6 Temmuz Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
2016’da yakalanması gereken 6 reklamcılık trendi
Haberler

2016’da yakalanması gereken 6 reklamcılık trendi

Marketing Türkiye
10 Mart 2016
4 dk okuma

 

2015 reklam sektörü için büyük bir seneydi. İşleri bir sonraki seviyeye taşıyan üzerine iyi düşünülmüş ve riskli kampanyalar, müşteri ve diğer firmalara ilham verdi. 2016’nın üçüncü ayını yarılıyorken  2015’te neler öğrendiğimizi paylaşarak gelecekteki işleri nasıl daha anlamlı kılacağımız üzerine düşünmeye başladık. Bu beyin fırtınaları sonucunda karşımıza şimdi paylaşacağımız liste çıktı.

1-Işıklar, kamera, action!

Eğer sadece bir tane trend izleyecek olmamız gerekiyorsa, bu da video reklamcılığıdır. Inc.’in bir araştırmasına göre, müşteriler bir markanın videolarını izledikten sonra,  o markadan ürün veya servis satın almaya  yüzde 85 daha yatkın oluyor. Buna ek olarak Facebook 2015’te video görüntülenmesinin tüm zamanların en yüksek sayısı olan 4 milyar dolara ulaştığını, bu yüzden de gelecekte videoların tüm sektörlerdeki rolünün daha çok önem kazanacağını belirtti.

2016’da yakalanması gereken 6 reklamcılık trendi

McDonald’s video reklamlarının gücünü fark eden birçok markadan biri. 2014 Dünya Kupası’nda Salesforce ve OMD partnerliğiyle oluşturduğu farklı takımları destekleyen müşteri kitlelerine seslendiği kişiselleştirilmiş Facebook video reklamları kampanyasını başlattı. Kupa boyunca McDonald’s günün maçlarının en can alıcı noktalarını kapsayan günlük videolar yayınladı. 6 hafta ve 32 eşsiz videonun ardından McDonald’s 6.3 milyon görüntülenme, 323 milyon yorum ve 290 milyon kullanıcıya ulaştı. Buna ek olarak, marka Facebook sayfasında 196,000 yeni takipçi kazandı.

2-İşe atlamadan önce…

Kampanyanızı özel kılmak ve iyileştirmek için hangi ölçümleri kullanacağınıza karar vermeden önce uzun vadedeki hedeflerinizi iyi düşünün. Yorumlar, tıklamalar ve uygulama yüklemeleri her kampanyanın önemli bir parçası olsalar da, iş tanımızın belirttiği hedeflere de odaklanmalısınız. Dünyanın en çok tercih edilen seyahat planlama uygulaması TripIt, 11 milyon kullanıcıya ve Amerika ortalamasının iki katından fazla uygulama yüklemesine sahip. Bu sayının yanı sıra TripIt’in yaptığı müşterilerini uygulamanın içinde kaydolma gibi uzun vadede başarı sağlayacak şartlar koymaktı. Salesforce ve Facebook’un yardımı ve devamlı hedeflenme ve analizle TripIt uygulamaya kaydolma oranlarında yüzde 482’lik bir artış ve maliyetlerinde de yüzde 49’luk bir düşüş gözlemledi. Bu maliyet düşüşünün nedeni resimlerin iyileştirilmesi, mesajlaşma ve hedeflenmenin müşteri isteklerini tatmin etmenin dışında iş hedeflerini de hareketlerinin sonuçlarında konumlandırmış olmalarıydı.

3-Hedeflenme, hedeflenme, hedeflenme, hedefl-

Doğru kitleye gidecek doğru mesajı belirlemek bir süreçtir. Örneğin, İngiltere’deki bir kadının beklentileri ve Amerika’daki bir erkeğin ürünlerden beklentileri ve değerleri mutlaka değişkenlik gösterir. Somut veri ve kreatifliğin birleştiği test kombinasyonlarının farklı kitleler (bölge, cinsiyet, yaş gibi) üzerinde yapılması reklamcılara kampanyalarını iyileştirmek adına fırsatlar tanır.

2016’da yakalanması gereken 6 reklamcılık trendi

Dünyanın en büyük özel sağlık grubu Fitness First, yeni üyelerini konvansiyonel yöntemler yerine Facebook reklamları üzerinden kazanmaya karar verdi. Bu süreç boyunca Fitness First devamlı olarak hedef kitlelerini testlere tabi tuttu. Sonunda buldukları ise kullanıcıları ortak marka beğenilerinde bulunmaları üzerinden gruplandırmaktansa, ortak aktivite beğenileri üzerinden hedeflemenin daha etkili olduğuydu.

4-Hiçbir müşteriyi geride bırakmayın.

Hedeflenmeden doğru kitlelere doğru mesajla ulaşmak üzerinden bahsettik. Ancak bazen markanızın ihtiyaç duyduğu daha önce ulaşılmamış bir kitleye ulaşmaktır. Hedef kitlenizi büyütmenin hiçbir sakıncası olmadığı gibi bunu yapmanın kolay bir yolu da var. Banana Republic’i örnek alalım. 1978’ten beri moda perakendeciliği yapan bu markanın dünyanın her yanından sadakatli ve modern profesyonel ama aynı zamanda kişisel giyime önem veren bir müşteri kitlesi var. Ancak bu kitle yaşlanmaya başladıkça marka daha genç ama hala bu kitleye benzer bir hedefe yönelmesi gerektiğini fark etti. Facebook’u kullanarak daha önce Banana Republic’ten alışveriş yapmamış olmalarına rağmen ilk sadakatli müşterilerinin beğeni profiline benzer bireyleri bulup bu kitleye yöneldi.

