Reklamcılık sektörü her açmaza girdiğinde kendisine yeni bir yol bulmayı başarır. Şimdilerde bu yeni yolun adı “Hackvertising”… Ancak bu trendle ilgili görüşler muhtelif… Kimilerine göre hackvertising ne hukuki ne de etik bir yöntem değil. Kimilerine göre ise kreatif kuraklığı sona erdirecek eşsiz bir buluş… Peki, gerçekte hackvertising iletişim sektörü için ne kadar umut vadediyor? Tünelin ucunda ışık var mı? Yoksa hukuksal nedenlerle gelişimini tamamlayamadan sona mı erecek? Son yılların en büyük trendi hackvertising’i tüm yönleriyle sizler için araştırdık…
Kahraman markalar çağı
Pazarlama sektörü son yıllarda toplumsal faydayı merkezine alan iletişim ve reklam çalışmalarının yükselişine sahne oluyor. Öyle ki Cannes Lions başta olmak üzere pek çok ulusal ve uluslararası yarışmada “dünyayı kurtarmayı” misyon edinen markalar her biri kanayan bir yaraya çözüm arayan fikirleriyle, tabiri caiz ise ödülleri silip süpürüyor. Peki, markaları birer STK’ya dönüştüren bu anlayışın altında nasıl bir içgörü yatıyor?
Google’ın YouTube varsa Facebook’un IGTV’sı var
Globalde 1 milyar aktif kullanıcısı bulunan Instagram’ın yeni özelliği IGTV’nin yayına başlaması akıllara da “YouTube’a yeni bir rakip mi geldi?” sorusunu getirdi. Peki, YouTube’u aktif kullanan influencer ve markalar dikey kadrajlı video platformu IGTV’yi nasıl kullanacak? Bu yeni platform markalara ne tür pazarlama fırsatları vadediyor?
“Siyasetçiyle gazeteci arasındaki ilişki perdesiz evde çıplak dolaşmaya benzer”
Stratejisini “dizilerle yarışan bir ana haber” olarak belirleyen FOX Haber yıllardır reytinglere de ambargo koydu. Liderliği kimselere kaptırmayan FOX Haber’in başarısını FOX Haber Genel Yayın Yönetmeni Doğan Şentürk ile konuştuk. “Türk izleyicisiyle ekran yüzleri arasındaki duvarı yıktık” diyen Şentürk, FOX’un sadece yayıncılıktan gelir elde etmesinin kendilerini bağımsız kıldığını söylüyor. “Siyasetçiyle gazeteci arasındaki ilişki perdesiz evde çıplak dolaşmaya benzer” diyen Şentürk, Muharrem İnce’nin “Adam kazandı” mesajını canlı yayında okumalarını da tam bir gazetecilik olarak tanımlıyor.
CHP yeni kimliğini arıyor!
Cumhuriyet Halk Partisi 24 Haziran’da yapılan seçimlerden ikinci parti olarak ayrılarak iktidar hedefini başka bir bahara bıraktı. Uzun süredir “ana muhalefet” olarak Türk siyasetinde yer bulan parti seçim sonrası büyük eleştirilerin de odağında… Çoğu iletişimci ısrarla CHP markasının yıprandığı ve yenilenmesi gerektiğini dile getiriyor. Peki, CHP markası gerçekten de yıprandı mı? CHP için yeni bir marka konumlanması yapılacaksa bu hangi kriterlere göre yapılmalı?
Yeni nesil markalar
Tüketici bilincinin doruk noktasını yaşadığı günümüzde köhne iletişim teknikleriyle piyasada ağır aksak tutunmaya çalışan markalar büyük bir yıkıma uğruyor. Zira gençler stratejisi zeka kokan, kendisiyle uyumlu birer hikayesi olan yeni nesil markalara yöneliyor. Bir ayağı dijital dünyada olan bu markalar aynı zamanda marka kimliğiyle de sıkı birer moda takipçisi. Marka konumlamasını gündemin merkezine yerleştirerek kendilerini birer “trend” haline getiren yeni nesil markaları sizler için değerlendirdik…
Doğru sağlık iletişimi nasıl olmalı?
