Pazarlama bir ekip işi ve elbette başarı hep birlikte çalışmayla geliyor. Ancak şirketin lideri pazarlama ekibini en tepeden destekliyorsa başarı çok daha hızlı vücut bulur. Zira yönetim kurulundaki liderlerin pazarlama faaliyetleriyle bizzat ilgilenmesi hem departmanlar arasındaki iletişimi güçlendiriyor hem de şirket içinde pazarlama faaliyetlerinin daha görünür olmasını sağlıyor. Biz de bu bakış açısıyla yola çıkarak pazarlama vizyonuyla fark yaratan CEO’ların sektöre yaklaşımını ve ufuk açan stratejilerini bizzat kendileriyle konuştuk… İşte Türkiye’nin en pazarlama odaklı CEO’ları…
Reklam sektörünün Benjamin ile imtihanı
Son birkaç aydır dalgalanan döviz kuru bir türlü durulmuyor… Dövizin tansiyonu bir inip bir çıkarken iş dünyasında da yatırımlar günlük olarak gözden geçiriliyor. Peki, bu hareketli kur atmosferi reklam sektörünü nasıl etkiliyor? Dolar ve euro günbegün değer kazanırken reklam yatırımları bu yükselişten nasıl etkileniyor? Soruların yanıtlarını sektörün fikir önderleriyle aradık… Günseli Özen: “işi söverek değil severek yapıyoruz!”
Sosyal medyada minimalist dönem
Dünyada en az 2,5 milyar insanın kullandığı, devrimlerin itici gücü, markaların dört elle sarıldığı sosyal medya kabuk değiştiriyor. Zira Y kuşağının öncüsü olduğu minimalist trend sosyal medyaya da sıçramış durumda. Artık çok daha az hesap açıyor, yalnızca yakın çevremize konuşuyor ve “bizden” olan markaları dinliyoruz. Peki, bu yeni trend ne anlama geliyor? Markalar sosyal medya minimalizmine nasıl tepki verecek?
Para her şey değildir beyim!
Nasıl oluyor da kimi çalışanlar kurumsal hayatı geride bırakıp Ege’deki o şirin kafeyi açacakları günün hayaliyle yaşarken, kimileriyse her sabah işe gitmek için yataktan aynı heyecanla kalkıp en yüksek performansı sergiliyor? 2 bine yakın beyaz yakalı çalışanın dahil olduğu “Motivatör Değerlendirmesi” araştırması işte bu sorunun yanıtını veriyor. Ve hemen söyleyelim yanıt “para” değil!
Şampuanın en cool markası: Clear
Son yıllarda pazarlama stratejisini “cool” kavramı etrafında şekillendiren Clear, Marketing Türkiye için gerçekleştirilen “Cool Markalar” araştırmasında “Yılın En Cool Markası” seçilerek bu alandaki başarısını tescilledi. Peki, marka bunu nasıl başardı? Cool bir marka yaratmanın sırları neler? Biz sorduk Unilever Türkiye Kişisel Bakım Kategorisinden Sorumlu Pazarlama Direktörü Alper Eroğlu yanıtladı…
Müşteri deneyimin 5 trendi
I-AM’in İngiltere’de 2 bin, Türkiye’deyse bin millennial ile gerçekleştirdiği “The Convergence Continuum” araştırması deneyim tasarımı alanındaki son trendleri gözler önüne seriyor. Rapora göre “yavaş alışveriş, canlı yayın deneyimler, sunulan yan ürünler, gösterişli oyun alanları ve esnek mağazalar” deneyimin en güçlü trendleri olarak öne çıkıyor. Gelin o trendlere yakından bakalım.
Sosyal medya krizlerinde tek suçlu çalışanlar mı?
Çalışanların kişisel sosyal medya paylaşımları nedeniyle meydana gelen krizler son dönemde bir hayli arttı. Peki, çoğu kez yanlış yönetildiği ya da yönetilemediği için bir marka krizine dönüşen bu paylaşımların önüne nasıl geçilmeli? Markaların İK departmanları ve ajanslar nasıl bir içgörüyle harekete geçmeli? Sosyal medya krizlerinde tek suçlu çalışan mı?
Kaçın gençler geliyor!
İletişim ve Pazarlama Uzmanı Fatoş Karahasan’ın “2018 Türkiye Gençliği Araştırması”nı temel alan “Açılın Gençler Geliyor” kitabına göre Türk gençleri “tek bir hayat tarzına sıkışmış” görünüyor. Girişimci olma hayalleri var ama sonrası yok… Daha da fenası 15-24 yaş grubu bugünün Türkiye toplumunun birebir aynısını yeniden üretiyor! Sarsıcı sonuçlarıyla dikkat çeken çalışmanın detaylarını Fatoş Karahasan ve araştırmayı gerçekleştiren Sia Insight Genel Müdürü Hüseyin Tapınç ile değerlendirdik…
Seviyoruz ama tüketmiyoruz! Neden?
Türkiye her ne kadar zeytinyağının anavatanı olsa da tüketim yönünden Avrupa ortalamasının bir hayli gerisinde… Aksoy Araştırma’nın Marketing Türkiye için gerçekleştirdiği “Zeytinyağı Araştırması”na göre bunun en önemli nedeniyse fiyat… Tüketicilerin yüzde 72’si zeytinyağının pahalı olduğunu düşünüyor. Zeytinyağının satın alındığı ilk adresse yüzde 24,4 ile “üretici ve yerel satıcılar…” Yani markasız ürünler! Peki, markalar zeytinyağı tüketimini artırmak için neler yapmalı? Zeytinyağı pazarı markalara ne tür fırsatlar vadediyor?
Cannes’da değişim başlamış…
Uluslararası Yaratıcılık Festivali Cannes Lions 2018, 18-22 Haziran tarihleri arasında gerçekleştirildi. Fransız Riviera’sında beş gün süren festivale büyük reklam holdinglerinin olmaması damga vurdu. Önceki senelere göre heyecanın gözle görünür biçimde azaldığı Cannes Lions 2018’den Türkiye biri Altın olmak üzere toplamda dört Aslan’la döndü.
Akbank hayatla yarışıyor
Akbank’ın 70’inci yılı için gerçekleştirdikleri “Yıl 2018, biz 70’iz” kampanyasıyla son birkaç yılın en yüksek reklam etkinlik skorlarına ulaştıklarını söylüyor Akbank Kurumsal İletişim Bölüm Başkanı Murat Göllü… Akbank olarak “hayatla yarıştıklarını” ve yeni dönemde de “Akbank hayatın kalbinde” sloganıyla iletişimlerini sürdüreceklerini kaydeden Göllü bu yeni stratejinin içgörüsünü şöyle açıklıyor: “Yeni iletişim dünyamızı yaşadığımız dönüşüm şekillendirdi. Yeni nesil teknolojiler değil yeni nesil insanlar, uzak gelecekten değil günlük hayattan ilham alan bir markayız.”
Yemek kartlarında değişim zamanı
81 milyonu yakından ilgilendiren çalışma sonunda tamamlandı. Gümrük ve Ticaret Bakanlığı, yemek kartları düzenlemesini hayata geçirdi. Yürürlüğe giren yönetmelik, komisyon oranlarından ödeme sürelerine birçok değişikliği de beraberinde getiriyor. Peki, yapılan yeni düzenlemeler sektörde neleri değiştirecek? Yemek kartları markaları yeni dönemde nasıl hareket edecekler?