24 Haziran Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Pazarlamanın yeni nesil liderleri

Pazarlamanın yeni nesil liderleri

Nafizcan Önder
30 Nisan 2022
6 dk okuma

İçinden geçtiğimiz dönüşüm süreci bilinen tüm ezberleri bozarken, pazarlamanın ve elbette CMO’ların yetkinliklerinin de yeniden tanımlandığı bir dönemin kapılarını araladı. Bu yeni dönemi anlamlandırabilmek ve dönüşümün satır aralarını okuyabilmek adına Deloitte iş birliğiyle ve Deloitte Danışmanlık İnsan Yönetimi Hizmetleri Lideri Cem Sezgin’in önderliğinde küresel verileri analiz ederek yeni dönemin pazarlama liderlerini ve öne çıkan yetkinliklerini mercek altına aldık. Kapsamlı analize göre yeni nesil CMO’lar “Total Stratejistler”, “Gözü Pek Yenilikçiler”, “Realist İtibarcılar” ile “Teknoloji Aşıkları”ndan oluşuyor… Peki, bu tanımlar hangi yetkinlikleri gerektiriyor? Türkiye’nin yeni nesil CMO’ları kimler? Yanıtlar “Pazarlamanın yeni nesil liderleri” dosyasında…

Ali Saydam yazdı: Ölmüyorlar!..

Pazarlamanın yeni nesil liderleri

Dijital mecranın, analog medyayı yiyip yutacağını, reklam harcamalarının neredeyse tamamen “.com”lara ve sosyal medyaya kayacağını söyleyenlere en iyi cevap “açıkhava”dan geldi…

Türkiye gündemi nereden takıp ediyor?

Pazarlamanın yeni nesil liderleri

Gündemi takip etmek her daim önemli olsa da son zamanlarda hiç olmadığı kadar yaşamsal bir unsura dönüştü. Zira Türkiye’de gündemin kaygan zeminde olması onu yakından takip etme gerekliliğini de beraberinde getiriyor. Peki, Türk toplumu hangi haberleri nereden takip ediyor? Televizyonda hangi kanallar öne çıkıyor? Sosyal medyada gündemin nabzı nerede atıyor? Yanıtlar Marketing Türkiye için VeriNays Araştırma Şirketi’nin gerçekleştirdiği “Gündem Takibinde Mecra Kullanımı” araştırmasından geliyor…

“İçi sağlıksız olan büyük bir gövde uzun süre yaşayamaz”

Pazarlamanın yeni nesil liderleri

Reklamverenler Derneği (RVD) pandemi sürecinde belki de en verimli dönemini yaşadı. Ahmet Pura liderliğinde, dört derneğin girişimiyle “Dijital Pazarlama İletişimi Platformu” (DPİP) kuruldu, ilk defa reklamın ekonomiye katma değeri ölçümlendi, Ad Fraud 2022 Raporu yayınlandı, “ölçümün tek çatı altında birleştirilmesi” hedefiyle “çapraz medya ölçümü” çalışmaları başlatıldı… “Global Marketer Week”in 2023’te İstanbul’da yapılacak olması da yine bu dönemin icraatları arasında.

Pek çoğu sektörü derinden etkileyen bu çalışmaların gerisindeki hedefleri, bu yıl 10. kez WFA Yönetim Kurulu’na seçilen Reklamverenler Derneği Başkanı Ahmet Pura ile konuştuk… “İçi sağlıksız olan büyük bir gövde uzun süre yaşayamaz” diyen Pura o her zamanki kararlılığıyla daha sağlıklı bir pazarlama sektörü için hedeflerini sıralarken sözünü esirgemiyor, aksayan yönleri de bir bir dile getiriyor. Pura, pazardaki ödül enflasyonu içinse “Konu rezalete dönüşen boyutlara vardı” diyor…

Annelerin önceliği de tercihi de net

Pazarlamanın yeni nesil liderleri

On parmağında on marifet anneler hem ev ekonomisini idare ediyor hem kendi ihtiyaçlarını karşılıyor hem de evin diğer fertleri olan çocukları ve eşleri için alışveriş yapıyor. Kelimenin tam anlamıyla ekonomi onların tercihleriyle şekilleniyor. Peki, anneler ekonomiyi şekillendiren bu tercihleri hangi motivasyonlarla yapıyor? Favori markaları hangileri? Onları en çok neler mutlu ediyor? Çocuklarının hayatına ne ölçüde müdahale ediyorlar? Marketing Türkiye için PRAGMA’nın gerçekleştirdiği “Annelerin Seçimi” araştırması bu soruların yanıtlarıyla beraber annelerin çok yönlü doğasına ışık tutuyor…

Brandverse Awards jürisiyle tanışın…

Pazarlamanın yeni nesil liderleri

Marketing Türkiye – BoomSonar iş birliğiyle hayata geçirilen ve Dijital Pazarlama İletişimi Platformu’nun (DPİP) destek verdiği Brandverse Awards’un Jüri Başkanlığını bu yıl Reklamcılar Derneği Başkanı Banun Erkıran gerçekleştirilecek. Adil ve şeffaf değerlendirme sürecine Deloitte Türkiye’nin uzmanlığıyla katkı sağlayacağı Brandverse Awards, eski ve yeni nesil tüm pazarlama, iletişim ve reklam çalışmalarıyla markaların dünyasına 360 derece kapsayıcı bir bakış sunarak sektörün en önemli organizasyonu olmayı hedefliyor.

