2 Temmuz Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Reklamcılık sektörü için "ölümle yaşam" arasındaki ince çizgi: In-house... Marketing Türkiye Mayıs sayısında!

Reklamcılık sektörü için “ölümle yaşam” arasındaki ince çizgi: In-house… Marketing Türkiye Mayıs sayısında!

Marketing Türkiye
1 Mayıs 2018
5 dk okuma

Dünya reklam pastasının hatırı sayılır bir bölümünü finanse eden P&G ve Unilever gibi dev şirketlerin ardı ardına pazarlama çalışmalarını yeni dönemde “in-house” modellerle yürüteceğini açıklıyor. Kuşkusuz bu sektörü derinden etkileyecek bir gelişme. Konuyla ilgili reklamcılar “kızgın” markalar suskun… Peki, dev şirketler neden “in-house”modeline yöneliyor? “in-house” tehdidindeki reklamcılık sektörünü önümüzdeki dönemde neler bekliyor? Bu trend reklamcılık sektörü için endişe verici bir gelişme mi yoksa gelip geçici bir heves mi?

Yarının kurallarını yazacak profesyonellere ilham verecek bir sertifika programı: BrandInspire

brandinspire

Yeni nesil eğitim ve danışmanlık şirketi BrandInspire, Koç Üniversitesi Yönetici Geliştirme Programları ile imzaladığı ortaklık doğrultusunda ilk sertifikalı program için kayıtları başlattı. Koç Üniversitesi-BrandInspire ortaklığıyla gerçekleşen Yeni Nesil Pazarlama ve İletişim Sertifika Programları’nın ilki 1-30 Haziran tarihleri arasında gerçekleştirilecek.

Biri bizi gözetliyor

mark-zuckerberg

Bugünlerde dünyanın en büyük sosyal medya kanalı tarihin en gelişmiş veri hırsızlığı skandalıyla boğuşuyor. Tüm dünyada
#DeleteFacebook kampanyasıyla tepki gösterilen Cambridge Analytica skandalı, pazarlama iletişimi gündemini de yormuş
durumda. Zira yaşanan skandal, reklam gösteriminden veri güvenliğine birçok konuda soru işareti oluşturdu. Peki, sosyal
medya ne kadar güvenli? İnsanlarımız veri hırsızlığı konusunda ne kadar bilinçli? Bu dev skandal sosyal medyadaki marka tüketici
ilişkisini nasıl şekillendirecek? Soruların yanıtları haberimizde…

İsyanın yükselen sesi: RAP

rap-muzik-yukseliste

Türkiye bir süredir rap müzikte kendini buluyor… Reyting rekorları kıran dizilerin ve reklam kampanyalarının da başrolüne soyunan rap müzik, dijital müzik platformlarında zirveyi zorluyor… Peki, ne oldu da bundan 30 yıl öncesine kadar kendini arabeskle ifade eden Türk toplumu, isyanını rap müzikle dile getirmeye başladı? Sosyolojik olarak bu yükselişin altında yatan nedenler neler?

Medipol Başakşehir “Bir spor endüstrisi markası”

basaksehir

Çok değil bundan 4 yıl önce kurulan Medipol Başakşehir Futbol Kulübü, bugün tam anlamıyla bir futbol fenomenine dönüştü. Türkiye’nin asırlık kulüplerine kafa tutan, son iki yıldır şampiyonluğun en güçlü adayları arasında yer alan Başakşehir emin adımlarla bir futbol markasına dönüşüyor. Bu başarının mimarlarından Medipol Başakşehir Futbol Kulübü Başkanı Göksel Gümüşdağ kulübün markalaşma yolculuğunu ve gelecek hedeflerini iddialı sözlerle Marketing Türkiye’ye anlattı…

Türk annesinin anatomisi

turk-anne-arastirmaXsight Araştırma ve Danışmanlık’ın Marketing Türkiye için gerçekleştirdiği “Anneler Günü Araştırması” çarpıcı sonuçlar
ortaya koyuyor. Araştırmaya göre Türk annelerinin yüzde 68’i çocuklarının geleceğinden kaygılı. Eğitim sisteminde bilimin
ve yabancı dilin daha fazla yer almasını istiyorlar. Araştırmanın en dikkat çekici sonuçlarından biri de çocukları için sağlıklı
bir hayat isteyen annelerin spor yapmaya mesafeli olması.

