Türkiye’de milliyetçiliğin zirve yaptığı günlerden geçiyoruz. Bir yanda ateşi hiç düşmeyen dolar, diğer yanda ülke yönetiminin dile getirdiği millileşme politikaları… Peki, yükselen bu akımda kendini milliyetçi olarak adlandıran tüketicilerin satın alma davranışları nasıl şekilleniyor? Markalar giderek güçlenen millileşme sürecinde nasıl bir iletişim ve pazarlama stratejisine sahip olmalı?
Yer açın, onlar geliyor
Markaların ünlülerle yaptıkları iş birlikleri pazarlamanın vazgeçilmez araçlarından biri olurken ünlü isimlerin kitleleri etkilemedeki gücü de etkin unsurların arasında yer alıyor. Pek çok marka yoluna yediden yetmişe herkesin tanıdığı ünlülerle devam ederken kimi markalar ise Z kuşağının beğenilerine seslenen, önümüzdeki 10 yıla damga vuracak yeni yıldızların peşinde. Peki, kim bu isimler, neler yapıyorlar, marka iş birliklerini hangi kriterler oluşturuyor, sosyal medya için nasıl bir gelecek ön görüyorlar? İşte tasarımcı, şarkıcı ve fenomeniyle yeni dönemde isimlerini sıkça anacağımız o isimleri Marketing Türkiye okurları için sayfalarımıza taşıdık…
Gizli zamların farkında mısınız?
Son zamanlarda doların yükselişi ve ekonomik belirsizlik zamları da beraberinde getirdi. Ancak özellikle bazı markalar öyle bir uygulamaya gidiyor ki, tüketicinin bunu anlaması neredeyse imkansız… Fiyatların sabit, gramajların ise giderek düşürüldüğü bu uygulamanın perde arkasını sizler için araladık.
Yersiz fiyatların çözümü: Yerli Telefon
İthal telefonların ikinci el araba fiyatlarıyla yarıştığı şu günlerde tüketicilerin imdadına yerli telefonlar yetişiyor. Gelişen teknolojileri ve cazip fiyat avantajlarıyla öne çıkan yerli mobil telefonlar şimdi tüketicilerin yeni gözdesi. Peki, yerli telefonların bu sıcak pazarda hayata geçirdiği stratejiler neler? Tüketiciye nasıl sesleniyorlar? Tüketicilerin yerli telefonlara bakışı nasıl şekilleniyor?
İşte hayalimizdeki ev!
Türk toplumunda herkesin hayalidir başını sokacak bir yuvaya sahip olmak… Geçmiş yıllarda pembe panjurlu bir ev rüyalarımızı süslerken şimdilerde artan alternatiflerin ve kişiselleştirilmiş konseptlerin de etkisiyle birçoğumuz artık “yuva”larımızı kendimiz tasarlayıp, kişiselleştiriyoruz. Peki, tüketiciler hayallerindeki evi nasıl tanımlıyor? Evlerdeki dönüşüm ve kişiselleştirme nereden başlıyor ve ne sıklıkla yapılıyor? İşte yanıtlar…
VakıfBank’ın “Kofti Kahramanlar”ı
Engin Altan Düzyatan’lı reklamlarla iletişim çalışmalarını sürdüren VakıfBank gençlerin karşısına ise oldukça eğlenceli bir dille kurgulanan Kofti Kahramanlar kampanyasıyla çıkıyor. Markanın “yeni bir yol” olarak tanımladığı kampanyanın detaylarını konuşmak için VakıfBank Kurumsal İletişim Başkanı Arzu Kaymanlı Örsel ve Kofti Kahramanlar’ı canlandıran Onur Atilla ve Korhan Herduran ile bir araya geldik.
Dijital reklamın kalbi yeni nesil mecralarda atıyor
Klasik mecralardan gelen reklamlara algısını kapatmış durumdaki tüketiciye ulaşmak artık eskisi kadar kolay değil. Asıl işlevi bir reklam mecrası olmayan ama tüketiciye sağladığı faydayla vazgeçilmez olan platformlar yeni dönemin en etkili reklam mecraları olarak öne çıkıyor. Peki, bu mecralar reklamverene ne tür avantajlar sunuyor? Dijital ortamda reklam algısındaki bu dönüşüm gelecekte nasıl evrilecek? İşte yanıtlar…
“Müşteri ne ister, biliyoruz”
Bulunduğu AVM’nin müşteri sayısını artıran markalar için kullanılan “Anchor” kavramı tam da Boyner’i tanımlıyor. Zira marka geçtiğimiz yıl mağazalarında 120 milyonun üzerinde ziyaretçi ağırlandı. boyner.com.tr ise 2018’in ilk yarısında 50 milyondan fazla ziyaret aldı ve yüzde 80 büyüdü. Amaç 2018’de e-ticaret cirosunu üç haneli rakamlarla büyütmek… Bu başarıların gerisindeki stratejileri konuşmak üzere bir araya geldiğimiz Boyner Büyük Mağazacılık Marka Yönetimi ve İletişim Genel Müdür Yardımcısı Burcu Körpeağaç işin sırrını şöyle özetliyor: “Müşterinin ne zaman neye ihtiyaç duyacağını biliyoruz.”
Geleceği konuşmaya hazır mısınız?
Çeyrek asrı aşkın süredir aralıksız olarak yapılan ve Avrupa’nın en büyük İK etkinliği olan “PERYÖN Kongre”, 1- 2 Kasım 2018 tarihinde İstanbul Lütfi Kırdar’da 26’ıncı defa kapılarını katılımcılara açacak. Bu sene “Bugün, Yarın, Gelecek” temasıyla trendleri sahnesine taşıyacak olan etkinlik öncesinde PERYÖN Türkiye İnsan Yönetimi Derneği Başkanı Berna Öztınaz ile hem çeyrek asırlık “PERYÖN Kongre”yi hem de İK’nın geleceğini konuştuk…
Ali Saydam: Ne şarbon kriziymiş ama!
Günseli Özen: Kuruyemiş üzerinden Türk halkını tanımak
Selim Tuncer: Yerli üretim logosunun “anlatamadıkları”
Detaylar ve daha fazlası Marketing Türkiye Ekim sayısında….