2 Temmuz Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
10 erkekten 8’i eşiyle birlikte giyim alışverişine gitmekten sıkılıyor
Haberler

10 erkekten 8’i eşiyle birlikte giyim alışverişine gitmekten sıkılıyor

Marketing Türkiye
11 Nisan 2016
3 dk okuma

 

İngiltere’de yapılan bir araştırma, erkeklerin alışveriş sırasındaki davranışlarını inceledi. Araştırmaya gore eğer bir erkek alışverişte geçen zaman içinde erkek acıktıysa ya da susadıysa; daha da vahimi televizyonda bir dizi ya da maçı kaçırıyorsa; “kaynama noktasına” çok daha hızlı ulaşılıyor.

Erkek neredeyse ilk mağazaya adımını atar atmaz kadınların bu para harcama eğlencesinden sıkılmaya başlıyor. Eğer ilk girilen dükkanda -aranan şey her neyse- alınamazsa, erkek bunalmaya başlıyor. Hele ki dükkan dükkan dolaşırken kararsızlık nedeniyle aynı mağazaya birden fazla girmek zorunda kalıyorsa sıkıntısı doruk noktasına ulaşıyor.

-10 erkekten 8’i istemiyor

Araştırmaya katılan 2000 kişinin yorumları ışığında; 10 erkekten 8’i eşiyle birlikte giyim alışverişine gitmenin sıkıcı bir durum olduğunu söylüyor. Yüzde 45’i ise “bedeli ne olursa olsun” eşleriyle birlikte giyim alışverişi yapmaktan kaçtıklarını itiraf ediyor.

Diğer bir yüzde 25 ise, sadece ve sadece kendi giyim ihtiyaçları için eşleriyle birlikte alışverişe çıktıklarını itiraf ediyor.

İlgisini kaybeden erkeklerin  yüzde 48’i, partnerine eşlik etmek yerine, mağazanın değişik köşelerinde kendilerine eğlence aramaya başlıyorlar. Sürenin uzaması durumunda ise başka mağazalara geçiş yapıyorlar.

Diğer yüzde 30’luk kısım mağaza dışında oturup beklemeyi tercih ettiğini söylemekte. Bunların içinden yüzde yirmisi de vakit geçirmek için alışveriş yapan diğer insanları izlediklerini itiraf etmekte.

10 erkekten 8’i eşiyle birlikte giyim alışverişine gitmekten sıkılıyor

Araştırmaya katılan erkeklerin yüzde 25’i dükkanlar arasında eşini ya da kız arkadaşını takip etmekten bunalıp, partnerini tek başına bırakarak eve yalnız döndüklerini itiraf ediyor.

Erkeklerin neredeyse yarısı, alışveriş merkezinde girdikleri psikolojiden dolayı, karısıyla ya da kız arkadaşıyla gün içinde muhakkak bir sürtüşme yaşıyor.

-Kadınların ikna yöntemleri

Araştırmacıların ortaya koyduğu diğer bir sonuca göre, erkeklerin yüzde 58’i, gün sonunda eşleri tarafından vaad edilen şeyleri kaybetmemek adına, alışveriş gezmesinden zevk alıyormuş gibi yapıyor.

Öte yandan; alışveriş sonrasında yemek ısmarlamak, bir şeyler içmek, ya da bir sonraki alışverişe bu kez yalnız geleceğine söz vermek; kadınların erkekleri sessiz bir şekilde kendilerine eşlik etmesi konusunda ikna etmek için kullandıkları yöntemler arasında yer alıyor.

-Kadınlar da muzdarip

Araştırma, alışveriş sıkıntısından muzdarip olanın sadece erkekler olmadığını ortaya koyuyor. Kadınların dörtte üçü de alışverişin kolay iş olmadığını düşünüyor ve iki saat içinde strese girmeye başladıklarını ifade ediyorlar.

Bu stres ve ilgi kaybının nedeni olarak da -öncelik sırasıyla- alacak hiç bir şey bulamamak, aradıkları şeyi bulamamak ve mağazaların çok dolu olması olduğunu söylüyorlar.

-İnternetten alışveriş en iyi çözüm

Avantajix.com’un kurucu ortağı Güçlü Kayral’a göre bu araştırmanın ortaya çıkardığı şey, her iki cinsin birbirinden çok farklı sıkılma noktalarının olduğu. Kayral, “Sonuç olarak internet üzerinden alışveriş ilişkide harmoniyi sağlamak ve stresi minimuma indirmek adına her iki taraf için en iyi çözüm. Alışveriş, hele bir de para iadesi (cashback) sitesi üzerinden yapılıyorsa her iki cinsi aynı anda mutlu edecek bir yöntem bulunmuş olunur” diyor.

