1 Temmuz Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Değişen Tüketim Alışkanlıklarıyla Pazarlamada New Step

Değişen Tüketim Alışkanlıklarıyla Pazarlamada New Step

Marketing Türkiye
1 Mayıs 2020
5 dk okuma

Koronavirüs önceliklerimizi, günlük rutinlerimizi, tüketim alışkanlıklarımızı sil baştan değiştirerek tüketici-marka ilişkisinin de yeniden yorumlanmasına neden oluyor. Peki, böylesi zorlu bir süreçte markalar tüketicinin değişen tüketim alışkanlıklarını nasıl değerlendiriyor? Markalar nasıl bir iletişim diliyle tüketicilere sesleniyor? Koronavirüs sonrası nasıl bir tüketici perspektifi gelişecek?

Koronavirüs reklam sektörünü nasıl etkileyecek?

Değişen Tüketim Alışkanlıklarıyla Pazarlamada New Step

Hayatın her alanını olumsuz yönde etkileyen koronavirüs salgını reklam sektörünü de derinden etkiliyor. Bir yandan yaşadığımız olağanüstü sürece adapte olmaya çalışan ajanslar diğer yandan evden stok görsellerle yaratıcılığın sınırlarını zorlamaya çalışıyor. Peki, koronavirüs reklam sektörünü nasıl etkiledi? Ajanslar için çıkış yolu ne? Reklam sektörünün geleceği nasıl şekillenecek?

Koronavirüs günlerinde dijital pazarlama yükselişte

Değişen Tüketim Alışkanlıklarıyla Pazarlamada New Step

Salgın süreci tüketicileri evde kalmaya iterken, markaları da dijitale çekti. Öyle ki dijital pazarlama araçları bu dönemde tüketiciye ulaşmak için hayati bir konuma yükseldi. Peki, hem koronavirüs salgını hem de tüketicilerin değişen ihtiyaçları ve beklentileri dijital pazarlamayı nasıl etkiledi? Koronavirüs salgını süresince dijital pazarlamaya yoğunlaşan markalar bu sürecin ardından da dijitale odaklanmaya devam edecek mi?

Medya planlama ajanslarının geleceği nasıl şekillenecek?

Değişen Tüketim Alışkanlıklarıyla Pazarlamada New Step

Bir dönemi kapattığımız, yeni sulara yelken açtığımız zorlu, bir o kadar da öğretici bir süreçten geçiyoruz. Sosyal yaşamlarımızla birlikte kuşkusuz tüketim alışkanlıklarımız da baştan aşağıya değişiyor. Aslında yaşanan koronavirüs dönemi için GroupM Türkiye CEO’su Bülent Yar’ın çok da güzel bir tanımlaması var: Şu anda yaşadıklarımız geleceğin bir ön gösterimi… Peki, bu ön gösterim bize neleri işaret ediyor? Koronavirüs salgının ardından nasıl bir medya planlama dünyası göreceğiz? Sektörün ve reklamverenin en çok yoğunlaşacağı konular hangileri olacak?

PR’ın önemi artacak!

Değişen Tüketim Alışkanlıklarıyla Pazarlamada New Step

Koronavirüs salgınının etkilemediği hane, ülke ve sektör kalmadı. Kimi marka ve kurumlar doğru adımlarla itibarına katma değer yaratırken yavaşlayan ve duran sektörlerde de yönlendirici gücü PR sektörü oluşturuyor. Peki, alışılmış iş yapış tekniklerinin ötesine geçen iletişim danışmanları salgın sürecini nasıl değerlendiriyor? Yeni edinilen tüketici davranışları doğrultusunda koronavirüs döneminin sonrası hakkındaki öngörüleri neler?

Koronavirüs araştırma sektörünün kimyasını değiştiriyor!

Değişen Tüketim Alışkanlıklarıyla Pazarlamada New Step

Araştırma sektörü de salgın sürecinden en çok etkilenen sektörlerden biri. Özellikle iş yapma biçimi ve kurumların bütçe kısıtlamalarına giderek, araştırma planlarını ertelemeleri veya durdurmaları nedeniyle sektör ciddi bir sınavdan geçiyor. Peki, araştırma sektörü koronavirüs sınavını başarıyla geçmek için nasıl antikorlar üretiyor? Virüs sektörün kimyasını nasıl değiştirecek?

“FOX Haber çok izleniyor çünkü: Soruyor, sorguluyor, saklamıyor!”

Değişen Tüketim Alışkanlıklarıyla Pazarlamada New Step

Marketing Türkiye New Step’e konuk olan FOX Haber Genel Yayın Yönetmeni Doğan Şentürk konvansiyonel medyanın pandemi ile birlikte kendisine yönelen ilgiyi fırsata çeviremediğini söylüyor. FOX Haber’in reytinglerde rakiplerine fark atmasının formülünü “sormak, sorgulamak ve saklamamak” olarak açıklayan Şentürk, Fatih Portakal ve İsmail Küçükkaya’ya olan sevgisinin nedenini ise şöyle özetliyor: “Toplumun içinden geliyorlar… Doğallar… Kendilerini izleyicinin yerine koyup soru soruyorlar… Ve iyi gazeteciler…” Doğan Şentürk ile gerçekleştirdiğimiz çarpıcı söyleşinin satır başlarını sizler için derledik.

