17 Ekim Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Pazarlama odaklı liderler Marketing Türkiye Temmuz sayısında!

Pazarlama odaklı liderler Marketing Türkiye Temmuz sayısında!

Marketing Türkiye
1 Temmuz 2018
4 dk okuma

Pazarlama bir ekip işi ve elbette başarı hep birlikte çalışmayla geliyor. Ancak şirketin lideri pazarlama ekibini en tepeden destekliyorsa başarı çok daha hızlı vücut bulur. Zira yönetim kurulundaki liderlerin pazarlama faaliyetleriyle bizzat ilgilenmesi hem departmanlar arasındaki iletişimi güçlendiriyor hem de şirket içinde pazarlama faaliyetlerinin daha görünür olmasını sağlıyor. Biz de bu bakış açısıyla yola çıkarak pazarlama vizyonuyla fark yaratan CEO’ların sektöre yaklaşımını ve ufuk açan stratejilerini bizzat kendileriyle konuştuk… İşte Türkiye’nin en pazarlama odaklı CEO’ları…

Reklam sektörünün Benjamin ile imtihanı  

benjamin

Son birkaç aydır dalgalanan döviz kuru bir türlü durulmuyor… Dövizin tansiyonu bir inip bir çıkarken iş dünyasında da yatırımlar günlük olarak gözden geçiriliyor. Peki, bu hareketli kur atmosferi reklam sektörünü nasıl etkiliyor? Dolar ve euro günbegün değer kazanırken reklam yatırımları bu yükselişten nasıl etkileniyor? Soruların yanıtlarını sektörün fikir önderleriyle aradık… Günseli Özen:  “işi söverek değil severek yapıyoruz!”

 

Sosyal medyada minimalist dönem

minimalist

Dünyada en az 2,5 milyar insanın kullandığı, devrimlerin itici gücü, markaların dört elle sarıldığı sosyal medya kabuk değiştiriyor. Zira Y kuşağının öncüsü olduğu minimalist trend sosyal medyaya da sıçramış durumda. Artık çok daha az hesap açıyor, yalnızca yakın çevremize konuşuyor ve “bizden” olan markaları dinliyoruz. Peki, bu yeni trend ne anlama geliyor? Markalar sosyal medya minimalizmine nasıl tepki verecek?

Para her şey değildir beyim!

freelance serbest calisan

Nasıl oluyor da kimi çalışanlar kurumsal hayatı geride bırakıp Ege’deki o şirin kafeyi açacakları günün hayaliyle yaşarken, kimileriyse her sabah işe gitmek için yataktan aynı heyecanla kalkıp en yüksek performansı sergiliyor? 2 bine yakın beyaz yakalı çalışanın dahil olduğu “Motivatör Değerlendirmesi” araştırması işte bu sorunun yanıtını veriyor. Ve hemen söyleyelim yanıt “para” değil!

Şampuanın en cool markası: Clear

inna

Son yıllarda pazarlama stratejisini “cool” kavramı etrafında şekillendiren Clear, Marketing Türkiye için gerçekleştirilen “Cool Markalar” araştırmasında “Yılın En Cool Markası” seçilerek bu alandaki başarısını tescilledi. Peki, marka bunu nasıl başardı? Cool bir marka yaratmanın sırları neler? Biz sorduk Unilever Türkiye Kişisel Bakım Kategorisinden Sorumlu Pazarlama Direktörü Alper Eroğlu yanıtladı…

Müşteri deneyimin 5 trendi

trend

I-AM’in İngiltere’de 2 bin, Türkiye’deyse bin millennial ile gerçekleştirdiği “The Convergence Continuum” araştırması deneyim tasarımı alanındaki son trendleri gözler önüne seriyor. Rapora göre “yavaş alışveriş, canlı yayın deneyimler, sunulan yan ürünler, gösterişli oyun alanları ve esnek mağazalar” deneyimin en güçlü trendleri olarak öne çıkıyor. Gelin o trendlere yakından bakalım.

Sosyal medya krizlerinde tek suçlu çalışanlar mı?

sosyal medya

Çalışanların kişisel sosyal medya paylaşımları nedeniyle meydana gelen krizler son dönemde bir hayli arttı. Peki, çoğu kez yanlış yönetildiği ya da yönetilemediği için bir marka krizine dönüşen bu paylaşımların önüne nasıl geçilmeli? Markaların İK departmanları ve ajanslar nasıl bir içgörüyle harekete geçmeli? Sosyal medya krizlerinde tek suçlu çalışan mı?

Kaçın gençler geliyor!

IMZA GUNU5

İletişim ve Pazarlama Uzmanı Fatoş Karahasan’ın “2018 Türkiye Gençliği Araştırması”nı temel alan “Açılın Gençler Geliyor” kitabına göre Türk gençleri “tek bir hayat tarzına sıkışmış” görünüyor. Girişimci olma hayalleri var ama sonrası yok… Daha da fenası 15-24 yaş grubu bugünün Türkiye toplumunun birebir aynısını yeniden üretiyor! Sarsıcı sonuçlarıyla dikkat çeken çalışmanın detaylarını Fatoş Karahasan ve araştırmayı gerçekleştiren Sia Insight Genel Müdürü Hüseyin Tapınç ile değerlendirdik…

Seviyoruz ama tüketmiyoruz! Neden?

zeytinyagi

Türkiye her ne kadar zeytinyağının anavatanı olsa da tüketim yönünden Avrupa ortalamasının bir hayli gerisinde… Aksoy Araştırma’nın Marketing Türkiye için gerçekleştirdiği “Zeytinyağı Araştırması”na göre bunun en önemli nedeniyse fiyat… Tüketicilerin yüzde 72’si zeytinyağının pahalı olduğunu düşünüyor. Zeytinyağının satın alındığı ilk adresse yüzde 24,4 ile “üretici ve yerel satıcılar…” Yani markasız ürünler! Peki, markalar zeytinyağı tüketimini artırmak için neler yapmalı? Zeytinyağı pazarı markalara ne tür fırsatlar vadediyor?

