9 Mayıs Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
maç
Haberler

Tim Mangnall yazdı: “20 yıl sonra Türkiye’de maça gitmek nasıl olacak?”

Marketing Türkiye
9 Ekim 2022
3 dk okuma
Tim Mangnall yazdı: “20 yıl sonra Türkiye'de maça gitmek nasıl olacak?”
Tim Mangnall – Capital Sports Media CEO’su

Aylarca beklenen yeni Süper Lig sezonu 7 haftadır oynanan maçlarla hız kesmeden devam ediyor. Marketing Türkiye’deki ilk yazımda futbol maçlarının gelecekte nasıl farklı olabileceğini değerlendirmek istedim.

NFT biletler

Taraftarlar, standart bir maç bileti almak yerine, maçı gerçekten izlemenin yanı sıra özel ayrıcalıklara erişim sağlayacak bir NFT bilet satın alabilirler. NFT, herhangi bir fiziksel varlığı olmadan satılan ve bir sahiplik sertifikası sağlayan benzersiz bir dijital tokendır. Dijital sanat eserleri ve varlıkları satmanın bir yolu olarak oldukça kabul görüyor.

NFT bilet, standart bir maç biletinde erişilemeyen sürükleyici bir içeriğe bağlanabilir: Örneğin, kulüp yöneticisinin maç sonrası yaptığı bir konuşma gibi… Düşünün ki eve döndüğünüzde kulüp yöneticinizden NFT bilet sahiplerine özel bir mesaj alıyorsunuz ve yönetici ofisinden size özel demeç veriyor. Taraftara çok daha kişisel hissettiren yeni bir içerik sağlıyor. Bir maçı görmenin yanı sıra ekstra ayrıcalıklı özelliklere erişim sağlayacakları için daha pahalıya mal olması muhtemel NFT biletler, akıllı telefondaki bir uygulama ile görüntülenerek standart bir maç biletine alternatif bir seçenek sunacak.

Metaverse

Bu yılın başlarında bir Premier Lig kulübü olan Manchester City, “metaverse” içinde Etihad Stadyumu’nun sanal bir versiyonunu oluşturmak için Sony ile çalıştığını duyurdu. Diğer kulüplerin de internet üzerinden erişilen ve sanal gerçeklik (VR) gözlüklerinden görüntülenebilen, gerçek insanların avatarlarını içeren kolektif bir sanal ortak alan olan metaverse’i benimsemeleri bekleniyor. Metaverse’deki tüm stadyumlar, soyunma odalarından tribünlere ve sahada koşan oyunculara kadar dijital görüntüler olarak görünecek.

Dünyanın neresinde olurlarsa olsunlar, evlerinde oturan taraftarlar da internet üzerinden stadyuma girebilecek ve özel olarak tasarlanmış “metaverse taraftar bölümünde” kendi koltuklarından maçı izleyebilecek. Bu özel metaverse stadına erişim biletleri, stadyuma gerçek giriş biletinden biraz daha ucuz olacak, ancak sahaya daha fazla erişim sağlayacak. Evde oturduğunuzu ve Etihad’a girmek için bir bilet ya da bir NFT aldığınızı hayal edin. O zaman artık stat içinde giremeyeceğiniz bir yer yok demektir. Potansiyel olarak takımı soyunma odasına kadar takip edebilirsiniz. Orada olabilir ve maç öncesi moral konuşmasını duyabilirsiniz ve sonra dışarı çıkıp size özel koltuğunuzda yerinizi alabilirsiniz.

Daha fazla taraftar katılımı

Kulüplerin, teknolojiden faydalanarak taraftarlarına kulübün işleyişi hakkında daha fazla söz hakkı verebilecek olması da bir başka ilginç konu… Bu yılın başlarında, İngiltere 2. Ligi kulüplerinden Crawley Town’un patronları, taraftarlar arasında düzenlediği “hangi pozisyonun güçlendirilmesi gerektiğine” dair oylamaya dayanarak bir oyuncuyla anlaştı. Taraftarların ve NFT sahiplerinin çoğu bir orta saha oyuncusu istedi ve kulüp, orta saha oyuncusu Jayden Davis ile el sıkıştı.

Geleneksel futbol maçının sonu mu?

Tüm bu değişimler, bir Süper Lig maçının taraftarların bugün deneyimlediğinden çok daha farklı olacağı anlamına geliyor. Özellikle, Covid salgını sırasında görüldüğü gibi, izleyici kitlesinin spor karşılaşmalarına yüz yüze katılımının büyük ölçüde zorlaştığı bir dünyada… Nihayetinde, stadyumun etrafında sadece dijital ekranların olduğu çok distopik bir dünya oluşabilir. Hatta taraftarlar orada olmayabilir bile. Tek bildiğim; geleceğin dijital olduğu ve markalar ile kulüplerin bunu kucaklaması gerektiği.

