12 Haziran Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Yeni Hikaye Anlatımı

Yeni Hikaye Anlatımı

Marketing Türkiye
22 Ağustos 2019
5 dk okuma

Teknoloji olanca hızıyla yeni mecralar yaratırken ve insanlık tüm bunların etkisiyle global bir kültür değişiminden geçerken elbette “hikaye anlatımı” da bu değişimden nasibini alıyor. Son dönemde reklam sektörü de “yeni kuşaklara, yeni mecralarla, yeni hikayeler anlatmanın” yollarını arıyor. Peki, yeni nesil hikaye anlatımının olmazsa olmazları neler? Önümüzdeki dönemde hikaye anlatımına damga vuracak trendler hangileri? Çağın en önemli trendlerinden biri olan “kişiselleştirme” hikaye anlatımında kendini nasıl gösterecek?

“Otobüste Netflix izlemede dünya birincisiyiz”

Yeni Hikaye Anlatımı

Dizi ve film izleme alışkanlıklarını kökten değiştiren Netflix orijinal içeriklerle Türk toplumunun gündeminde… İzleyiciler tarafından bu denli sevilen bir markanın sırrını öğrenmek için bir araya geldiğimiz Netflix Türkiye Ortadoğu ve Afrika İletişim Müdürü Artanç Savaş “Netflix yapımlarını birer ürün olarak pazarlamaktansa farklı deneyimler üzerinden tanıtıyoruz. Bu da izleyiciyle duygusal bir bağ kurmamıza aracı oluyor” diyor. Türkiye’deki içeriklerin sayısını yüzde 350 artırdıklarını belirten Savaş “Otobüste Netflix izlemede dünya birincisiyiz” diyor.

Türkiye’nin En Temiz Markaları

Yeni Hikaye Anlatımı

Sabundan deterjana, yüzey temizleyicisinden yumuşatıcıya, diş fırçasından çamaşır suyuna kadar alışveriş listesinin olmazsa olmazlarının başında kuşkusuz temizlik ürünleri geliyor. Peki, devasa bir pazar yaratan bu ürünlerde tüketicilerin marka tercihleri nasıl şekilleniyor? Temizlik ürünlerinden neler bekleniyor? Banyoların temizlik dolapları hangi markalara ev sahipliği yapıyor? Yanıtlar Marketing Türkiye adına Aksoy Araştırma’nın gerçekleştirdiği “Türkiye’nin En Temiz Markaları” araştırmasında…

“Çatlat yaratıcılığınla” Envy Awards yakında!

Yeni Hikaye Anlatımı

Şüphesiz pek çok reklam yaratıcısının kariyerinde önemli bir yere sahip olan Copy Break’i belli bir yaşın üzerindeki hemen herkes hatırlar. Yoğun çalışma temposu arasında reklam yaratıcılarına nefes aldıran ve kazanılan başarılarla yeni kariyer olanaklarına da kapı açan bu efsane yarışma yeni adı ve formatıyla yeniden başlıyor. “Çatlat Yaratıcılığınla!” sloganıyla reklam dünyasında ses getirmeye hazırlanan Envy Awards’un başvuru sürecinden oylama mekanizmasına kadar tüm aşamaları dijital olacak. Reklam Yaratıcıları Derneği ve Marketing Türkiye iş birliğiyle gerçekleşecek yarışmanın detaylarını Reklam Yaratıcıları Derneği Başkanı Çağlar Gözüaçık ile konuştuk.

“Mima bir nefes alma hikayesi”

Yeni Hikaye Anlatımı

“The Profesyonel” kitabıyla edebiyat dünyasına adım atan ardından “Fabrika Ayarlarına Dön” ile yazarlık serüvenini sürdüren Hepsiburada’nın CMO’su Yüce Zerey, yeni kitabı “Mima” ile bir kez daha okurlarının karşısında. Mima’nın distopik bir iklimde, içinde umudu da barındıran bir nefes alma hikayesi olduğunu söyleyen Zerey ile hem yeni kitabını hem de pazarlama dünyasına bakışını konuşmak için bir araya geldik.

Dikkat! Bu haber yüksek dozda trollük içerir

Yeni Hikaye Anlatımı

Kışkırtıcı yaklaşımları, gündem yaratma yetenekleri, zeka dolu mizah anlayışlarıyla troller markalara pazarlama alanında ilham veriyor. Öyle ki trollüğün hakkını veren hem tüketicileri hem de rakipleri trolleyen kampanyalar yaratıcılık festivallerinde de ödüllere ambargo koyuyor. Ancak “Troll Marketing” ciddi riskleri de beraberinde getiriyor. Yaratıcı ve cesur bir fikrin dozajı azıcık kaçtı mı markalar da sosyal medya linçinden nasibini alabiliyor. Peki, bir marka gerçekten nasıl troll olur? Tüketicileri, rakipleri trollemek markalara ne kazandırır?