5-Atlı karıncaya (Carousel) binin.

Carousel reklamları kullanıcılara ulaşmanız için o son darbeyi sağlar. New York merkezli bir organik yemek şirketi olan Project Lean Nation kilo kontrolü ve beslenme eğitimi hakkında bilgi sahibi olmak isteyen bireylere tamamen hazırlanmış yemek çözümleri sunuyor.

2016’da yakalanması gereken 6 reklamcılık trendi

Project Lean Nation Facebook’u kullanarak hangi beslenme planlarının hangi kullanıcıların ilgisini çektiğini Carousel reklamları kullanarak buldu ve bu veriyi de online satış akışını arttırmak üzere kullandı. Fark ettikleri, Carousel reklamlarının marka farkındalığını arttırmasının yanı sıra kendi ürün çeşitlerinin de işleyişiydi. Marka 4 farklı beslenme planı içeren 4 farklı resim yarattı; kadın, erkek, organik ve atlet. Carousel reklamda ilk sıraya yerleştirdikleri resmin daha çok talepte olduğunu gördüler. Bir hafta içerisinde reklam maliyetinin 4 katı kadar dönüş ve 5700 web sitesi ziyareti aldılar.

6-Test zamanı.

Evvel zaman içinde, gönderilerde resim ya da video eklemenin büyük ses getirdiği bir dönem vardı. Ancak günümüzde yaratıcılığın varlığı reklamcıların hedef kitlelerine doğru bir şekilde ulaşıp rakiplerini oyun dışı bırakması için tek şans. Bir kullanıcının ilgi çekici bulduğu bir içeriği bir başkası alakasız bulabilir. Bunun yanı sıra bir reklamcının reklamla bağlantısı olduğuna inandığı bir resim kullanıcıların kafasını karıştırabilir. Bu yüzden bir reklam yaratırken kendi sadece kendi düşüncenize güvenmektense bu düşünceyi test edin! Reklamların birkaç versiyonunu (ürün yerleştirme, arka plan rengi, insan resmi ekleme çıkarması) deneyin. Bu testlerden elde ettiğiniz veriyi reklamınızı doğru şekilde iletmek üzere şekillendirmekte kullanın. En iyi mobil oyun şirketlerinden biri olan SGN, yeni kitlelerin ilgisini çekmek için reklamlarını devamlı olarak güncellemesi gerektiğini fark etti. Bunun üzerine SGN’in her bir kreatifi kullandıkları resim kontenjanını sıfırladı ve yerine daha sadece ama sürrealistlerini tercih etti. Bu resimler de kafa karıştıranlardan çok daha iyi bir geri dönüş sağladı.

 

Kaynak: salesforce.com

 

1 Beyaz yakalının sessiz çığlığı: "Tükenmişlik"ten kaçış var mı?
Beyaz yakalının sessiz çığlığı: “Tükenmişlik”ten kaçış var mı?
2 Bentley, 100 yılı aşkın tarihindeki en büyük logo değişikliğini yaptı
Bentley, 100 yılı aşkın tarihindeki en büyük logo değişikliğini yaptı
3 Starbucks’ı Çin’de tahtından indiren Luckin Coffee, şimdi ABD pazarında
Starbucks’ı Çin’de tahtından indiren Luckin Coffee, şimdi ABD pazarında
4 İkinci el otomobil pazarının Z raporu...
İkinci el otomobil pazarının Z raporu…
5 Suriyeliler dönmek istemiyor! Nedeni ise Suriye değil...
Suriyeliler dönmek istemiyor! Nedeni ise Suriye değil…
Güncel Haberler
Spotify 18 dolarlık yeni modeli üzerinde çalışıyor
Spotify’dan Rekabet Kurulu’nun başlattığı incelemeye ilişkin ilk açıklama geldi…
Özge Akçizmeci yazdı: "Bu yıl Cannes Lions’tan neler öğrendik?"
Özge Akçizmeci yazdı: “Bu yıl Cannes Lions’tan neler öğrendik?”
Konut talebinde bayram etkisi: Satılıkta düşüş, kiralıkta artış
Konut talebinde bayram etkisi: Satılıkta düşüş, kiralıkta artış
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Builder.ai iflas etti: “Yapay zeka” arkasında 700 kişilik yazılım ekibi çıktı
Haberler
Builder.ai iflas etti: “Yapay zeka” arkasında 700 kişilik yazılım ekibi çıktı
İrem Alimoğlu
4 Haziran 2025
Haftanın marka-ajans iş birlikleri (2-9 Mayıs)
Haberler
Haftanın marka-ajans iş birlikleri (2-9 Mayıs)
Sena Tufan
9 Mayıs 2025
Kriz yönetiminin yeni kodları
Haberler
Kriz yönetiminin yeni kodları
Sena Tufan
3 hafta önce
Yaratıcılığın rotası yeniden oluşturuluyor!
Haberler
Yaratıcılığın rotası yeniden oluşturuluyor!
Sena Tufan
14 saat önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.