Türkiye’nin bağımlılığı: Kuruyemiş

Pazarlamanın yeni nesil liderleri

Marketing Türkiye için Areda Piar’ın gerçekleştirdiği “Kuşaklara Göre Kuruyemiş Tercihleri” araştırması pazardaki satın alma dinamiklerini ve tüketim alışkanlıklarını gözler önüne seriyor. Çalışmaya göre Y, X ve Baby Boomer kuşakları tercihini hala açık kuruyemişten yana yaparken Z’lerin ilk tercihi paketli ürünler oluyor. Tüm kuşakların favorisi Tadım olsa da Z’ler yine farkını ortaya koyup “Papağan” markasını tercih ediyor. Kuruyemişin en çok tercih edilen ürünü ise elbette çekirdek…

Streaming rekabeti daha yeni başlıyor!

Pazarlamanın yeni nesil liderleri

İzleyiciler dijital platformlarda yayınlanan dizilerden gözlerini ayıramazken streaming platformları arasındaki rekabet de her geçen gün kızışıyor. Bir yandan küresel devler yayın ağlarını genişletip gittikleri coğrafyaya özgü orijinal içerikler üretirken diğer yandan güçlü yapımlarıyla yerli platformlar devlere kafa tutmaya çalışıyor. Peki ama hangi platform hangi yönleriyle öne çıkıyor? Streaming pazarı reklamverene ne vadediyor? Sayıları hızla artan platformlar medya dünyasını nasıl şekillendiriyor?

Tüketici metaverse’e hazır mı?

Pazarlamanın yeni nesil liderleri

Yakın zamanda hayatımıza girip kısa sürede gündemin ilk sıralarına yerleşti metaverse… Burayı yeni bir oyun alanı olarak gören markalar temkinli adımlarla strateji geliştirmeye çalışırken yerini garantiye almak isteyenler yatırımlarını yapmaya başladı bile. Markaların heyecanı da telaşı da ortada. Peki ya tüketiciler metaverse hakkında ne düşünüyor? Twentify tarafından yapılan “Metaverse Dijital Yaşam Anketi”, kullanıcıların bu kavram hakkındaki hislerini ve beklentilerini ortaya koyuyor.

Tüketiciyle birlikte ışıldayan markalar

Pazarlamanın yeni nesil liderleri

Maskeleri günlük hayatımızın önemli bir parçası haline getiren pandemi güzellik ve kişisel bakım rutinlerini de değiştirmişti. Ancak şimdi kapıda hem maskesiz günler hem de umut dolu bir bahar var… Peki, bu yeni dönemde kişisel bakım eğilimleri nasıl şekillenecek? Tüketiciler hangi kategorilerde yeni ürün denemeye açık? Yaş grubuna göre kişisel bakım ritüelleri nasıl şekilleniyor? Tüketicinin gönlüne taht kuran markalar hangileri? Daha da önemlisi enflasyon ortamı kişisel bakım rutinlerini nasıl etkiliyor? Hepsi ve daha fazlası Marketing Türkiye için PRAGMA’nın gerçekleştirdiği “Kişisel Bakım Araştırması”nda…

“Listemiz uzun, enerjimiz bol”

Pazarlamanın yeni nesil liderleri

Reklamcılar Derneği’nin yönetim kurulunda 10 yıldır görev alan Banun Erkıran, Şubat ayında gerçekleştirilen genel kurulla Başkanlık görevini devraldı. Görevi devralırken son üç senedir sektörün değişen ekosistemine uyumlanma çalışmalarını sürdürülebilir kılmanın en büyük motivasyonu olduğunu belirten Erkıran, reklam sektörünün kalıplaşmaya yüz tutmuş problemlerini de bir bir çözme niyetinde. Erkıran “Listemiz uzun, enerjimiz bol” diyor…

Bu uzun listenin temelini “kurumsallaşma” oluştursa da sektörde gitgide derinleşen insan kaynağı sorunu ilk gündem maddeleri arasında. “Yeni mezunların sektörümüzü tam olarak anladığını düşünmüyorum” diyen Erkıran bu sorunu aşmak için Reklamcılık Vakfı ile bir akademi kurmak için çalıştıklarını söylüyor. Peki, Erkıran yönetiminde Reklamcılar Derneği’nin çalışamları nasıl şekillenecek? Masada başka hangi projeler var?

Hedefiniz “kitle” değil!