Müşteri deneyiminin kalbi “Deneyim Adası”nda atacak

xco

Deneyim heyecanı markaları sardı… Marketing Türkiye’nin bu
yıl üçüncüsünü gerçekleştireceği XCO’18 Deneyim Tasarımı
ve Yönetimi Zirvesi’ne sayılı günler kaldı. Müşteri deneyimini tasarlamak, yönetmek ve yükselen pazarlama disiplininin
nasıl doğru kullanılacağı konularında vizyon yaratmak
amacıyla düzenlenecek olan Deneyim Tasarımı ve Yönetimi
Zirvesi XCO’18 “Deneyim Ekonomisi” temasıyla 24 Mayıs
Perşembe günü Bomontiada’da gerçekleşecek. Zirvede UX’ten (User Experience) CX’e (Customer Experience) kadar
deneyimin tüm alanlarındaki en son gelişmeler katılımcılarla
paylaşılacak. Bomontiada’yı bir “Deneyim Adası”na
dönüştürecek olan XCO’18 deneyim tasarımında çığır açmaya hazırlanıyor.

A.L.F.A. Awards’da ilk üçe giren markalar belli oldu

alfa2015 yılından beri en iyi müşteri deneyimini yaratan markaların ödüllendirildiği “A.L.F.A. Awards”da ilk üçe girmeyi başaran markalar belli oldu. A.L.F.A. Awards’un kazananları 24 Mayıs Perşembe günü, Deneyim Tasarımı ve Yönetimi Zirvesi XCO’nun hemen ardından Bomontiada’da gerçekleştirilecek görkemli bir törenle açıklanacak. Bu yıl dördüncüsü gerçekleştirilecek olan, Marketing Türkiye ve AKADEMETRE iş birliğiyle düzenlenen A.L.F.A. Awards’da 46 kategoride deneyimi en iyi yaşatan markalar ödüllendirilecek.

Markaların yeni gözdesi: “Homo Bekarus”

homo bekarusTürkiye İstatistik Kurumu’nun Evlilik ve Boşanma İstatistikleri 2017 raporuna göre evlenen çiftlerin sayısı bir önceki yıla göre yüzde 4,2 düştü, boşanmalarsa arttı. Buna bir de hızla yükselen “yalnız yaşama” trendi eklenince ortaya markalar için iştah kabartan, devasa bir “yalnızlar pazarı” çıkıyor… Peki, yalnız yaşayanların tüketim alışkanlıkları nasıl şekilleniyor? Milyonlarca kişilik bu kitlenin markalardan beklentisi ne? Yanıtlar “Yalnızlar Pazarı Araştırması”nda…

Sosyal medyanın en iyileri

sma-social-media-awards

Marka ve ajansların sosyal medya performanslarını objektif verilere dayalı olarak ölçen ilk ve tek yarışma Social Media Awards Turkey 2018’de kazananlar 26 Nisan’da Raffles İstanbul’da düzenlenen görkemli birtörenle ödüllerine kavuştu. Gülse Birsel, Murat Boz, DanlaBilic, Enes Batur ve birçok sosyal medya fenomenininde ödüle layık görüldüğü gecede Grand Prix Madame Coco’nun olurken Jüri Özel Ödülleri’nde En İyi Proje ödülü Akbank ve TBWA/İstanbul’un birlikte hayata geçirdiği “Instagram’da Mutluluklar” adlı çalışmaya gitti.

