Türkiye’nin en iyi kadın gazetecileri
Xsights Araştırma ve Danışmanlık’ın Marketing Türkiye adına gerçekleştirdiği “Türkiye’nin En İyi Kadın Gazetecileri Araştırması” tamamlandı. İlk aşamasında 77 basın mensubunun değerlendirme yaptığı araştırmanın ikinci aşamasında bin 200 kişi fikrini beyan etti.
Marketing Türkiye Genel Yayın Yönetmeni Günseli Özen, Mart sayısını Marketing Türkiye okurları için yorumladı…
Ali Saydam: “Keşke bilerek evet ya da hayır desek!”
Neye “Evet” veya “Hayır” diyeceğini bilenlerin sayısı o kadar az ki… TV’lerde tartışma programları bu yüzden kör dövüşü haline gelebiliyor. Örneğin Cumhurbaşkanlığına aday olan iki parti liderinden kaybedenin, Meclis’e de giremeyeceğini acaba kaç kişi biliyor?
Gençler “Türkiye’de yaşamak zor” diyor
Xsights Araştırma ve Danışmanlık’ın gerçekleştirdiği “Genç Tüketicinin Sesi” araştırması Türkiye gençliğinin nabzını tutuyor. Özellikle gençleri hedefleyen markalar için bir kılavuz niteliği taşıyan araştırmaya göre Z kuşağının yüzde 63’ü plansız ani satın almaya yatkın. Z Kuşağı McDonald’s’ı, Y Kuşağı ise Burger King’i tercih ediyor.
Palm Yağı: Kriz mi, balon mu?
Palm yağı… Avrupa Gıda Güvenliği Otoritesi (EFSA)’nin yayınladığı raporla birlikte tüm kamuoyunun odaklandığı en önemli vakalardan biri haline geldi. Deterjandan bebek mamasına, çikolatadan gofrete kadar her alanda kullanılan bu bitkisel yağa dair şiddetli tartışmalar yaşanıyor. Kimine göre çok zararlı kimine göre doğru kullanıldığında bir zararı yok. Konunun uzmanları yaşananları ve etkilerini Marketing Türkiye için yorumladı…
Günseli Özen: “İstanbul hem sevda, hem hüzün!”
Sebepsiz mi, değil elbette. Herkesin bir nedeni vardır kendince. Benimkisi mi? Bugün neredeyse tamamında uzak durun uyarısı yapılan tüm plajlarında kulaçlamış olmam var denizini. Halkalı, Menekşe, Küçük ve Büyükçekmece, Yeşilköy, Yeşilyurt ve dahi Adalar. İstanbul’dan başka şehir bilmeden büyüdüm ben. Ondandır birkaç gün görmesem denizi, daralır içim…
Halk kararsız, sosyal medya sabırsız…
Referandum tarihi kesinleşti… Başta siyasi partiler olmak üzere, tüm Türkiye bu önemli olaya odaklanmış durumda. Konunun uzmanları hangi tarafın kazanacağını kararsız seçmenin belirleyeceğini söylüyor. Sosyal medya partilerin kararsız seçmene seslenmek için kullanabileceği en iyi mecralardan biri olarak görülüyor. Siyasal iletişim uzmanları hem partilerin genel stratejilerini hem de sosyal medyanın referandum sürecindeki konumunu Marketing Türkiye için değerlendirdi…
Nil Bağcıoğlu: “2017 Sektör İçin Dayanışma Yılı Olmalı”
“Yeni yönetim kurulunun çalışma eksenine şeffaflaşma ve hesap verilebilirliği artırmayı koyduk” diyen Reklamcılar Derneği’nin yeni Başkanı Nil Bağcıoğlu ile yeni yılın trendlerini de konuştuk.
Lize Karaboğa: “Yeni dönemde dijital atılım planlıyoruz”
Sektörünün deneyimli isimlerinden Lize Karaboğa, Reklamcılar Vakfı’nın yeni Başkanı oldu. Karaboğa, devam eden ve artık senelik programlarının kalıcı bir parçası olan etkinlikleri derinleştirmek istediklerini belirtirken yeni dönem projelerinden de bahsetti.
Lükste “sessiz pazarlama” dönemi
Global arenada lüks statüsünde yer alan 300 kadar markanın temsilciliğini üstlenen Abu Issa Holding agresif büyüme stratejileriyle Türkiye pazarında… Holding üç markayla beş yıl içinde 50 mağazaya ulaşmayı hedefliyor. Hem holdingin Türkiye stratejilerini hem de lüks tüketimdeki son trendleri konuşmak üzere bir araya geldiğimiz Abu Issa Türkiye Genel Müdürü Müge Yılmaz Tahtacı “Türkiye lükste ‘sessiz pazarlama’ döneminde” diyor.