Timothy Mangnall hakkında

Timothy Mangnall, Londra, İngiltere’deki Harrow School’dan mezun oldu. Kariyerine Eye Candy Media’da İş Geliştirme Müdürü olarak başladı. Eye Candy Media’da yaklaşık altı yıl çalıştıktan sonra sırasıyla dünyanın en büyük medya ajansları olan JCDecaux, Amscreen, The Premier Sports Media-PSN’de çalışmaya devam etti. 20 yıllık kariyeri boyunca Adidas, Red Bull ve Ford gibi dünyanın en büyük marka kampanyalarında çalıştı. Capital Sports Media’yı 2017’de faaliyete geçirdiğinden bu yana UEFA, FIFA, F1 ve PGA gibi spor medyası hak sahipleri ile ilişkiler kurmuş, ticari ekipleriyle doğrudan çalışarak gelir artırımı elde etmek ve marka bağlantıları aracılığıyla yeni ortaklıklar kurmak için çalışıyor.

Ayrıca Türkiye ve Ortadoğu’nun en hızlı büyüyen spor pazarlama ajansı Capital Sports Media’da medya hakları satın alma departmanını kurdu ve Galatasaray, Beşiktaş, Göztepe ve Sivasspor gibi önde gelen kulüplerin haklarını yönetti. Tecrübeli bir kripto yatırımcısı olarak, dünyanın dört bir yanındaki kulüplere NFT’lerin heyecan verici ancak bilinmeyen dünyasında gezinmelerine yardımcı olan ilk özel spor ve eğlence NFT ajansı olan Capital Block’u 2019’da başlattı. Pazarlama stratejisi, reklamcılık, medya planlama, dijital pazarlama, ticaret ve iş geliştirme alanlarında uzmanlaşmıştı. Fransızca ve İngilizce biliyor.

Yeni e-ticaret yasası pazarlama sektörünü nasıl etkileyecek? Yanıt Marketing Türkiye Ekim sayısında…

1 Influencer Rating Report yayında: İşte sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer'ları
Influencer Rating Report yayında: İşte sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları
2 İş dünyasında haftanın atamaları (26 Nisan - 2 Mayıs)
İş dünyasında haftanın atamaları (26 Nisan – 2 Mayıs)
3 2025'in ilk çeyreğinde en çok ziyaret edilen dijital platformlar belli oldu!
2025’in ilk çeyreğinde en çok ziyaret edilen dijital platformlar belli oldu!
4 Tüketiciler harcamalarının yüzde 74’ünü giyime ayırdı!
Tüketiciler harcamalarının yüzde 74’ünü giyime ayırdı!
5 Boykot ediyorum, öyleyse varım!
Boykot ediyorum, öyleyse varım!
Güncel Haberler
Bill Gates, servetinin yüzde 99'unu bağışlayacak!
Bill Gates, servetinin yüzde 99’unu bağışlayacak!
İŞKUR en çok eleman açığı olan sektörleri açıkladı
İŞKUR en çok eleman açığı olan sektörleri açıkladı
Mutluluğun haritası çizildi! İşte dünyanın en mutlu şehirleri...
Mutluluğun haritası çizildi! İşte dünyanın en mutlu şehirleri…
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Deprem sonrası çalışma modelleri nasıl değişecek?
Haberler
Deprem sonrası çalışma modelleri nasıl değişecek?
Sena Tufan
2 hafta önce
En çok konuşulan dizi oyuncuları: Genç yetenekler sosyal medyada, tecrübeli oyuncular geleneksel medyada öne çıkıyor!
Haberler
En çok konuşulan dizi oyuncuları: Genç yetenekler sosyal medyada, tecrübeli oyuncular geleneksel medyada öne çıkıyor!
Marketing Türkiye
16 Mart 2025
GPTW 2025 raporu açıklandı: Çalışanlar şirketlerinden en çok "psikolojik esenlik" bekliyor
Haberler
GPTW 2025 raporu açıklandı: Çalışanlar şirketlerinden en çok “psikolojik esenlik” bekliyor
Sena Tufan
2 hafta önce
"Dubai'nin değil bu ülkenin çikolatası"
Haberler
“Dubai’nin değil bu ülkenin çikolatası”
Nafizcan Önder
6 Mart 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.