Araştırmaya göre,

Erkeklerin “Alışverişten sıkılmanızı tetikleyen şeyler neler?” sorusuna verdikleri en popüler 10 cevap:

1-Partnerimin karar vermesi ya da ne istediğini bulması yıllar alıyorsa

2-Ben ilk girdiğim dükkanda aradığımı alıp çıkarken o hala bakınıyor olduğunda

3-Acıktığımda ya da susadığımda

4-Alışveriş canavarım beni aynı mağazaya bir kaç kez soktuğunda

5-AVM ya da mağaza çok kalabalık olduğunda

6-Bana göre birbirinin aynı görünen şeyler hakkında fikrimin ne olduğunu sorup durduğunda

7-AVM ya da mağaza fazla sıcak olduğunda

8-Dışarıda hava güzel ve ben mağazalar arasında sıkışıp kalmışsam

9-Televizyonda bir şey kaçırıyorsam

10-Hava yağmurlu ya da soğuksa

Erkeklerin alışveriş sırasında sıkılınca en çok yaptığı 5 şey:

1-Mağazanın değişik köşelerine gezintiye çıkmak

2-Başka bir mağazaya geçmek

3-Mağazanın dışına çıkıp beklemek

4-Etrafta kendine çekici gelen şeyleri seyretmeye başlamak

5-Yiyecek içecek almaya gitmek

1 ÖTV düzenlemesi Meclis'ten geçti: Hangi değişiklikler geliyor?
ÖTV düzenlemesi Meclis’ten geçti: Hangi değişiklikler geliyor?
2 Araştırma: Elektrikli mi yoksa hibrit mi almalı? Kararsızlar buraya!
Araştırma: Elektrikli mi yoksa hibrit mi almalı? Kararsızlar buraya!
3 Amazon’un mısır tarlasındaki AI üssü 1 milyon hane kadar elektrik tüketecek!
Amazon’un mısır tarlasındaki AI üssü 1 milyon hane kadar elektrik tüketecek!
4 Ünlüler sosyal medyada çaresiz: "Sussan olmuyor susmasan olmaz..."
Ünlüler sosyal medyada çaresiz: “Sussan olmuyor susmasan olmaz…”
5 Sinem Sandıkçı Gökçen, 25 Avrupa ülkesinin bağlı olduğu bölgede tüketici ürünleri bölümünü yönetecek
Sinem Sandıkçı Gökçen, 25 Avrupa ülkesinin bağlı olduğu bölgede tüketici ürünleri bölümünü yönetecek
Güncel Haberler
Marketing Türkiye’nin “Pure Italian” rüzgarı İstanbul İtalya Başkonsolosluğu’nda esti
Marketing Türkiye’nin “Pure Italian” rüzgarı İstanbul İtalya Başkonsolosluğu’nda esti
Şerife Kırımlı, Reklamcılar Derneği Genel Müdürü oldu
Şerife Kırımlı, Reklamcılar Derneği Genel Müdürü oldu
Enerjinin geleceği Maxxen ev sahipliğinde konuşuldu
Enerjinin geleceği Maxxen ev sahipliğinde konuşuldu
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Senelerin Nogger’ına seneler sonra yepyeni bir kampanya fikri: Atıştırmalık değil doymalık!
Haberler
Senelerin Nogger’ına seneler sonra yepyeni bir kampanya fikri: Atıştırmalık değil doymalık!
Advertorial
21 Mayıs 2025
Google’dan aylık 250 dolarlık VIP yapay zeka paketi
Haberler
Google’dan aylık 250 dolarlık VIP yapay zeka paketi
İrem Alimoğlu
21 Mayıs 2025
Kriz yönetiminin yeni kodları
Haberler
Kriz yönetiminin yeni kodları
Sena Tufan
3 hafta önce
Sinem Sandıkçı Gökçen, 25 Avrupa ülkesinin bağlı olduğu bölgede tüketici ürünleri bölümünü yönetecek
Haberler
Sinem Sandıkçı Gökçen, 25 Avrupa ülkesinin bağlı olduğu bölgede tüketici ürünleri bölümünü yönetecek
Nafizcan Önder
7 gün önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.