Penti’den Krem Dokusunda Çorap: Cream 20 Denye
Her sezon pazara sunduğu yeni ürünlerle dikkat çeken Penti, bu sefer de özel bir iplikle üretilen “Cream 20 Denye” ile oldukça iddialı. Markanın Kıdemli Marka Direktörü Cristina Polini, Kıdemli Tasarım Direktörü Ayşin Bicioğlu, Marka ve Kurumsal İletişim Müdürü Neslihan Yönet ve Kategori Müdürü Didem Balcı ile bir araya geldik, hem yeni Cream 20 Denye’yi hem de Penti’nin inovasyon stratejileri üzerine konuştuk…
Didem Şahin: “Sadık Venüs, sadık Mars…”
Ev alışverişinin yaklaşık yüzde 75’inden sorumlu kadınların “uygun” alışveriş yapmak gibi bir gündemleri var. Sürekli fırsat, avantaj, indirim yakalamaya çalışan kadınların yaklaşık yüzde 60’ı bir sadakat programı olduğu için bir markayı tercih ediyor ve bu kadınların yüzde 75’i yeni bir markayı sadece verilen hediye, sunulan avantaj için deniyor.
Elektrikte “Promosyon Savaşları” Başladı
Enerji Piyasası Düzenleme Kurulu 2017 itibarıyla serbest elektrik faturası limitini 120 TL’den 82 TL’ye indirdi ve serbest elektrik tüketicisi olmanın önü açıldı. Düzenlemenin hemen ardından elektrik şirketleri arasında da kıyasıya bir rekabet başladı. Peki, promosyonların havada uçuştuğu bu yeni dönemde elektrik şirketleri nasıl bir yol izleyecek? Bu rekabet ortamı pazara nasıl yansıyacak?
“Data konusunda ezber bozuyoruz”
Medya planlamanın hedef kitle planlamasına evrildiğini ve bir “ekosistem planlamasına” dönüştüğünü söyleyen Dentsu Aegis Network Chief Operating Officer ve Carat Genel Müdürü Selçuk Küçüktopuzlu, programatiğin ve datanın sektörün yeni trendleri olduğunu vurguluyor. Küçüktopuzlu ile hem medya planlama sektöründeki dönüşümü hem de Carat’ın sektöre sunduğu yenilikleri konuştuk…
Kurumsal iletişimciler ders başına
Kurumsal İletişimciler Derneği yeni mezun ve genç iletişim profesyonellerini sektörün önde gelen isimleriyle buluşturduğu sertifika programının altıncısı Marketing Türkiye iş birliğiyle 21 Mart – 4 Mayıs tarihleri arasında gerçekleştirilecek. Programın bu yılki yeniliklerini Kurumsal İletişimciler Derneği Yönetim Kurulu Başkanı Bengi Vargül Şen ile konuştuk…
2016 Kadınlara hem korku, hem ilham verdi
8 Mart Dünya Emekçi Kadınlar Günü yaklaşırken Xsights Araştırma ve Danışmanlık, Marketing Türkiye için kadınlara mutluluklarını ve korkularını sordu. Yaşanan olayların belirleyici olduğu araştırmada aile vurgusu da dikkatlerden kaçmadı.
Ali Gürak: “Dünyayı çocukların gözünden görmek!”
Bambaşka bir şey çocukların gözünden dünyayı görmek. Yaşadığımız bu günlerde yeri geliyor “Çocuk olsam”, yeri geliyor “Çocuk olmak ne kadar da zor” diyoruz, öyle değil mi? Ama şimdi burada daha güzel şeylerden bahsedeceğiz…
O oyuncak illa alınacak, ama nasıl?
DORinsight’ın Marketing Türkiye için hazırladığı “Oyuncak Alımı ve Trendleri Araştırması”na göre çocuklarımıza ortalama ayda bir oyuncak alıyoruz. Alışveriş için oyuncak mağazalarını ziyaret ediyor, tercihimizi eğitici oyuncaklar ve yapbozlardan yana kullanıyoruz.
