24 Haziran Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
2015 Sonunda Küresel E-Ticaretin Yüzde 40’ı Mobilden Yapılacak
Haberler

2015 Sonunda Küresel E-Ticaretin Yüzde 40’ı Mobilden Yapılacak

Marketing Türkiye
6 Temmuz 2015
2 dk okuma

Performans pazarlama teknolojileri şirketi Criteo, Türkiye özelinde verilere de yer verdiği “2015 İkinci Çeyrek: Mobil Ticaretin Durumu” (Q2 2015 State of Mobile Commerce Report) başlıklı raporunu yayınladı. Mobil uygulamaların, uygulama deneyimini en önemli öncelik yapan pek çok büyük e-ticaret şirketi için mobil üzerinden yapılan alışverişlerin neredeyse yüzde 50’sini sağladığını gösteren Criteo raporu, aynı zamanda e-ticaret işlemlerinin yüzde 40’ının artık birden çok cihazı kapsadığını da gözler önüne seriyor.
 
Criteo’nun toplamda 160 milyar dolardan fazla küresel satışa karşılık gelen 1,4 milyar bireysel e-ticaret işlemini temel alarak analiz ettiği kişisel verilere dayanan rapordaki ana konular şu şekilde sıralanıyor:
 
Mobil büyümeye devam ediyor: Amerika’daki mobil satın alma işlemleri, ülkedeki tüm e-ticaret işlemlerinin yüzde 30’undan fazlasını oluşturuyor ve bu oranın yıl sonuna kadar Amerika özelinde yüzde 33’e, dünya genelinde ise yüzde 40’a ulaşması bekleniyor. Söz konusu mobil satın alma işlemlerinin başında moda, lüks mallar ve seyahat kategorileri geliyor. Bu kategorilerdeki her üç satın alma işleminin biri artık mobil cihazlar üzerinden yapılıyor. 

Türkiye’de masaüstü önde: Rapora göre Türkiye’deki e-ticaret işlemlerinde mobil cihazların payı yüzde 18 iken masaüstü cihazların payı yüzde 82 civarında seyrediyor.

Dönüşüm oranları ise mobil cihazlar için yüzde 1,1, masaüstü için yüzde 3,1 olarak görülüyor.    

·        Mobil için optimize edilmiş web siteleri kazanıyor: Mobil için optimize edilmiş web siteleri yüzde 3,4’lük dönüşüm oranı sağlarken, mobil optimizasyonu olmayan sitelerde bu oran yalnızca yüzde 1,6 civarında seyrediyor.

·        Türkiye’de akıllı telefonlar, tabletlerin önünde: Türkiye’de akıllı telefonlar ile yapılan satışların oranı yüzde 10,2 Android telefonlar, yüzde 3,4 iPhone’lar olmak üzere toplamda yüzde 13,7 iken; tabletler tarafından yapılan satışların oranı Android sistemli tabletler için yüzde 1,3, iPad’ler için ise yüzde 2,5 olmak üzere toplamda yüzde 3,8 civarında seyrediyor.
 
Criteo’nun 2015 İkinci Çeyrek: Mobil Ticaretin Durumu raporunun İngilizcesinin tamamını indirmek için www.criteo.com/mobile-commerce-report/ adresini ziyaret edebilirsiniz.

1 Sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları!
Sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları!
2 TEMU Türkiye pazarında!: “1 günde teslimat” dönemi başlıyor
TEMU Türkiye pazarında!: “1 günde teslimat” dönemi başlıyor
3 Z kuşağı daha az alkol tüketiyor! Peki neden?
Z kuşağı daha az alkol tüketiyor! Peki neden?
4 Bir mesajla görsel üret: ChatGPT'nin popüler özelliği WhatsApp’ta!
Bir mesajla görsel üret: ChatGPT’nin popüler özelliği WhatsApp’ta!
5 Dünyanın en iyi 10 okulu arasında Türkiye'den 3 okul var!
Dünyanın en iyi 10 okulu arasında Türkiye’den 3 okul var!
Güncel Haberler
Decathlon Türkiye CMO’su Öykü Pamuk Dolanbay: "Sporun harikaları, herkesi kapsayan bir deneyimle çoğalıyor"
Decathlon Türkiye CMO’su Öykü Pamuk Dolanbay: “Sporun harikaları, herkesi kapsayan bir deneyimle çoğalıyor”
IKEA, plastik kullanımını azaltmak amacıyla naylon poşetleri kağıt ile değiştiriyor
IKEA, plastik kullanımını azaltmak amacıyla naylon poşetleri kağıt ile değiştiriyor
57 yıllık meyve suyu markası Aroma, iflasın eşiğinde!
57 yıllık meyve suyu markası Aroma, iflasın eşiğinde!
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

En iyiler Brandverse Awards'da Grand Prix'ye uzandı. İşte o kampanyalar...
Haberler
En iyiler Brandverse Awards’da Grand Prix’ye uzandı. İşte o kampanyalar…
Sena Tufan
5 gün önce
Marketing Türkiye C Level Club araştırmaların değişen işlevini Trakya Baharı’nda konuştu…
Haberler
Marketing Türkiye C Level Club araştırmaların değişen işlevini Trakya Baharı’nda konuştu…
Sena Tufan
9 Mayıs 2025
HAYTAP'tan dünyada bir ilk: Yuva arayan patiler iPhone ekranlarında!
Haberler
HAYTAP’tan dünyada bir ilk: Yuva arayan patiler iPhone ekranlarında!
İrem Alimoğlu
5 Mayıs 2025
Nereden çıktı bu "matcha" çılgınlığı?
Haberler
Nereden çıktı bu “matcha” çılgınlığı?
Sena Tufan
30 Nisan 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.