2014 reklam yatırımları 6 milyar TL’yi buldu
Reklamcılar Derneği üyesi medya ajanslarının verileriyle hazırlanan, 2014 yılının sonuna ait reklam yatırımları açıklandı. Toplam 5.938 TL olarak gerçekleşen reklam yatırımlarında, bir önceki yıla göre yüzde 4,31’lik bir büyüme gerçekleşti. Televizyon reklamları yatırımlarda yine ilk sırada yer aldı. En hızlı büyüyen ise dijital mecralar oldu.
Reklamcılar Derneği tarafından yeni Dernek Başkanı Kayhan Şardan ev sahiplğinde düzenlenen basın toplantısında; Medya Asbaşkanı Demet İkiler ve Genel Müdür Ayşegül Molu da hazır bulundu. Kayhan Şardan’ın gerçekleştirdiği sunumda 2013 ve 2014 yılı toplam reklam harcamalarına karşılaştırmalı olarak yer verilirken, 2015 yılına dair öngörüler de paylaşıldı.
Reklamcılar Derneği, üye medya ajanslarının paylaştığı verilere göre derlenen 2014 yılı toplam reklam yatırımlarını 5.938 milyon TL olarak açıkladı. Yatırımların yüzde 51,4’ünü televizyon, yüzde 19.90’ını dijital, yüzde 18.74’ünü basın, yüzde 6.50’sini açıkhava, yüzde 2.30’unu radyo ve yüzde 1’ini ise sinema reklamları oluşturdu.
Medya yatırımlarında en yüksek payı alan mecra TV olurken dijital reklam yatırımları en yüksek büyüme oranını yakalayarak gazetelerin reklam yatırım payını yakaladı.