18 Aralık Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Haberler

2013 turizmde internet satışlarının yılı olacak

Marketing Türkiye
28 Aralık 2012
2 dk okuma

Turizmde 2012 yılında yaşanan büyümenin ardından 2013’te uluslararası turizmin yüzde 2-4 civarında büyümesi bekleniyor. Bu büyümeden pay almak isteyen küçük ve orta ölçekli tesislerin internet satış kanalını etkin bir şekilde kullanmaları gerekiyor. Türkiye’nin 2012 yılında turizm alanında başarılı bir yıl geçirdiğini belirten CloudArena Kurucu Ortağı Tolga Yalçınkaya, “Türkiye 2012’de en çok ziyaretçi çeken ülkeler sıralamasında 29,3 milyon kişiyle 6’ncı sıraya yükseldi. İnterneti yoğun ve etkin kullanan genç nüfusun da etkisiyle seyahat öncesi ve sonrası aktivitelerin internete kayması dikkat çekti. İnternet üzerinden satışlar geçtiğimiz yıla göre %10 artarken, mobil araçlar bu büyümede önemli paya sahip oldu. Doğru ve etkin bir online varlığa sahip tesislerin doluluk oranlarının ciddi seviyede arttığı görüldü” diye konuştu.

Sosyal medya seyahat planlamada daha etkili olacak

Tüketiciler online mecraları etkin bir şekilde kullanıyor, farklı dillerde destek, kullanıcı yorumları, kullanım kolaylığı gibi nedenlerden dolayı online satın almaları tercih ediyor. Bu doğrultuda sosyal medya ve web siteleri gibi online satış ve pazarlama araçlarının 2013’te turizm sektörünün ana odağı olması bekleniyor. Eurozone bölgesinde bir ekonomik krizin oluşması durumunda dahi Türkiye uygun fiyatlarıyla turist çekmeye devam edecek. Çevrelerinin Facebook, Twitter ve Google+ gibi sosyal ağlarda yaptıkları paylaşımları da karar aşamasında göz önünde bulunduran tüketiciler seyahatlerini online mecraları kullanarak planlamaya devam edecek. Bu doğrultuda özellikle KOBİ ölçeğindeki konaklama tesislerinin günlük operasyonlarını, internet sitelerindeki ve sosyal ağlardaki online içerikleri kolayca oluşturup yönetmelerini sağlayan HotelRunner, Türkiye’yi daha fazla yabancı turistin ziyaret etmesinde önemli rol oynayacak. Bu ürünü kullanan tesisler kolay kullanımlı sosyal medya promosyon ve online pazarlama araçlarıyla dünyanın farklı bölgelerinden daha çok müşteriye ulaşabiliyor, kendi internet siteleri ve Facebook üzerinden satış yapabiliyor ve müşterilerine çeşitli online ödeme seçenekleri sunabiliyor. Otelcilik alanında, 2012 yılında internet alanındaki gelişmeleri doğru yakaladıklarını vurgulayan Yalçınkaya, “CloudArena olarak bu yıl piyasaya sunduğumuz HotelRunner ürünümüzü tamamen web ve mobil odaklı olarak geliştirdik. HotelRunner’ı kullanan tesisler internette doğru ve etkin bir şekilde varlık gösterebildiler. Sosyal platformları da etkin şekilde sistemlerimize dâhil ederek, müşterilerimizin online varlıklarını ve bilinirliklerini güçlendirmelerini sağladık” dedi.

HotelRunner’la online rezervasyonda rekor artış

2012 yılında en çok rezervasyon 3,73 milyon yerli, 13,2 milyon yabancı ziyaretçi ile Antalya’daki tesislere yapılırken, ikinci sırada 3,43 milyon yerli, 11 milyon yabancı ziyaretçiyle İstanbul yer aldı. Sosyal promosyon imkânlarının da etkisiyle HotelRunner kullanan tesislerin online direkt rezervasyonlarında 7 kat artış sağlandı. Bunun etkisiyle tesislerin doluluk oranları ortalama yüzde 27 oranında arttı. Uluslararası platformlarla entegrasyon sağlamasıyla yabancı ziyaretçilere erişimi de iyileştiren HotelRunner’ı kullanan tesislerin yabancı ziyaretçileri en çok Almanya, Rusya ve İngiltere’den geldi. 2013’te ise kış sporları ve din turizmi başta olmak üzere Türkiye’ye en çok ziyaretçi gönderen ülkelerin ise Almanya, Rusya, Bulgaristan ve İran olacağı öngörülüyor.

1 Disney–OpenAI ortaklığı, eğlence sektöründe yeni bir oyun alanı açıyor
Disney–OpenAI ortaklığı, eğlence sektöründe yeni bir oyun alanı açıyor
2 2026'da pazarlama dünyasına yön verecek dijital pazarlama trendleri...
2026’da pazarlama dünyasına yön verecek dijital pazarlama trendleri…
3 TIME dergisi, "yapay zekanın mimarları"nı yılın kişisi seçti
TIME dergisi, “yapay zekanın mimarları”nı yılın kişisi seçti
4 SES güncellendi: Türkiye’de sosyo-ekonomik statü tanımı yeniden yapıldı
SES güncellendi: Türkiye’de sosyo-ekonomik statü tanımı yeniden yapıldı
5 Sorun iş görüşmelerinde başlıyor: Beyaz yakalı kadınların yüzde 72’sine önce "özel hayat" soruluyor!
Sorun iş görüşmelerinde başlıyor: Beyaz yakalı kadınların yüzde 72’sine önce “özel hayat” soruluyor!
Güncel Haberler
Haftanın marka-ajans iş birlikleri (12-18 Aralık)
Haftanın marka-ajans iş birlikleri (12-18 Aralık)
Hepsiburada, 2030’a kadar 120 bin girişimci kadını e-ticarete kazandıracak
Hepsiburada, 2030’a kadar 120 bin girişimci kadını e-ticarete kazandıracak
Miu Miu'dan 25 bin liralık UNO destesi!
Miu Miu’dan 25 bin liralık UNO destesi!
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Golden Drum'dan Türkiye'ye 6 ödül!
Haberler
Golden Drum’dan Türkiye’ye 6 ödül!
Sena Tufan
14 Ekim 2025
Bundle Games: Türkiye'nin bulmaca oyunu platformu
Haberler
Bundle Games: Türkiye’nin bulmaca oyunu platformu
Marketing Türkiye
3 hafta önce
Warner Bros'un kime satılacağını siyaset mi, ticaret mi belirleyecek?
Haberler
Warner Bros’un kime satılacağını siyaset mi, ticaret mi belirleyecek?
Marketing Türkiye
2 gün önce
Fatih Altaylı'ya 4 yıl 2 ay hapis cezası
Haberler
Fatih Altaylı’ya 4 yıl 2 ay hapis cezası
Marketing Türkiye
3 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.