Tüketicinin aşık hali

Oksitosin, dopamin, adrenalin ve vazopressin hormonlarından bir kokteyl oluşturularak sabah akşam tek doz aldığımız aşk hiç şüphesiz insanı baştan aşağıya değiştiriyor… Aşırı terleme, hiç durmayan kalp çarpıntısı, kelebeklerin mideye istilası, hep aşk yüzünden… Peki, vücut kimyasını alaşağı edip insanı başka birine çeviren aşk halinde tüketim alışkanlıkları nasıl şekilleniyor? Marketing Türkiye için FutureBright’ın gerçekleştirdiği “Aşık Tüketici” araştırması işte bu sorunun yanıtını arıyor.

Demet Evgar: “Sanat için ‘esaret’ denen illet de bir hazinedir.”

Sinema filmleri, diziler ve özellikle de tiyatro oyunlarıyla Türk toplumunun gönlünde taht kuran Demet Evgar, Lay’s ve BKM ile gerçekleştirdiği marka iş birlikleriyle de adından söz ettiriyor. Başarılı projelerini konuşmak için bir araya geldiğimiz Evgar “Seyirci bunu istiyor” mantığına inanmadığını söylüyor ve “Sunulan eserle seyirciyi oyalamak, onun aklıyla dalga geçmek, onun kapasitesini daraltmak icracının vizyonsuzluğu…” diyor. Evgar’ın “Türkiye’de sanatın özgür olduğuna inanıyor musunuz?” sorusuna yanıtı ise manidar: “Sanat için ‘esaret’ denen illet de bir hazinedir.”

Teknoloji medyasında neler oluyor?

Öznesi markalar, ajanslar ve teknoloji medyası olan “kriz” geçtiğimiz günlerde sosyal medya üzerinden yayınlanan bir deklarasyonla gün yüzüne çıktı. Tarafların birbirini suçladığı bu kriz aslında uzun zamandır teknoloji medyasında yaşanan derin sıkıntıların bir yansıması… Zira iddialar parayla haber yapmadan, medya gücünü bir tehdit unsuru olarak kullanıp reklam istemeye kadar uzanıyor. Görünenin ötesinde derinliği olan bu krizin muhataplarıyla görüşüp nedenleri, sonuçları ve neler yapılması gerektiğini konuştuk.

“Plaza pazarlamacılığına son”

Kapalı kapılar ardında müşteriyi tanımanın imkansız olduğunu belirten Turkcell Pazarlamadan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Ömer Barbaros Yiş, “Plaza pazarlamacılığına son” diyor. Turkcell’in pazarlama stratejisinin temelinde “Müşteriye ve ülkemize değer” felsefesinin yattığını söyleyen Yiş, Turkcell’in bu anlayışla 25’inci yılında 76’sı pazarlama çalışmalarından olmak üzere 144 ödülle bir rekora da imza attıklarını kaydediyor. Yeni dönem stratejilerini konuşmak için bir araya geldiğimiz Yiş, 2020 yılında yapay zeka destekli stratejilerle “insana” odaklanmayı sürdüreceklerini dile getiriyor. Hedef ise her sene 1 milyon yeni müşteri…

Aktivizmin yarattığı yeni nesil: “Generation Good”

Dünya çapında bir kültürel değişim dalgasıyla karşı karşıyayız. Greta Thunberg, Malala Yousafzai ve Jamie Margolin gibi genç aktivistlerin çevre sorunlarından insan haklarına kadar uzanan eylemleri tüm dünyada eşi görülmemiş bir isyan dalgası yaratıyor. Liderlere, hükümetlere ve onların savunduğu tüm kalıplaşmış düşüncelere kafa tutan bu gençler yeni bir kuşağın da habercisi: “Generation Good”. Peki, bu nesil dünyada nasıl fark yaratacak? Beklentileri neler? “Generation Good” pazarlama dünyasını nasıl şekillendirecek?

“Takipçileri ikna etmek artık daha zor”

Anonim olarak sosyal medyada kendini uzun yıllardan beri var eden Cezmi Kalorifer, paylaşımlarıyla takipçilerinden beğeni topluyor. Gerçekleştirdiği marka iş birliklerini, influencer olmanın inceliklerini ve toplumun mizah anlayışını konuşmak için bir araya geldiğimiz Cezmi Kalorifer en büyük gelişimi takipçi kitlesinin gösterdiğini söyleyerek, “Tüketiciler artık neyin reklam olduğunu reklamcılar kadar net görebiliyor. Dolayısıyla onları ikna etmek de artık daha zor” diyor.,

“Türkiye’nin otomobili” nasıl markalaşacak?

Türkiye’nin merakla beklediği yerli otomobil projesinin prototipleri sonunda görücüye çıktı. TOGG tarafından hazırlanan yerli elektrikli otomobili Türk halkını büyük bir heyecana sürükledi. Teknik özellikleri açıklanan otomobilin adı ve marka kimliği ise henüz belli değil. Peki, “Türkiye’nin Otomobili”nin başarılı olması için nasıl bir stratejiyle hareket etmeli? Bu kritik soruyu pazarlama ve reklam dünyasının önde gelen isimleri yanıtladı.

Türk kadını makyajından ödün vermiyor!