C Level Club’ta “Büyük veriyi anlamlandırmak” konuşuldu
Marketing Türkiye tarafından yılda altı kez düzenlenen C Level Club toplantılarının 2017’deki ilk başlığı “Büyük Veriyi Anlamlandırmak” oldu. Dünyanın en büyük yazılım şirketlerinden SAS yoğun ilgi gören yılın ilk toplantısında mutlu müşteriye giden yolda verinin önemini ve Omnichannel deneyimini katılımcılarla paylaştı.
Koray Özdemir: “Günümüzün aile reisleri: çocuklar!
Her şeyden önce çocuk iletişiminin bir gelir kaynağı değil, özünde bir sosyal sorumluluk projesi olduğunu görmemiz gerekiyor. Çünkü en ufak bir hata, bir jenerasyonun gelişimini olumsuz etkileyebiliyor…
Inovasyonun yeni trendi: Dijital dönüşüm
Bugüne kadar Coca-Cola, Heinz, P&G, Bayer, Volkswagen, Accenture, Dow Chemicals, IBM, Microsoft, Siemens gibi dünyanın köklü şirketleriyle yenilikçilik üzerine iş birlikleri yapan İnovasyon Gurusu Prof. Rowan Gibson, inovasyon faaliyetlerinin çağın gerekliliklerine göre değişmesi gerektiğini belirtiyor ve ekliyor: “Önceden çoğu insan için inovasyon, teknik Ar-Ge ve yeni ürün geliştirmeyle eş anlamlıydı. Fakat günümüzde bunun yeterli olmadığı açıkça görülüyor.”
“Multinet Up, yeni nesil finansal teknoloji şirketi”
Şirketler ve kamu yönetimi için yeni nesil ödeme sistemleri ve akıllı hizmet çözümleri sunan, 21 bin kurumsal müşteri, 35 bin anlaşmalı nokta ve 1 milyondan fazla kart kullanıcısı ile pazar lideri konumunda hizmet veren Multinet Up, sektörde yeni nesil teknoloji şirketleri arasında öne çıkıyor. Markanın bu iddialı vizyonunu, iş ortaklarına sunduğu çözümleri ve sağladığı faydaları markanın Stratejik Pazarlama Direktörü Evren Büyük Kepkep’le konuştuk…
“Sürdürülebilirlik” bir mutlaktır
Global araştırmalar şirketlerin “Sürdürülebilir Kalkınma”da en az devletler kadar etkin rol olması gerektiğine işaret ediyor. Zira sürdürülebilirlik stratejisini kararlılıkla oluşturup uygulamaya koyamayan şirketler toplam tarafından “Çirkin şirket” statüsünde değerlendiriliyor. Peki, dünyada ve Türkiye’de sürdürülebilirlik çalışmaları nasıl ilerliyor? Bu mücadelenin en önemli aktörlerinden olan özel sektör iklim değişikliğinin etkilerini önlemek için neler yapıyor?
Beş yıl içinde 500 milyon kişi 5G’li olacak
Geçtiğimiz yıl hayatımıza giren 4.5G kavramının yankıları hâlâ devam ederken, 2017 ile birlikte 5G tartışmaları da gündemdeki yerini aldı. Özellikle GSM markalarının konuyla ilgili yaptığı açıklamalar 5G rekabetinin ne denli çetin olacağının da göstergesi. Peki, 2020 yılında tüm dünyada 500 milyona yakın kişi tarafından kullanılması beklenen 5G teknolojisi nedir? Bu yeni teknoloji hayatımızı nasıl değiştirecek?
Son kullanıcıya ulaşmanın en etkili yolu: Pazarlama Otomasyonu
Mecra sayısı olanca hızlıyla artarken hedef kitleye ulaşıp farkındalık yaratmak da aynı hızda zorlaşıyor. Pazarlama otomasyonları tam da bu noktada devreye girerek, verilmek istenen mesajın doğru kişiye, doğru zamanda ve doğru ortamda iletilmesini sağlıyor. Peki, pazarlama otomasyonu markalara ne tür avantajlar sağlıyor? Bu sistemleri kullanmak satışları nasıl etkiliyor?
Dijitalin yeni mecraları
Gün geçmiyor ki dijital reklam mecralarına bir yenisi eklenmesin… Dijitaldeki bu hareketlilik reklamvereni de bir hayli zorluyor! Reklamverenler şimdi “Bu yeni reklam mecraları neler ve benim markam için hangisi verimli olur?” sorusunun yanıtını arıyor. Maxus Dijital İletişim Müdürü Serdar Mersinlioğlu ve GroupM Team Nestlé – Mindshare Dijital İletişim Müdürü Begüm Aras ile işte bu soruların yanıtını aradık.