2016’da pazarlama sektörünü etkisi altına alacak 5 görsel pazarlama trendi
İçerik pazarlaması giderek görsel bir hal alıyor. 2016’nın üçüncü ayını geride bırakırken bu trendlerden hangilerinin kalıcı olacağına dair fikir yürütmek gerek…2015 görsel pazarlama için zengin bir yıldı. Günümüzden 5 ila 10 yıl ilerisine bakınca 2015’i sürdürülebilir trendlerin ortaya çıktığı ve gelişmeye başladığı yıl olarak hatırlayacağız.
Ancak 2016’nın dönüşümünün daha etkin olma potansiyeli de mevcut. 2019’a geldiğimizde internetteki içeriğin yüzde 80’inin videolardan oluşacağı tahmin ediliyor. Bu rakam 2014’tekinden yüzde 64 daha fazla ve bu büyümenin büyük bir kısmı da 2016’da yaşanacak.
Özetle, video içerikler popülerleşmeye devam ediyor ve görsel içerikler de bu trendin gelişiminde ve dijital pazarlamanın büyük bir kısmı haline gelmesinde önemli bir rol oynayacak.
1-Markaların video içeriklerine yaptıkları vurgu
Önümüzdeki aylarda markaların video içeriklerinin değeri belirgin bir şekilde artacak. Bu aslında biraz da YouTube’ın güçlü duruşuyla alakalı. Bu platform günde 4 milyardan fazla görüntülenme alıp dünyanın en popüler ikinci arama motoru ve üçüncü en çok ziyaret edilen web sitesi ünvanını alıyor (Google ve Facebook’un hemen ardından).
İnternet trafiği geleneksel bloglardan YouTube kanallarına akmaya devam ederken pazarlamacılar bu akışın önemini anlamaya ve taktiklerini değiştirmeye başlayacak. Markaların video içerikleri, modern dijital pazarlamacılarının atar damarlarından biri haline gelecek.
Eğer bahsettiğimiz içerik size yabancı geliyorsa gerilmeyin. Markaların video içerikleri kavramı marka isminin altında yayınlanan, amacı kullanıcılarla iletişim sağlamak, katma değer yaratmak, net ve ilgi çekici bir harekete davet olan videolardır.
Markaların video içerikleri söyleşilerden kamera arkası görüntüler, dramatik kısa filmlerden ürün promolarına kadar çeşitlilik gösterebilir. Video içeriğe olan talebin artışına cevap olarak markalar beklendiği gibi yatırımları taze içerik üretmek üzerine yapacaklar.
Buradaki iyi haber sıfırdan başlamanızın gerekmediği gerçeği. Birçok marka varolan içeriklerini video formatına çevirerek hareket edecektir. Modern video çözümleri ve yayın düzenleme platformları sayesinde içerik yaratmak hiç bu kadar kolay olmamıştı.
2-Ana sayfa ve ürün profillerinde videolar
YouTube ve diğer yayın platformları gibi ana web sitesinin dışında olan videolar değerli olsalar da 2016’nın videoları daha çok markaların URL’lerine entegre edilmiş olacak. Pazarlamacılar video içeriklerini web tasarımına katmanın yeni yollarını bulacaklar.
Videoların daha çok ortaya çıkacağı iki alan mevcut;
-Ana sayfalar: Bir markanın Web’de kendini ifade etmesindeki en önemli aracın ana sayfası olduğu savunulabilir. Bu durumda ana sayfanızı ilgi çekici bir hale getirmeniz gerekir. Bu ışıkta en çok karşımıza çıkan trendlerden biri de arka plan videolarının kullanımı.
-Ürün profilleri: Web sitesinde kullanılan videolar ürün profillerine taşınınca etkileri daha kalıcı oluyor. Bu anlayış özellikle kullanımı kafa karıştırıcı olan ürünler için doğru. Müşterilerinizi satın alma sürecine yönlendirmek ve onlarla olan iletişiminizi arttırmak üzere kısa videolar tercih edebilirsiniz.
İkincil sayfalarda ve “Hakkımızda” sayfalarında gördüğünüz video sayısı da artacak. Bu durum yazılı içeriğin ortadan yok olacağı anlamına gelmemekle beraber önümüzdeki aylarda web tasarımlarındaki yazılarda bir azalma görmeyi bekleyebilirsiniz.
3-Sosyal medyada GIF kullanımı
2015’te ortaya çıkan GIF akımı Twitter başta olmak üzere bütün sosyal medya platformlarını sardı ve içlerine GIF entegre edilmiş gönderiler en çok ilgi gören kısmın büyük bir bölümünü oluşturdu.
Bu görsel içeriğe olan çekim insanların bilinçaltı seçimlerinden kaynaklanıyor. 2015’te ortalama bir insanın dikkat süresi 8.25 saniyeydi. Bu bilginin ışığında birçok sosyal medya kullanıcısının bütün bir makaleyi okumadığını söyleyebiliriz.
GIFler kısa sürede bir hikaye anlatmak için idealler. Küçük alandaki hareketleri dikkati karışık bir içerikten kendilerine çekmelerini sağladığından GIF kullanımının 2016’da daha da artmasını bekleyebilirsiniz.
Bunun yanı sıra 6 saniyelik videolar olan Vine’ların da popülerliği artmaya devam edecek. Her ne kadar şu anda da yoğun bir şekilde kullanılsa da profesyonel sektörlerce en etkin kullanım henüz sağlanmadı. Bu durumun 2016’da değişmesi bekleniyor.
4-Sosyal medya platformlarında live-stream ile gerçek zamanlı hikaye anlatımı
Meerkat ve Periscope sayesinde 2015’te yepyeni bir sosyal medya platformu oluştu. Gerçek zamanlı hikaye anlatımı ya da live-stream sosyal olarak bilinen bu video programları kullanıcılarına takipçilerine canlı yayın yapma olanağı sunuyor.
Periscope şimdiden büyük bir oluşum gibi gözükebilir, ancak yine de gözünüz 2016’da yapacağı patlamaya açık olsun. Sosyal medya ve videonun mükemmel bir karışımını kullanıcılarına sunması Periscope’u dijital pazarlamacıların tam da aradığı araç haline getiriyor.
Aynı zamanda markalardan sneak peek, ürün sunumları, ünlülerle röportajlar, canlı soru-cevap seansları, kamera arkası görüntüleri, yarışmalar ve daha birçok içerik üretmesini beklemelisiniz. Eğer bir dijital pazarlamacıysanız sosyal canlı yayınla ortaya çıkan fırsatlar ve bunun 2016’da geçireceği evrimi deneyimlemek gerçekten heyecan verici olacak.
5-Video e-mail pazarlamasını hayata döndürecek
Her ne kadar e-mail pazarlaması hala miladını doldurmadıysa da ilginin gelişmekte olan platformlar SMS ve sosyal medyaya kaymasından kaynaklanan gücünün sarsıldığı gerçeğini göz ardı edemeyiz. Ve e-mail pazarlaması kullanıcıları için 2016, video içeriğin e-maili canlandırmasıyla beraber güzel geçecek.
Pazarlamacılar ağır yazılı içeriğe daha az bel bağlayıp kullanıcılarını markalarıyla iletişime çağıran videoları kullanmaya başlayacaklar. Ancak bunu yaparken unutulmaması gereken belki de en önemli detay bu videoların kalitesi ve süresi. 3-4 dakikadan daha uzun bütün videolar göz ardı edilecek.
Kaynak: forbes.com