Cannes’da değişim başlamış…

cannes

Uluslararası Yaratıcılık Festivali Cannes Lions 2018, 18-22 Haziran tarihleri arasında gerçekleştirildi. Fransız Riviera’sında beş gün süren festivale büyük reklam holdinglerinin olmaması damga vurdu. Önceki senelere göre heyecanın gözle görünür biçimde azaldığı Cannes Lions 2018’den Türkiye biri Altın olmak üzere toplamda dört Aslan’la döndü.

Akbank hayatla yarışıyor

akbanl

Akbank’ın 70’inci yılı için gerçekleştirdikleri “Yıl 2018, biz 70’iz” kampanyasıyla son birkaç yılın en yüksek reklam etkinlik skorlarına ulaştıklarını söylüyor Akbank Kurumsal İletişim Bölüm Başkanı Murat Göllü… Akbank olarak “hayatla yarıştıklarını” ve yeni dönemde de “Akbank hayatın kalbinde” sloganıyla iletişimlerini sürdüreceklerini kaydeden Göllü bu yeni stratejinin içgörüsünü şöyle açıklıyor: “Yeni iletişim dünyamızı yaşadığımız dönüşüm şekillendirdi. Yeni nesil teknolojiler değil yeni nesil insanlar, uzak gelecekten değil günlük hayattan ilham alan bir markayız.”

Yemek kartlarında değişim zamanı

kart

81 milyonu yakından ilgilendiren çalışma sonunda tamamlandı. Gümrük ve Ticaret Bakanlığı, yemek kartları düzenlemesini hayata geçirdi. Yürürlüğe giren yönetmelik, komisyon oranlarından ödeme sürelerine birçok değişikliği de beraberinde getiriyor. Peki, yapılan yeni düzenlemeler sektörde neleri değiştirecek? Yemek kartları markaları yeni dönemde nasıl hareket edecekler?

1 Yapay zekanın geleceğinde yerini Al: Sınırlı kontenjanlı AI LAB eğitimleri için hemen kayıt ol! Eğitimler 24 Ekim'de başlıyor!
Yapay zekanın geleceğinde yerini Al: Sınırlı kontenjanlı AI LAB eğitimleri için hemen kayıt ol! Eğitimler 24 Ekim’de başlıyor!
2 İletişimde anlam ekonomisi: Görünür olmak mı, görülmeye değer olmak mı?
İletişimde anlam ekonomisi: Görünür olmak mı, görülmeye değer olmak mı?
3 Adgager, Marketing Türkiye için araştırdı: İlk 6 ayın en başarılı reklam filmleri…
Adgager, Marketing Türkiye için araştırdı: İlk 6 ayın en başarılı reklam filmleri…
4 Murat Ülker duyurdu: İstanbul’un ruhunu taşıyan yeni lezzet: “Ülker Çikolata İstanbul”un global lansmanı yapıldı
Murat Ülker duyurdu: İstanbul’un ruhunu taşıyan yeni lezzet: “Ülker Çikolata İstanbul”un global lansmanı yapıldı
5 Sosyal medyada alkollü içki paylaşımlarına Reklam Kurulu’ndan durdurma cezası
Sosyal medyada alkollü içki paylaşımlarına Reklam Kurulu’ndan durdurma cezası
Güncel Haberler
İş dünyasında haftanın atamaları (11-17 Ekim)
İş dünyasında haftanın atamaları (11-17 Ekim)
Rekabet Kurumu'ndan ilaç sektöründeki 17 firmaya 244,8 milyon TL ceza
Rekabet Kurumu’ndan ilaç sektöründeki 17 firmaya 244,8 milyon TL ceza
Rekabet otoriteleri tarihin akışını değiştirebilir mi?
Rekabet otoriteleri tarihin akışını değiştirebilir mi?
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

YouTube’da en çok izlenen makyaj ve güzellik kanalları...
Haberler
YouTube’da en çok izlenen makyaj ve güzellik kanalları…
Nafizcan Önder
3 hafta önce
Markalar Taylor Swift'in nişanını konuşuyor!
Haberler
Markalar Taylor Swift’in nişanını konuşuyor!
Sena Tufan
28 Ağustos 2025
L’Oréal Türkiye cesur bilim kadınlarını gelecek nesillerle buluşturuyor
Haberler
L’Oréal Türkiye cesur bilim kadınlarını gelecek nesillerle buluşturuyor
Marketing Türkiye
1 gün önce
Helal turizm yükselişte: 2030’da 245 milyon Müslüman gezgin bekleniyor
Haberler
Helal turizm yükselişte: 2030’da 245 milyon Müslüman gezgin bekleniyor
Marketing Türkiye
12 Eylül 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.