“Hedefimiz Ahbap’ı uluslararası boyuta taşımak”

Değişen Tüketim Alışkanlıklarıyla Pazarlamada New Step

Sanatçı Haluk Levent tarafından çok kısa bir süre önce kurulan Ahbap özellikle sosyal medya üzerinden sürdürdüğü çalışmalarla adından söz ettiriyor. Öyle ki dernek yaptığı işlerle kısa zamanda asırlık STK’ları geride bıraktı. Ahbap’ın Anadolu Efes ile hayata geçirdiği ve eğlence sektöründe ihtiyaç sahiplerine ulaşmak için başlatılan “Dayanışma Birlikte Güzel” kampanyası da derneğin son dönem çalışmaları arasında… Biz de Ahbap Kurucusu Haluk Levent ile derneğin başarısını ve gelecek hedeflerini konuşurken, Anadolu Efes Kurumsal İletişim ve İlişkiler Direktörü Selda Susal Saatçi ile de kampanyanın ayrıntılarını değerlendirdik.

Eskisini unutun! işte yeni tüketici…

Değişen Tüketim Alışkanlıklarıyla Pazarlamada New Step

Tüm dünyayı etkisi altına alan COVID-19 tüketim alışkanlıklarını da baştan sona yeniden şekillendiriyor. Öyle ki artık karşımızda geçmiş alışkanlıklarından arınmış, hayata başka bakan yeni bir tüketici kitlesi var. Peki, bu yeni tüketici kitlesi hangi içgörülerle hareket ediyor? Alışveriş tercihleri nasıl şekilleniyor? Daha da önemlisi “Ne hissediyor?” Marketing Türkiye için FutureBright tarafından gerçekleştirilen “COVID-19 Sürecinde Değişen Tüketici” araştırması işte bu soruları yanıtlıyor.

Tüketiciler salgın sürecinde markalardan ne bekliyor?

Değişen Tüketim Alışkanlıklarıyla Pazarlamada New Step

Salgın dönemiyle birlikte günlük hayatlarımız ne kadar süreceğini bilemediğimiz bir biçimde, hızlı ve köklü bir değişime uğradı. Tüketim alışkanlıklarımızın adeta yeniden tanımlandığı bu dönemde, aldığımız ürün ve hizmetleri sunan marka ve kurumlardan beklentimiz de oldukça yüksek. Peki, tüketiciler salgın sürecinden markalardan ne bekliyor? Hangi markalar ve şirketler bu süreçte yaptıklarıyla Türk insanının gönlünü fethetti? Yanıtlar Marketing Türkiye için FutureBright tarafından gerçekleştirilen “COVID-19 Sürecinde Tüketicilerin Markalardan Beklentisi” araştırmasında…

Salgın döneminde tüketiciye destek veren markalar

Değişen Tüketim Alışkanlıklarıyla Pazarlamada New Step

Koronavirüs mücadelesinde markalar da ellerini taşın altına koyarak tüketicinin yanında yer aldığını gerçekleştirdikleri çalışmalarla gözler önüne seriyor. İyi dileklerle bezenen kampanyalarla ilgilenmeyen tüketiciyse gerçekten fayda yaratan çalışmalara odaklanıyor, bu çalışmaları gerçekleştiren markalara tam not veriyor. Peki, salgın sürecinde gerçekten fayda yaratarak toplumun kalbine ve zihnine girmeyi başaran markalar hangileri? Markaların hangi projeleri salgınla mücadelede fark yarattı?

Türk halkının “yaşam sepeti”nde neler var?

Değişen Tüketim Alışkanlıklarıyla Pazarlamada New Step

Marketing Türkiye için Keypoint Strateji ve İletişim tarafından gerçekleştirilen “Yaşam Sepeti” araştırması koronavirüs salgını nedeniyle içinde bulunduğumuz izolasyon sürecinde tüketicilerin alışveriş önceliklerine ve online ortamda en çok konuştuğu ürünlere ışık tutuyor. Tüketicilerin evlerindeki “Yaşam Sepet”lerinin olmazsa olmazlarını gözler önüne seren araştırmaya göre tüketiciler için alacakları ürünün stokta olması kadar zamanında teslim edilmesi de büyük bir önem taşıyor. Aksi bir durumda tüketiciler şikayetlerini en çok Twitter üzerinden dile getiriyor. Peki, söz konusu online alışveriş olduğunda salgın döneminin de etkisiyle tüketicilerin öncelikleri nasıl değişiyor?

Kriz mi kaos mu?

