7 Aralık Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
130 yıllık National Geographic nasıl sosyal medya markası oldu?
Haberler

130 yıllık National Geographic nasıl sosyal medya markası oldu?

Marketing Türkiye
4 Mart 2018
2 dk okuma

National Geographic’in 10’uncu genel yayın yönetmeni Susan Goldberg 130 yıldır basımına devam edilen bir dergi olan National Geographic’in nasıl bir sosyal medya markası haline geldiğini, başarılarının nelere bağlı olduğunu, dergi ve dijital arasındaki farklılıkları anlattı.

Deneyimli genel yayın yönetmeni Goldberg’in açıklamalarından önce dilerseniz 130 yıllık National Geographic dergisinin bütün kapaklarını iki dakikada görelim…

Rüzgar gibi geçti…

Susan Goldberg National Geographic’in 10’uncu genel yayın yönetmeni ve televizyon haricindeki bütün basın platformlarından sorumlu.

Dijitalin hızlı gelişmesi Goldberg’i korkutmuyor. Kalitesi ve fotoğrafçılık standardı ile hâlâ çok sevilen 130 yıllık derginin basımının duracağını söylemiyor. Medyanın alanının genişlemesiyle bu ikonik sarı kapağın her zamankinden daha fazla sırtını dijitale yaslaması gerektiğini ifade ediyor.

sari

“Hem dijitale hem de basılı medyaya odaklanmalıyız çünkü birçok içerik basılı hikaye olarak çıkıp dijitale dönüyor ya da dijital olarak başlayıp basılıya dönüşüyor.”

National Geographic’in toplumsal etkisi sarsıcı

Şu anda National Geographic tüm sosyal medya platformları toplamında 350 milyon takipçisi ile dünyanın en büyük sosyal medya markası. 86 milyon takipçi ile de instagramın en popüler hesapları arasında yer alıyor.

ig1-700x333

Susan Goldberg ürettikleri içeriklerde iyi iş çıkardıklarını ve dünyanın her yerindeki hedef kitlenin dilinden konuşabildiklerini ifade ediyor:

“Ekibimiz sosyal medyayı çok verimli kullanıyor.  Fotoğrafçılar ve içerik editörleri hikayeyi hem sosyal medya hesaplarından hem de web sitemizden yayınlıyorlar. Bu şekilde dergimizin hedef kitlesi için de avantaj elde etmiş oluyoruz. Konuyu yeniden şekillendirerek hikayenin oluşumunu dergiye uyarlıyoruz. Öğrendiğimiz bir şey daha varsa o da birbirinden tamamen farklı insanlar içeriklerimizden kendilerine dair bir şeyler buluyor ve içselleştiriyorlar. Kimi bunu fotoğrafa odaklanarak yapıyor kimi ise metni okuyarak. Biz her zaman platformların bize izin verdiği kadar içeriklerimizi en iyi şekilde sunmaya çabalıyoruz.”

Goldberg, sosyal alanda başarılı olmak adına markanın kimliği için otantik bir ses oluşturmaya çok çaba harcadıklarını söylüyor.

Susan Goldberg’in aşağıda verdiği örnekte anlatmak istediği tam olarak bu… Videoda bir editörün sesi yok ama fotoğrafların altındaki ses sizi oraya götüyor, hissediyorsunuz, havayı koklayabiliyorsunuz. Fotoğraftaki yere gitmek için gözünüzü kapatmanız yeterli;

Bir marka olarak çizginizi korumanız çok önemli

“National Geographic kadar başarılı biz çizgiyi yakalamak birçok içerik sağlayıcısının bu gelişen iş modeli içerisinde cevabını aradığı bir soru” diyen Susan Goldber “basılı mecra basit, aboneleriniz ve basılı reklamlar size getiri sağlıyor. Fakat ne zaman içeriğinizi dijitale koyuyorsunuz işler hiç de sizin alıştığınız ve tecrübe ettiğiniz gibi ilerlemiyor” diyor.

National Geographic Genel Yayın Yönetmeni Susan Goldberg’e göre “Nat Geo” her zaman çevresel sürdürülebilirlikten bilime, iklim değişikliğinden kültüre kadar birçok konuda yediden yetmişe her kesimi ilgilendiren içeriklere sahipti ve bunu korumaya da devam ediyor.

Susan Goldberg 20140716 038_2

kaynak: marketing interactive

1 The TECH Summit'te kayıtlar devam ediyor! Geleceği deneyimlemeye hazır mısınız?
The TECH Summit’te kayıtlar devam ediyor! Geleceği deneyimlemeye hazır mısınız?
2 3 gün, 58 farklı oturum, 84 konuşmacı ve eşsiz bir deneyim... İşte The TECH Summit 2025'in programı!
3 gün, 58 farklı oturum, 84 konuşmacı ve eşsiz bir deneyim… İşte The TECH Summit 2025’in programı!
3 Müşteri deneyiminin en iyi markaları The TECHX Awards’ta ödüllendirilecek
Müşteri deneyiminin en iyi markaları The TECHX Awards’ta ödüllendirilecek
4 The TECH Summit oturumlarını mobil app'ten seçin!
The TECH Summit oturumlarını mobil app’ten seçin!
5 Müşteri deneyimi yönetimi, rekabetin yeni kaldıracı!
Müşteri deneyimi yönetimi, rekabetin yeni kaldıracı!
Güncel Haberler
Müşteri deneyiminin en iyileri The TECHX Awards'da ödüllendirildi
Müşteri deneyiminin en iyileri The TECHX Awards’da ödüllendirildi
AI devrimi tüm sektörleri sardı: The TECH Summit'te geleceğin iş modelleri konuşuldu
AI devrimi tüm sektörleri sardı: The TECH Summit’te geleceğin iş modelleri konuşuldu
The TECH Summit'in ikinci gününde finans ve ticaretin yapay zekayla dönüşümü masaya yatırıldı
The TECH Summit’in ikinci gününde finans ve ticaretin yapay zekayla dönüşümü masaya yatırıldı
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

TikTok nasıl dev bir süpermarkete dönüştü?
Haberler
TikTok nasıl dev bir süpermarkete dönüştü?
İrem Alimoğlu
4 Ekim 2025
Ekim ayının en çok izlenen gazetecileri
Haberler
Ekim ayının en çok izlenen gazetecileri
Nafizcan Önder
5 Kasım 2025
Türkiye'nin hane yapısı değişti: O eski “haneden” eser yok şimdi...
Haberler
Türkiye’nin hane yapısı değişti: O eski “haneden” eser yok şimdi…
Marketing Türkiye
15 Ekim 2025
Fransa’da TotalEnergies’e "greenwashing" cezası
Haberler
Fransa’da TotalEnergies’e “greenwashing” cezası
İrem Alimoğlu
24 Ekim 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.