Türkiye’nin “Markalar Milli Takımı”

Yeni Hikaye Anlatımı

Marketing Türkiye için DORinsight’ın gerçekleştirdiği ve “Türkiye’nin Markalar Milli Takımı”nı belirleyen “Türkiye’nin Küresel Marka Adayları Araştırması” sonuçlandı. Araştırmaya göre Türk halkının global marka adayları listesinde Türk Hava Yolları açık ara farkla zirvede yer alıyor. Türkiye’nin küresel bir marka çıkarabileceğine olan inançsa yüzde 63. İşte Türk halkının Türkiye’yi global alanda temsil etmesini istediği ilk 11 marka…

“OPET istasyonları deneyim merkezine dönüşecek”

Yeni Hikaye Anlatımı

Geçtiğimiz Mart ayında OPET’te Pazarlamadan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı olarak göreve başlayan Murat Zengin “Sunduğumuz deneyimle fark yaratarak müşteri memnuniyetindeki liderliğimizi devam ettirmeyi ve satışlarımızı artırmayı hedefliyoruz” diyor. Zengin, yeni dönemde OPET istasyonlarını birer deneyim merkezine dönüştüreceklerini belirtiyor.

Diplomalı Influencer Ajansı : Healthnet

Yeni Hikaye Anlatımı

Healthnet bildiğiniz influencer ajanslarından bir hayli farklı. Sadece sağlıklı yaşam alanına odaklanan ajansın bünyesinde yalnızca “diplomalı uzman influencer’lar” bulunuyor. Bu yaklaşımla influencer marketing’e yeni bir soluk getiren Healthnet, her sektörden marka için “Diplomalı ve Uzmanlaşmış Dijital Kanaat Önderleri” ile projeler yaratmayı hedefliyor. Tazefikir Grup Ajans Başkanı Çağlar Gözüaçık ve ekibiyle yeni girişimleri Healthnet’i ve gelecek planlarını konuştuk.

“Avrupa ’nın en iyi pazarlama yapan takımı: Anadolu Efes”

Yeni Hikaye Anlatımı

Anadolu Efes Spor Kulübü son yıllarda spor alanında olduğu kadar pazarlama alanındaki başarılarıyla da adından söz ettiriyor. EuroLeague tarafından üç kez “Avrupa’nın En İyi Pazarlama Yapan Takımı” seçilen kulüp, bu ödüle layık görülen ilk Türk takımı ve ödülü üç kez kazanan iki takımdan biri olma başarısı gösterdi. Tarihindeki en başarılı sezonlardan birini geride bırakan Anadolu Efes Spor Kulübü’nün Pazarlama ve Kurumsal İlişkiler Müdürü Gökçe Dayı ile bu başarının altındaki stratejiyi konuştuk…

Back to School’un yıldız markaları

Yeni Hikaye Anlatımı

Ebeveynlerin ve çocukların “okula dönüş” telaşı milyarlarca dolarlık dev bir alışveriş sürecinin de kapılarını aralıyor. Aylardır bu sürece hazırlık yapan markalarsa oluşan bu dev pastadan pay kapma yarışında… Peki, “Back to School” döneminde alışveriş eğilimleri nasıl şekilleniyor? Bu dönemin yıldız markaları hangileri? Okul alışverişi en çok nerelerden yapılıyor? Yanıtlar Marketing Türkiye için Wizsight’ın gerçekleştirdiği “Back to School” araştırmasında…

Rekabet artacak iyi olan kazanacak!

Yeni Hikaye Anlatımı

Türkiye’de 255 olan restoran sayısını beş yıl içinde 500’e çıkarmayı hedeflediklerin söyleyen McDonald’s Türkiye Genel Müdürü Oğuz Uçanlar, “Bu agresif ancak ulaşılabilir bir hedef. Bunu finansal olarak da gerçekleştirecek bir yapımız var” diyor. Uçanlar’ın rakiplerine de bir mesajı var “Rekabet şimdi daha da kızışıyor. İyi olan kazanacak.” Uçanlar ile McDonald’s’ın bu iddialı hedefe hangi stratejilerle ulaşacağını konuştuk…

“Amacımız radyonun reklam yatırımlarındaki payını artırmak”

