12 milyon gnçtrkcll’linin sesi olacak 5 genç temsilci seçildi

 

gnçtrkcll, bir ilke daha imza atarak, gençlere yine gençlerin oylarıyla, yönetimde yer alacak ve alınan kararlarda söz sahibi olacak 5 gnçtrkcll temsilcisini seçme imkanını sundu. Facebook’ta gerçekleştirilen 23 günlük seçim sürecinde, temsilcilikler için 17.290 kişi aday oldu. Gençler 3 hafta boyunca Facebook üzerinden uzmanlıklarını anlattılar, arkadaşlarına haber verdiler. Puanlarını yükseltmek için videolar yüklediler, kendilerini tanıttılar ve vaadlerde bulundular. Gençlerin verdiği oylarla her kategoriden en iyi ilk 3’er finalist belirlendi. Ardından yapılan yüzyüze mülakatlar sonucunda alanında uzman 5 genç, “ gençlerin temsilcisi olarak seçildi. Tarife Temsilcisi Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi’nden Tarık Atalar, Teknoloji Temsilcisi Trabzon Karadeniz Teknik Üniversitesi’nden Oğuzhan Akçay, Kariyer Temsilcisi Elazığ Fırat Üniversitesi’nden Alperen Fırat, Etkinlik Temsilcisi Konya Selçuk Üniversitesi’nden Mehmet Ali Bahçeli ve Alışveriş Temsilcisi Hatay Mustafa Kemal Üniversitesi’nden Tuğba Salıcı oldu. Gençlerin temsilcileri bundan sonra kendi uzman oldukları konu başlıklarında gnçtrkcll’lilerin isteklerini dinleyecek, bunları projelendirecek ve alınacak kararları şekillendirecek.  
 

“Dünyada bir ilke imza attık”

 
Turkcell Genel Müdür Yardımcısı Burak Sevilengül yaptığı açıklamada “12 milyonluk bir gençlik kulübü olarak çıkış noktamız yönetimde gençlere yer verebilmekti. Daha önce gençleri dinlemek, isteklerini hayata geçirmek için farklı kanallar açmış ve başarılı sonuçlar elde etmiştik. Örneğin 2004 yılında başlattığımız “Gençliğin Sesi” projesinde 7  ilden  15-25 yaşlarında 80’in üzerinde genç ile birebir görüşerek gnçtrkcll’e ve gençlere yönelik projeleri, ürünleri, hizmetleri yaparken onların ihtiyaç ve önerilerini dinleyerek onların önerilerini aldığımız bir platform oluşturmuştuk. Ama imza attığımız “ temsilci seçimi” bu alanda dünyada bir ilktir. Seçim sürecinde, Türkiye’de ilk kez uygulanan “sosyal mülakat” metoduyla, sosyal medya üzerinden üzerinden bir seçim kampanyası başlattık ve sonrasını tamamen gençlere bıraktık. Gençler, yine Türkiye’de ilk kez uygulanan digital sosyal medya entegrasyonu ile sosyal medya üzerinden aday oldular, seçim vaatlerini duyurdular ve birbirleriyle yarıştılar, sonunda temsilcilerini kendileri seçtiler. 2012’de gnçtrkcll temsilcileriyle birlikte gerçekleştireceğimiz projeler bizi şimdiden heyecanlandırıyor” şeklinde konuştu. Seçim sürecine de değinen Sevilengül, “Gençlerin oyları sonucu finale kalan birbirinden değerli 15 gençle mülakatlar yaptık. Onların heyecanı, azimleri ve duruşlarından çok etkilendik. Onların hem bize hem temsilcisi oldukları 12 milyon gnctrkcll’liye, Turkcell olarak  bizim de  onlara katacağımız çok şey olduğuna yürekten inanıyoruz.” dedi. 
 

Türkiye’de ilk kez “sosyal mülakat” yöntemi…

 

“Temsilci”lerin seçilmesiyle başlayan süreç,  aslında bir doğallaşma, gençleri daha iyi anlama isteğinin bir sonucu. “Kravatlı iş adamları, döpiyesli iş kadınları yerine gençler karar alsın, çünkü gençleri en iyi gençler anlar” diyerek yola çıkan gnçtrkcll, sadece seçim mekanizmasını kurguladı ve seçim sürecini gençlere bıraktı. Bu tür bir kampanyada “sosyal mülakat” yöntemi Türkiye’de ilk kez uygulandı ve 500 bin civarı genç sürece dahil olarak kendilerini temsil edecek gençleri belirledi. Facebook sistemi içerisinde dünyada ilk defa 7 farklı sosyal medya kanalı (Facebook, Twitter, Foursquare, Linkedin,Instagram, Tumblr, Blog) birbirine bağlandı ve buradaki aktiviteler analiz edildi. GNCSKOR adı verilen sosyal medya puanı hesaplaması yapıldı. “gnçtrkcll temsilcisini arıyor” 23 gün içinde 1.146.723 kişiye ulaştı, 504.269 kişi uygulamaya girdi. Finalist adaylar 7.242.329 beğeninin sonucunda belirlendi. Gençler en çok Teknoloji kategorisine adaylıklarını koydu, Teknoloji kategorisini katılım yoğunluğuna göre sırasıyla Kariyer, Etkinlik, Tarife ve Alışveriş izledi. Yoğun katılım, gnçtrkcll’lerin gerçek isteklerini adresleyen doğru ve doğal sonuçları beraberinde getirdi. Kampanyanın tanıtımında da her şeyin “gerçek” olmasına özen gösterildi, doğallık ve samimiyet en ön planda yer aldı. Kampanyanın duyuru reklamlarında yöneticisinden çaycısına Turkcell çalışanları rol aldı, çekimler Turkcell Plaza’da yapıldı. Daha sonraki duyurular ise aday gençlerin ses kayıtları ve gönderdiği videolardan oluşturuldu. Bundan sonraki reklam iletişiminde de temsilciler ve gnçtrkcll’liler, yani gençlerin  kendileri isteklerini kendi sesleriyle, görüntüleriyle, kendi çektikleri fotoğraflarla dile getirecek. 

 

İLGİLİ HABERLER