. 6 hafta ve 32 eşsiz videonun ardından McDonald’s 6.3 milyon görüntülenme, 323 milyon yorum ve 290 milyon kullanıcıya ulaştı. Buna ek olarak, marka Facebook sayfasında 196,000 yeni takipçi kazandı.
2-İşe atlamadan önce…
Kampanyanızı özel kılmak ve iyileştirmek için hangi ölçümleri kullanacağınıza karar vermeden önce uzun vadedeki hedeflerinizi iyi düşünün. Yorumlar, tıklamalar ve uygulama yüklemeleri her kampanyanın önemli bir parçası olsalar da, iş tanımızın belirttiği hedeflere de odaklanmalısınız. Dünyanın en çok tercih edilen seyahat planlama uygulaması TripIt, 11 milyon kullanıcıya ve Amerika ortalamasının iki katından fazla uygulama yüklemesine sahip. Bu sayının yanı sıra TripIt’in yaptığı müşterilerini uygulamanın içinde kaydolma gibi uzun vadede başarı sağlayacak şartlar koymaktı. Salesforce ve Facebook’un yardımı ve devamlı hedeflenme ve analizle TripIt uygulamaya kaydolma oranlarında yüzde 482’lik bir artış ve maliyetlerinde de yüzde 49’luk bir düşüş gözlemledi. Bu maliyet düşüşünün nedeni resimlerin iyileştirilmesi, mesajlaşma ve hedeflenmenin müşteri isteklerini tatmin etmenin dışında iş hedeflerini de hareketlerinin sonuçlarında konumlandırmış olmalarıydı.
3-Hedeflenme, hedeflenme, hedeflenme, hedefl-
Doğru kitleye gidecek doğru mesajı belirlemek bir süreçtir. Örneğin, İngiltere’deki bir kadının beklentileri ve Amerika’daki bir erkeğin ürünlerden beklentileri ve değerleri mutlaka değişkenlik gösterir. Somut veri ve kreatifliğin birleştiği test kombinasyonlarının farklı kitleler (bölge, cinsiyet, yaş gibi) üzerinde yapılması reklamcılara kampanyalarını iyileştirmek adına fırsatlar tanır.
Dünyanın en büyük özel sağlık grubu Fitness First, yeni üyelerini konvansiyonel yöntemler yerine Facebook reklamları üzerinden kazanmaya karar verdi. Bu süreç boyunca Fitness First devamlı olarak hedef kitlelerini testlere tabi tuttu. Sonunda buldukları ise kullanıcıları ortak marka beğenilerinde bulunmaları üzerinden gruplandırmaktansa, ortak aktivite beğenileri üzerinden hedeflemenin daha etkili olduğuydu.
4-Hiçbir müşteriyi geride bırakmayın.
Hedeflenmeden doğru kitlelere doğru mesajla ulaşmak üzerinden bahsettik. Ancak bazen markanızın ihtiyaç duyduğu daha önce ulaşılmamış bir kitleye ulaşmaktır. Hedef kitlenizi büyütmenin hiçbir sakıncası olmadığı gibi bunu yapmanın kolay bir yolu da var. Banana Republic’i örnek alalım. 1978’ten beri moda perakendeciliği yapan bu markanın dünyanın her yanından sadakatli ve modern profesyonel ama aynı zamanda kişisel giyime önem veren bir müşteri kitlesi var. Ancak bu kitle yaşlanmaya başladıkça marka daha genç ama hala bu kitleye benzer bir hedefe yönelmesi gerektiğini fark etti. Facebook’u kullanarak daha önce Banana Republic’ten alışveriş yapmamış olmalarına rağmen ilk sadakatli müşterilerinin beğeni profiline benzer bireyleri bulup bu kitleye yöneldi.
5-Atlı karıncaya (Carousel) binin.
Carousel reklamları kullanıcılara ulaşmanız için o son darbeyi sağlar. New York merkezli bir organik yemek şirketi olan Project Lean Nation kilo kontrolü ve beslenme eğitimi hakkında bilgi sahibi olmak isteyen bireylere tamamen hazırlanmış yemek çözümleri sunuyor.
Project Lean Nation Facebook’u kullanarak hangi beslenme planlarının hangi kullanıcıların ilgisini çektiğini Carousel reklamları kullanarak buldu ve bu veriyi de online satış akışını arttırmak üzere kullandı. Fark ettikleri, Carousel reklamlarının marka farkındalığını arttırmasının yanı sıra kendi ürün çeşitlerinin de işleyişiydi. Marka 4 farklı beslenme planı içeren 4 farklı resim yarattı; kadın, erkek, organik ve atlet. Carousel reklamda ilk sıraya yerleştirdikleri resmin daha çok talepte olduğunu gördüler. Bir hafta içerisinde reklam maliyetinin 4 katı kadar dönüş ve 5700 web sitesi ziyareti aldılar.
6-Test zamanı.
Evvel zaman içinde, gönderilerde resim ya da video eklemenin büyük ses getirdiği bir dönem vardı. Ancak günümüzde yaratıcılığın varlığı reklamcıların hedef kitlelerine doğru bir şekilde ulaşıp rakiplerini oyun dışı bırakması için tek şans. Bir kullanıcının ilgi çekici bulduğu bir içeriği bir başkası alakasız bulabilir. Bunun yanı sıra bir reklamcının reklamla bağlantısı olduğuna inandığı bir resim kullanıcıların kafasını karıştırabilir. Bu yüzden bir reklam yaratırken kendi sadece kendi düşüncenize güvenmektense bu düşünceyi test edin! Reklamların birkaç versiyonunu (ürün yerleştirme, arka plan rengi, insan resmi ekleme çıkarması) deneyin. Bu testlerden elde ettiğiniz veriyi reklamınızı doğru şekilde iletmek üzere şekillendirmekte kullanın. En iyi mobil oyun şirketlerinden biri olan SGN, yeni kitlelerin ilgisini çekmek için reklamlarını devamlı olarak güncellemesi gerektiğini fark etti. Bunun üzerine SGN’in her bir kreatifi kullandıkları resim kontenjanını sıfırladı ve yerine daha sadece ama sürrealistlerini tercih etti. Bu resimler de kafa karıştıranlardan çok daha iyi bir geri dönüş sağladı.
Kaynak: salesforce.com