Değişen Tüketim Alışkanlıklarıyla Pazarlamada New Step

Tüm dünyayı etkisi altına alan ve bir türlü durdurulamayan koronavirüs salgını kimi gelişmiş ülkelerde sağlık sistemlerinin çökmesine kimilerindeyse gıda stoklarının tükenmesine yol açtı. Ekonomi cephesindeyse eşi benzeri görülmedik bir yıkım yarattı. Yaşanan panik havasını kriz olarak değerlendiren iletişimciler de var yönetimi imkansız bir kaos olarak görenler de. Peki, gerçekten salgın sürecini nasıl tanımlamak gerekiyor? Böylesi bir süreçte doğru iletişim stratejisi nasıl olmalı? Biz sorduk Türkiye’nin önde gelen iletişimcileri yanıt verdi…

Teknoloji pazarlamayı nasıl değiştirecek?

Değişen Tüketim Alışkanlıklarıyla Pazarlamada New Step

Şüphesiz, pazarlama sektöründe devir artık teknoloji devri. Yapay zekadan big data’ya, sesli aramadan sanal gerçekliğe, pazarlama otomasyonlarından chatbot’lara kadar pek çok yeni teknoloji artık pazarlama dünyasının vazgeçilmez araçları arasında. CMO’lar da günümüzde bu teknolojileri pazarlama stratejilerine entegre ederek mükemmel müşteri deneyimleri yaratmak için büyük çaba harcıyor. Peki, pazarlama dünyasını değiştirecek teknolojiler ve araçlar neler? Markalar yeni teknolojileri pazarlama stratejilerine nasıl entegre ediyor?

Salgın döneminin can simidi: Mobil uygulamalar

Değişen Tüketim Alışkanlıklarıyla Pazarlamada New Step

Sağlığımızı tehdit eden koronavirüs salgınıyla birlikte evlere kapandık ve gerekli olmadıkça dışarı çıkmıyoruz. Bu dönemde adeta “hayat kurtaran” uygulamalar sayesinde tüm ihtiyaçlarımız evlerimize kadar geliyor, boş zamanlarımız uygulamalar sayesinde daha da anlamlı hale geliyor. Peki, salgın döneminde hayatlarımızı kolaylaştıran uygulamaların kullanım oranları ne? En çok hangi alanda mobil uygulamalar tercih ediliyor?

 

Detayları ve daha fazlası Marketing Türkiye Mayıs sayısında sizleri bekliyor. 

Okumak için hemen TIKLAYIN!

 

1 ÖTV düzenlemesi Meclis'ten geçti: Hangi değişiklikler geliyor?
ÖTV düzenlemesi Meclis’ten geçti: Hangi değişiklikler geliyor?
2 Araştırma: Elektrikli mi yoksa hibrit mi almalı? Kararsızlar buraya!
Araştırma: Elektrikli mi yoksa hibrit mi almalı? Kararsızlar buraya!
3 Amazon’un mısır tarlasındaki AI üssü 1 milyon hane kadar elektrik tüketecek!
Amazon’un mısır tarlasındaki AI üssü 1 milyon hane kadar elektrik tüketecek!
4 Ünlüler sosyal medyada çaresiz: "Sussan olmuyor susmasan olmaz..."
Ünlüler sosyal medyada çaresiz: “Sussan olmuyor susmasan olmaz…”
5 Sinem Sandıkçı Gökçen, 25 Avrupa ülkesinin bağlı olduğu bölgede tüketici ürünleri bölümünü yönetecek
Sinem Sandıkçı Gökçen, 25 Avrupa ülkesinin bağlı olduğu bölgede tüketici ürünleri bölümünü yönetecek
Güncel Haberler
Enerjinin geleceği Maxxen ev sahipliğinde konuşuldu
Enerjinin geleceği Maxxen ev sahipliğinde konuşuldu
Çalışan memnuniyetsizliğinin şirketlere maliyeti belli oldu! Etkisi tahminlerin de üstünde...
Çalışan memnuniyetsizliğinin şirketlere maliyeti belli oldu! Etkisi tahminlerin de üstünde…
Google’dan eğitim dünyasına yapay zeka takviyesi: “Gemini for Education”
Google’dan eğitim dünyasına yapay zeka takviyesi: “Gemini for Education”
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Haftanın marka-ajans iş birlikleri (23-29 Mayıs)
Haberler
Haftanın marka-ajans iş birlikleri (23-29 Mayıs)
Sena Tufan
29 Mayıs 2025
IAB TR Yönetim Kurulu Başkanı Dr. Cüneyt Devrim, IAB Europe Yönetim Kurulu'nda
Haberler
IAB TR Yönetim Kurulu Başkanı Dr. Cüneyt Devrim, IAB Europe Yönetim Kurulu’nda
Nafizcan Önder
26 Mayıs 2025
Influencer Rating Report yayında: İşte sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer'ları
Haberler
Influencer Rating Report yayında: İşte sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları
Nafizcan Önder
6 Mayıs 2025
TikTok'tan yapay zeka destekli akıllı filtre: İstenmeyen içerikler filtrelenecek
Haberler
TikTok’tan yapay zeka destekli akıllı filtre: İstenmeyen içerikler filtrelenecek
Sena Tufan
4 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.