İletişim sektörünün belki de en zorlu, yasalarla en çok sınırlandırılan alanlarından biri sağlık iletişimi… Zira klasik pazarlama iletişiminin aksine bu alanda “satışları artırmaya çalışmak” hem suç hem de etik dışı… Ancak tüm bu sınırlamalar yaratıcılığın da zirvelerine çıkmayı gerektiriyor. Peki, bunca sınırlama içinde hem yasalara uygun hem de etik bir iletişim yapmanın kuralları neler?
Markaların duygu haritası
Marketing Türkiye için PRAGMA Araştırma ve Danışmanlık’ın gerçekleştirdiği “Markaların Duygu Haritası” araştırması markaların tüketicilerde uyandırdığı duyguları gözler önüne seriyor. Araştırma sonuçlarına göre Turkcell “güven”, Samsung “keyif” Starbucks ise “umut” duygularını harekete geçiriyor. Agresiflik ise Türk Telekom’un tekelinde… İşte tüketicilerin duygu dünyasında markaların yeri…
“Koşuya önde başladık diye hiç yavaşlamadık”
Son dönemde yaptığı işlerle adından söz ettiren ve başarısını kazandığı ödüllerle taçlandıran Excel İletişim ve Algı Yönetimi, sektörde çeyrek asrını geride bıraktı. Excel İletişim’i “ezber bozan bir şirket” olarak tanımlayan ajansın Yönetim Kurulu Başkanı Figen İsbir başarının sırrını da “doğru sorularla hedefe ulaşmak” olarak tanımlıyor.
Gazete Habertürk’ün kapanması neyin habercisi?
Bundan 9 yıl önce yayın hayatına başlayan Gazete Habertürk kağıt gazetelerin satışlarının iyice düşmesi, reklamların azalması ve artan baskı maliyetleri nedeniyle kapandı. Peki, Habertürk gibi Türk medyasına yön veren bir gazetenin kapanması neyin habercisi? Gazeteler reklam pastasından adil olarak yararlanabiliyor mu? Yoksa dijitalin yazılı basının yerini alacağı gün geldi mi?
Sahte infuluencer’lara son!
Dünyanın en büyük reklamverenlerinden Unilever, geçtiğimiz ay aldığı flaş bir kararla sahte takipçi satın alan influencer’larla çalışmayacağını açıkladı. Influencer pazarlamasının güvenilir ve şeffaf olması gerektiğini açıklayan marka yetkilileri sektörü de bu kararı uygulamaya teşvik ediyor. Peki, Unilever’in aldığı bu karar sektörü nasıl etkileyecek? Yoksa Unilever’in bu kararı influencer pazarlamasında yeni bir dönemin işaretçisi mi?
“Yatak” out “uyku deneyimi” in
Güne zinde başlamanın en önemli faktörü şüphesiz iyi bir uykudan geçiyor. İyi uykunun olmazsa olmazı da doğru yatak seçimi… Ancak günümüzde tüketiciler sadece bir yatak değil “iyi bir uyku deneyimi” satın almak istiyor… Yatak markaları da bu içgörüden yola çıkarak tüketicilerine ürünleriyle birlikte iyi bir uyku, dinlenmiş ve enerjik bir beden vadediyor. Peki, iyi bir uyku deneyiminin olmazsa olmazları neler? Yatak markaları müşterilerine ne vadediyor? Yatak sektörünün yeni trendlerinde neler var?
Ali Saydam: Marka yoksa “inovasyon” da yok
Günseli Özen: KİD çuvaldızı kendisine batırdı!
Detaylar ve daha fazlası Marketing Türkiye Ağustos sayısında….