Yeni Hikaye Anlatımı

Radyo, erişimi en yüksek ikinci mecra olmasına rağmen reklam yatırımlarında yeterli payı alamıyor. Bunun nedenlerini ve sektörün geleceğini konuşmak için bir araya geldiğimiz Ulusal Radyo Yayıncıları Derneği Yönetim Kurulu Başkanı Olcay Akay, önümüzdeki dönemde sektörün medya yatırımlarından hak ettiği payı alabilmesi için önemli adımlar atacaklarını söylüyor. Akay ayrıca Küçük Çamlıca’daki yeni TV ve radyo kulesine taşınma süreciyle ilgili olarak ciddi endişeler taşıdıklarını da belirtiyor.

“Sigorta artık korkunun değil özgürlüğün simgesi”

Yeni Hikaye Anlatımı

Groupama Sigorta sosyal medya kampanyalarıyla son dönemde adından sıkça söz ettiriyor. Pazardaki geleneksel yaklaşımdan uzak durarak, korku ve endişeye vurgu yapan söylemlerin aksine sigortanın özgürlük sağlayan niteliğine vurgu yaptıklarını söyleyen Groupama Sigorta Genel Müdür Yardımcısı Frederique Guegan Tayar, “Kişilere sigortanın yaşamlarına kattığı konfor ve değeri hissettirmek istiyoruz” diyor.

Yalakalık “out” etki “in!”

Yeni Hikaye Anlatımı

Mindshare CEO’su Bülent Yar’ın kaleme aldığı “Kader Gayrete Aşıktır” kitabı iş dünyasının yeni kurallarına dair önemli ipuçları sunuyor. “Hedeflere ulaşabilmek için çuvaldızı sürekli kendimize batırmalıyız” diyen Yar, kişisel farkındalık olmadan aşırı özgüvenin başka travmalara yol açacağının altını çiziyor. Akıllı insanların “Ben buradayım!” demesine ihtiyaç olmadığını, vizyoner bir yöneticisi varsa başarısını göreceğini belirten Bülent Yar iş dünyasının yeni kuralını şöyle özetliyor: “Yalakalık out etki in…”

Detayları ve daha fazlası Marketing Türkiye Ağustos-Eylül sayısında sizleri bekliyor. 

Abone Olmak İçin Hemen Tıklayın!

1 Yazlık piyasasında yaz hareketliliği: En çok değerlenen bölgeler belli oldu
Yazlık piyasasında yaz hareketliliği: En çok değerlenen bölgeler belli oldu
2 Instagram'ın en görünür markaları hangileri?
Instagram’ın en görünür markaları hangileri?
3 Tüketicilere göre markalar "ambalajları kadar" çevreci!
Tüketicilere göre markalar “ambalajları kadar” çevreci!
4 Online alışverişin 2025 trendleri: Türk tüketiciler nasıl bir deneyim arıyor?
Online alışverişin 2025 trendleri: Türk tüketiciler nasıl bir deneyim arıyor?
5 Instagram, TikTok, YouTube… Sosyal medya yarışında hangi platform önde?
Instagram, TikTok, YouTube… Sosyal medya yarışında hangi platform önde?
Güncel Haberler
Pazarlamada absürd reklamlar çağı!
Pazarlamada absürd reklamlar çağı!
Ege’den hasat bezelye Michelin tavsiyeli restoran menüsünde
Ege’den hasat bezelye Michelin tavsiyeli restoran menüsünde
Aşkın şifresi burçlarda saklı: En çok eşleşen burçlar açıklandı!
Aşkın şifresi burçlarda saklı: En çok eşleşen burçlar açıklandı!
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Kadınlardan onay çıktı: "Erkek sporcular istediği gibi doğurabilir"
Haberler
Kadınlardan onay çıktı: “Erkek sporcular istediği gibi doğurabilir”
Nafizcan Önder
14 Nisan 2025
Çalışanlar artık daha çok güven, daha çok eşitlik ve daha çok aidiyet istiyor
Haberler
Çalışanlar artık daha çok güven, daha çok eşitlik ve daha çok aidiyet istiyor
İrem Alimoğlu
13 Nisan 2025
TikTok'ta Morning Shed akımı: Güzellik için Hannibal Lecter'a dönüşmek...
Haberler
TikTok’ta Morning Shed akımı: Güzellik için Hannibal Lecter’a dönüşmek…
Sena Tufan
2 hafta önce
İklim inovasyonunda öne çıkan 3 trend
Haberler
İklim inovasyonunda öne çıkan 3 trend
İrem Alimoğlu
26 Nisan 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.