Pazarlamanın yeni nesil liderleri

Modern dünyada pazarlamanın yarattığı yeni dönüşümlerden biri de segmentlerin ötesinde personalara geçiş oldu… Zira gelişen teknolojiyle birlikte tüketiciyi yakından izleme imkanı bulmuşken önemli bir gerçek de kendini gün yüzüne çıkardı: Tüketici aynı bir Yunan tragedyasındaymışçasına farklı zamanlarda farklı maskeler takıyor, alışkanlıkları ve ihtiyaçları anlık olarak değişiyor. İşte tüm bu “anlık” değişimler personalara bürünüp pazarlamacıların hayatını kolaylaştırıyor.

E-ticaretin en iyileri ECHO Summit sahnesinde buluştu

Pazarlamanın yeni nesil liderleri

31 Mart’ta Radisson Blu Hotel, Vadistanbul’da gerçekleşen Türkiye’nin en kapsamlı e-ticaret zirvesi ECHO Summit, fiziki katılımın yanı sıra Marketing Türkiye’nin YouTube kanalındaki canlı yayınla binlerce kişiye ulaştı. Marketing Türkiye Genel Yayın Yönetmeni Günseli Özen, Deloitte Danışmanlık Lideri Hakan Göl ve TÜSİAD Yönetim Kurulu Başkanı Orhan Turan’ın açılış konuşmalarıyla başlayan zirvede katılımcılar, “Direct to Consumer” ana teması altında toplamda 12 oturumda 22 sektör profesyonelinin sunumuyla e-ticaretin yeni dinamiklerini keşfetti.

Tozla mücadelenin kahramanı: Elektrikli süpürge

Pazarlamanın yeni nesil liderleri

Bir yanda isim takıp birer temizlik asistanına dönüştürdüğümüz robot süpürgeler diğer yanda ise teknolojileri günbegün gelişen dikey süpürgeler… İnovatif ürünlerle şahlanan elektrikli süpürge pazarı hızlı bir değişimden geçiyor. Pazara sunulan yeni ürünler ev temizliğini zorluktan çıkarıp keyfe dönüştürürken rekabet de yeniden şekilleniyor. Peki ama Türk halkı söz konusu temizlik olduğunda nelerden taviz vermiyor? Evdeki temizlik rutininin değişmezleri neler? Dyson’ın Küresel Toz Araştırması “Türk’ün temizlikle imtihanı”nı global karşılaştırmalarla ortaya koyuyor.

Marketing Türkiye Mayıs sayısını okumak için TIKLAYIN!

Marketing Türkiye Mayıs 2022
1 Sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları!
Sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları!
2 TEMU Türkiye pazarında!: “1 günde teslimat” dönemi başlıyor
TEMU Türkiye pazarında!: “1 günde teslimat” dönemi başlıyor
3 Z kuşağı daha az alkol tüketiyor! Peki neden?
Z kuşağı daha az alkol tüketiyor! Peki neden?
4 Bir mesajla görsel üret: ChatGPT'nin popüler özelliği WhatsApp’ta!
Bir mesajla görsel üret: ChatGPT’nin popüler özelliği WhatsApp’ta!
5 Dünyanın en iyi 10 okulu arasında Türkiye'den 3 okul var!
Dünyanın en iyi 10 okulu arasında Türkiye’den 3 okul var!
Güncel Haberler
Decathlon Türkiye CMO’su Öykü Pamuk Dolanbay: "Sporun harikaları, herkesi kapsayan bir deneyimle çoğalıyor"
Decathlon Türkiye CMO’su Öykü Pamuk Dolanbay: “Sporun harikaları, herkesi kapsayan bir deneyimle çoğalıyor”
IKEA, plastik kullanımını azaltmak amacıyla naylon poşetleri kağıt ile değiştiriyor
IKEA, plastik kullanımını azaltmak amacıyla naylon poşetleri kağıt ile değiştiriyor
57 yıllık meyve suyu markası Aroma, iflasın eşiğinde!
57 yıllık meyve suyu markası Aroma, iflasın eşiğinde!
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

"Tesla Takedown" sonuç veriyor: Yenilenen Model Y'nin satışları beklentilerin altında kaldı
Haberler
“Tesla Takedown” sonuç veriyor: Yenilenen Model Y’nin satışları beklentilerin altında kaldı
Nafizcan Önder
14 Mayıs 2025
KFC ve Pizza Hut, Türkiye pazarına geri dönüyor
Haberler
KFC ve Pizza Hut, Türkiye pazarına geri dönüyor
Marketing Türkiye
12 Mayıs 2025
ChatGPT’ye dava açan New York Times içeriğini Amazon’a verdi...
Haberler
ChatGPT’ye dava açan New York Times içeriğini Amazon’a verdi…
İrem Alimoğlu
4 hafta önce
Cartier'in müşteri verileri çalındı!
Haberler
Cartier’in müşteri verileri çalındı!
Sena Tufan
3 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.