10 Aralık Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Haberler

2012 yılına hangi sektör damga vuracak?

Marketing Türkiye
4 Temmuz 2012
2 dk okuma

2011 yılı, sektör ve meslekler açısından değişimlerin yaşandığı bir yıl oldu. Hem teknolojinin hayatımızdaki yerini sağlamlaştırması hem de sektörü etkileyen farklı faktörler, firmaların istihdam politikalarını da etkiledi. Örneğin, yazılım firmalarının gün geçtikçe artması, firmaların IT ekiplerinin büyümesi, IT pozisyonlarındaki arayışın artmasını sağladı. Sosyal medya kullanımının ciddi oranda artması, sadece bu alana yönelik meslek ve pozisyonların açılmasını beraberinde getirdi. Artık firmaların sosyal medya ilişkilerini yürüten, yöneten Sosyal Medya Uzmanları var. 2011 yılının ’Internet Business‘ sektörüyle yoğun olarak tanıştığımız bir yıl olduğunu söyleyen Hugent Satış Direktörü Çağlan Ünal Üzümcü, bu yıl içinde ilaç sektörünün popülaritesini kaybettiğini, inşaat sektörünün ise krizden kurtularak yükselişe geçtiğini belirtti ve ekledi: “İnternet üzerinden alışveriş yapmayı mümkün kılan siteler, çok kısa sürede ciddi rakamlara ulaştılar ve ekiplerini de buna uygun olarak hızla büyüttüler. IT sektörü de keza öyle. 2012 yılına, yükselişte olan IT sektörü damgasını vuracak“ dedi.
“Halen İngilizce bilmeyen mühendislerimiz var“
Teknolojik değişimler için 1 yıllık bir sürenin bile artık çok uzun olduğunun, çok önemli değişimlerin çok kısa sürelerde gerçekleştiğinin altını çizen Çağlan Ünal Üzümcü şunları söyledi: “Önümüzdeki yıllarda teknolojiyle bağlantılı birçok mesleğin ve birimlerin ortaya çıkacağını rahatlıkla söyleyebiliriz. Kişisel ve kurumsal network yönetimi, sosyal mecraların etkin kullanımı gibi çalışmalarda birçok yeni pozisyonun açılacağı aşikar. Türkiye’nin bu değişime ayak uydurabilmesi ise oldukça önem taşıyor. Halen İngilizce bilmeyen mühendislerimiz var ve bu Türkiye için ciddi bir problem. Yeni iş olanaklarından, sektörlerdeki değişim ve gelişimlerden ve teknolojiye ayak uydurmaktan bahsediyoruz ama bu gelişime ayak uydurabilmek ve toplumsal olarak bu ihtiyacı giderebilmek ciddi bir altyapı gerektiriyor. Örneğin, Yeni Türk Ticaret Kanunu ile beraber uluslararası raporlama standartlarından bahsediyoruz ama muhasebecilerimizin büyük çoğunluğu İngilizce bilmiyor. Ülkemize yatırım yapan birçok firma var; bir çoğu endüstri temelli. Ancak yabancı dil bilen teknisyen seviyesinde personel neredeyse olmadığı için istihdamda ciddi sıkıntılar yaşanıyor. Ziraat Sektörü de en uygun örneklerden biri. Tarımın oldukça önemli olduğu bir coğrafyadayız. İhracatımız gün geçtikçe artıyor ancak bu alanda çalışan mühendislerimizin bile büyük çoğunluğu İngilizce bilmiyor“. 

1 Türkiye’nin En İtibarlı İş Ortakları B2B Excellence Awards’da ödüllerine kavuştu
Türkiye’nin En İtibarlı İş Ortakları B2B Excellence Awards’da ödüllerine kavuştu
2 The TECH Summit'in ilk günü yapay zeka gündemiyle dolu dolu geçti
The TECH Summit’in ilk günü yapay zeka gündemiyle dolu dolu geçti
3 The TECH Summit'in ikinci gününde finans ve ticaretin yapay zekayla dönüşümü masaya yatırıldı
The TECH Summit’in ikinci gününde finans ve ticaretin yapay zekayla dönüşümü masaya yatırıldı
4 AI devrimi tüm sektörleri sardı: The TECH Summit'te geleceğin iş modelleri konuşuldu
AI devrimi tüm sektörleri sardı: The TECH Summit’te geleceğin iş modelleri konuşuldu
5 Müşteri deneyiminin en iyileri The TECHX Awards'da ödüllendirildi
Müşteri deneyiminin en iyileri The TECHX Awards’da ödüllendirildi
Güncel Haberler
Sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları!
Sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları!
Fraksiyonel CMO’lar çağı başlıyor!
Fraksiyonel CMO’lar çağı başlıyor!
2025’te zihnimizi şekillendirenler...
2025’te zihnimizi şekillendirenler…
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Tüketici artık "fırsat avcısı" değil, "değer koleksiyoncusu"
Haberler
Tüketici artık “fırsat avcısı” değil, “değer koleksiyoncusu”
İrem Alimoğlu
9 Kasım 2025
Avustralya’dan dünyaya örnek olacak karar: 16 yaş altına sosyal medya yasağı yürürlükte
Haberler
Avustralya’dan dünyaya örnek olacak karar: 16 yaş altına sosyal medya yasağı yürürlükte
İrem Alimoğlu
2 saat önce
Columbia'nın marka yüzü "Azrail" oldu! Montlar "vasiyetname" ile geliyor
Haberler
Columbia’nın marka yüzü “Azrail” oldu! Montlar “vasiyetname” ile geliyor
Sena Tufan
23 Ekim 2025
Sağlık ürünleri tercihinde “güven” reçetesi: Doktor tavsiyesi hala en belirleyici faktör...
Haberler
Sağlık ürünleri tercihinde “güven” reçetesi: Doktor tavsiyesi hala en belirleyici faktör…
İrem Alimoğlu
19 Ekim 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.