Marketing Türkiye için Pragma Araştırma ve Danışmanlık’ın gerçekleştirdiği “Makyaj Malzemeleri Araştırması” Türk tüketicilerinin değişen tercihlerini ve makyaj sektörüne bakışını gözler önüne seriyor. Araştırmaya göre her 100 kadından 85’i makyaj ürünlerini kişisel bakım marketlerinden satın almayı tercih ediyor. Kadınların yüzde 77’si işe giderken veya dışarı çıkarken her gün makyaj yapıyor. Peki, makyaj malzemeleri pazarında hangi markalar hangi ürünleriyle öne çıkıyor? Söz konusu makyaj malzemeleri olduğunda kadınların satın alma davranışları nasıl şekilleniyor?

Evyap sanayi gücüyle marka gücünü eşitleyecek

Markalarının gücünü sanayideki güçleriyle eşitlemek için son iki yıldır ciddi marka yatırımları yaptıklarını belirten Evyap Pazarlama Müdürü Oğuzhan Aslan, bu yatımlar sayesinde 2019 yılında en büyük yedi reklemverenden biri olduklarını söylüyor. Pek çok kanaldan toplandıkları tüketici içgörüleriyle yeni ürünler geliştirdiklerini ifade eden Aslan: “Pazarlamacıların altın bileziği tüketiciyi doğru okuyabilmektir” diyor.

Rusya’yı fetheden Türk markaları

Son yıllarda karşılıklı olarak gelişen ilişkiler sonucunda Türk markalarının Rus pazarına ilgisi bir hayli yoğunlaştı. Başta hazır giyim sektörü olmak üzere birçok farklı sektördeki Türk markası Rusya pazarında ciddi başarılar elde ediyor. Peki, sektöründe ünü Türkiye sınırlarını aşan, yaptığı ihracatla Rusya pazarında zirveyi zorlayan Türk markaları hangileri? Türk markaları Rusya pazarında nasıl bir stratejiyle tüketicilerin gönlünü fethediyor?

2020 omni-channel trendlerı

Omni-channel, 2020 yılında müşteri deneyiminin vazgeçilmezi olarak markaların pazarlama stratejilerinin önemli parçası olmaya hazırlanıyor. Zira bugünün tüketicileri artık daha kişiselleştirilmiş, kullanışlı ve modern bir alışveriş deneyimi talep ediyor. Markalar ise bu beklentileri karşılamaya ve hatta aşmaya çalışıyor. Peki, pazarlama sektörünün geleceğini şekillendiren omni-channel trendleri neler olacak? Hangi omni-channel uygulamaları pazarlama alanında fark yaratıyor? Yanıtları Marketing Türkiye, IoX Digital ve Userspots tarafından hayata geçirilen Trend Blenders’ın “Omni-channel Trendleri” raporunda..

“İyi kalpli marka” stratejisiyle “insana” odaklanıyoruz

Audi’nin yeni marka stratejisini “İyi Kalpli Marka” söylemi etrafında şekillendirdiğini söyleyen Audi Türkiye Pazarlama Müdürü Mustafa Uluer “Artık en performanslı, lüks ya da teknolojik otomobili üretmeniz yetmiyor. İçerisinde bulunduğunuz toplumun sürdürülebilir büyüme ve gelişmesine katkı sağlamanız gerekiyor” diyor. “İyi Kalpli Marka” stratejisinin Türkiye’deki ilk yansıması olan ve satış danışmanlarına “işaret dili” eğitiminin verdiği “Güzel Hareketler” projesini konuşmak için bir araya geldiğimiz Uluer yeni dönemde “insan”a odaklandıklarını söylüyor.

“Reklam” mecrası kadar itibarlı

 

Kuşkusuz mecralara duyulan güven hem tüketici hem de reklamveren açısından kritik bir önem taşıyor. Tüketiciler güvendikleri mecralara yönelirken, markalar da güvenilir mecra bulma peşinde… Peki, Türk toplumu hangi mecraları ve daha da önemlisi hangi medya markalarını güvenilir buluyor? Güvenli bir reklamı mecrası için reklamverenlerin yayıncılardan beklentileri neler? Marketing Türkiye için Xsights Araştırma tarafından hazırlanan “Medya ve Güven Araştırması”nda toplum nezdinde en güvenilen mecraları gözler önüne sererken sektörün önde gelen isimleriyle de reklam güvenilirliğini konuştuk.

Eşantiyon değil değer tasarlıyoruz!

Bir promosyon tişörtün 14 ay saklandığını ve bu sürede ortalama 3 bin 400 izleme (impression) aldığını söyleyen Promart Yönetici Ortağı Burak Arcan promosyonun pazarlama kampanyalarının bir parçası olarak görülmesi gerektiğini belirtiyor. Promosyon ürünleri alanında artık “eşantiyon” yaklaşımının değil, “pazarlama kampanyalarına değer katacak ürün” yaklaşımının geçerli olduğunu kaydeden Arcan, bu yaklaşımla “PSI-Campaign of the Year” ile “promosyon ürünüyle dijital deneyimi en iyi birleştiren proje” ödülünü Türkiye’ye kazandıran ilk ajans olduklarını söylüyor.

Detayları ve daha fazlası Marketing Türkiye Şubat sayısında sizleri bekliyor. 

Abone Olmak İçin Hemen Tıklayın!

İLGİLİ HABERLER