Bu oyunun birden çok galibi var

Dünyanın en çok gelecek vadeden sektörlerinden biri dijital oyun sektörü… Çocukluğumuzda hoş vakit geçirmekiçin oynadığımız oyunlar bugün milyar dolarların konuşulduğu devasa bir sektöre dönüştü. Gelecek senelerde Olimpiyat Oyunları’na dahil edilebileceği
konuşulan e-spor ülkemizde de gün geçtikçe büyüyor. Markalar içinse bu alan uçsuz bucaksız bir fırsat denizi… Ülkemizde büyüklüğü 1,5 milyar doları geçen oyun sektörünü tüm yönleriyle değerlendirdik…

Ramazan’da alışveriş sepetinde neler var?

ramazan-dosyasi

Birlik, beraberlik ve hoşgörü kavramlarının vücut bulduğu Ramazan ayı pazarlama sektörü için de oldukça önemli bir yere sahip. Bu özel ayda iletişim çalışmalarını samimi ve çarpıcı bir şekilde yürüten markalar tüketicilerin gönlünü de fethediyor. Peki, tüketici cephesinde neler oluyor? Ramazan’la özdeşleşen ürünler neler? Bu ayda tüketiciler alışveriş sepetlerini nelerle dolduruyor? Yanıtlar Marketing Türkiye için Aksoy Araştırma’nın gerçekleştirdiği Ramazan Ayı Tüketim Araştırması’nda…

Günseli Özen: Gezgin deneyimi yaşamak istiyorsanız…

Ali Saydam: İletişim sektörü seçimlere ne kadar hazır?

Daha fazlası ve ayrıntılar Marketing Türkiye Mayıs sayısında…

Marketing Türkiye Mayıs sayısını hemen okumak için tıklayın…app store

play store

1 ÖTV düzenlemesi Meclis'ten geçti: Hangi değişiklikler geliyor?
ÖTV düzenlemesi Meclis’ten geçti: Hangi değişiklikler geliyor?
2 Araştırma: Elektrikli mi yoksa hibrit mi almalı? Kararsızlar buraya!
Araştırma: Elektrikli mi yoksa hibrit mi almalı? Kararsızlar buraya!
3 Amazon’un mısır tarlasındaki AI üssü 1 milyon hane kadar elektrik tüketecek!
Amazon’un mısır tarlasındaki AI üssü 1 milyon hane kadar elektrik tüketecek!
4 Ünlüler sosyal medyada çaresiz: "Sussan olmuyor susmasan olmaz..."
Ünlüler sosyal medyada çaresiz: “Sussan olmuyor susmasan olmaz…”
5 Sinem Sandıkçı Gökçen, 25 Avrupa ülkesinin bağlı olduğu bölgede tüketici ürünleri bölümünü yönetecek
Sinem Sandıkçı Gökçen, 25 Avrupa ülkesinin bağlı olduğu bölgede tüketici ürünleri bölümünü yönetecek
Güncel Haberler
Marketing Türkiye’nin “Pure Italian” rüzgarı İstanbul İtalya Başkonsolosluğu’nda esti
Marketing Türkiye’nin “Pure Italian” rüzgarı İstanbul İtalya Başkonsolosluğu’nda esti
Şerife Kırımlı, Reklamcılar Derneği Genel Müdürü oldu
Şerife Kırımlı, Reklamcılar Derneği Genel Müdürü oldu
Enerjinin geleceği Maxxen ev sahipliğinde konuşuldu
Enerjinin geleceği Maxxen ev sahipliğinde konuşuldu
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Penti, Zerogram ile kadınların iç giyimde konfor ve şıklık arayışını birleştiriyor
Haberler
Penti, Zerogram ile kadınların iç giyimde konfor ve şıklık arayışını birleştiriyor
Advertorial
8 Mayıs 2025
Yapay zeka ve sosyal medya, Türkiye’de online alışverişi yeniden şekillendiriyor
Haberler
Yapay zeka ve sosyal medya, Türkiye’de online alışverişi yeniden şekillendiriyor
İrem Alimoğlu
2 hafta önce
Gerety Awards, kadın liderlerin yer aldığı jüri panellerini duyurdu
Haberler
Gerety Awards, kadın liderlerin yer aldığı jüri panellerini duyurdu
İrem Alimoğlu
8 Mayıs 2025
Türkiye'deki elektrikli otomobil sayısı iki yılda 13 kat arttı!
Haberler
Türkiye’deki elektrikli otomobil sayısı iki yılda 13 kat arttı!
İrem Alimoğlu
4 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.