Hayatımızda anlam yüklediğimiz ne kadar çok olgu var… Bu anlamlar bizi biz yapan, topluma adapte eden, kimi zaman toplumdan soyutlayan kimi zamansa dünyanın adaletsiz yüzüne başkaldıran değerlerimizle şekilleniyor. Bugün bir markayı “anlamlı” kılmanın yolu da insani değerlere odaklanmaktan geçiyor. Markaların sosyal ve politik duruşlarındaki netlik, kendinden ödün vermeyen söylemleri tüketicinin zihninde adeta “anlam parlaması” yaratıyor. Peki, bir markayı tüketici zihninde “anlamlı” olarak konumlamanın yolları neler? Havas Group’un 10 yıllık verilerle global çapta gerçekleştirdiği “Anlamlı Markalar” araştırması bu sorunun yanıtını veriyor…
Kim Kardashian Prensibi: Kusurların dayanılmaz çekiciliği
“Bir dünya markası olmak istiyorsanız Kim Kardashian’ı yakın takibe alın” diyor New York Times’ın en çok satan kitaplar listesine giren “Kim Kardashian Prensibi”nin yazarı Jeetendr Sehdev… Etiketlenmekten, aşağılanmaktan, nefret edilmekten korkulmaması gerektiğini vurgulayan Sehdev ile yeni jenerasyonun marka algısını ve Kim Kardashian Prensibi’nin pazarlama dünyasındaki yansımalarını konuştuk.
Zor gün dostu markalar
Son yıllarda Türk ekonomisinde yaşanan dalgalanma tüketicinin satın alma davranışını baştan aşağı değiştiriyor. Öyle ki artık tüketici alışveriş listesini hazırlarken kılı kırk yarıyor. Market market geziyor, fiyatlara bakıyor, indirimli ürünlere yöneliyor. Fiyatlarını artırmayan, indirimlerle tüketicinin hayatını kolaylaştıran, kısacası zor gününde yanında olan markalara ise sadakatle bağlanıyor. Peki, tüketicilerin bu zorlu ekonomik koşullarda yanında olan markalar hangileri? Yanıt Marketing Türkiye için Aksoy Araştırma’nın gerçekleştirdiği “Zor Gün Dostu Markalar” araştırmasında…
“Herkes Ekşi Sözlük’te hemen yazar olabilecek”
Girilen “entry”lerle gündem yaratan ve çoğu kez hem yazarları hem de kullanıcıları tarafından eleştiri oklarının hedefi olan Ekşi Sözlük 20 yaşında… Önümüzdeki dönemde sözlüğü geliştirmeyi planladıklarını söyleyen Ekşi Sözlük CEO’su Başak Purut konuyla ilgili, “Hemen yazar olunacak ama yazılanların herkes tarafından görünmesi belirli şartlara bağlanacak” diyor. Mahkemenin katil zanlısının talebi üzerine Şule Çet başlığında yazılan tüm içeriklerin yayından kaldırılması kararının hukuka ve vicdana açıkça aykırı olduğunu söyleyen Purut bu konuda Ekşi Sözlük’e yöneltilen eleştirilerin ise mantıklı olmadığını belirtiyor.
2019 moda trendleri
Teknolojik gelişmeler tüketicilerin markalarla etkileşim şeklini de baştan sonra değiştiriyor. Bu şiddetli değişim rüzgarından en çok etkilenen sektörlerden biri de moda. Peki, teknolojik gelişmeler moda sektörünü nasıl şekillendiriyor? Moda sektörünü şekillendiren trendler neler? Yanıtlar Marketing Türkiye, IoX Digital ve Userspots tarafından hayata geçirilen Trend Blenders’ın “2019 Moda Trendleri” raporunda.
E-ticaretin tüm ekosistemi ECHO’da bir araya geliyor
E-ticaret sektörünün tüm bileşenleri 24 Ekim Perşembe günü e-Commerce Head Organization Summit (ECHO)’te bir araya geliyor. Marketing Türkiye ve Deliotte iş birliğiyle gerçekleşecek olan etkinlikte ödeme sistemlerinden e-ihracata, kişiselleştirmeden online alışveriş deneyimine kadar pek çok konu tartışmaya açılacak. Zirvenin sonunda bir araştırmayla belirlenecek olan “Müşterilerine değer veren e-ticaret platformları” ödüllendirilecek.
Türkiye’nin anlamlı markaları
“Anlamlı Markalar” araştırmasının Türkiye’deki ayağını Marketing Türkiye için Wizsight gerçekleştirdi. Sonuçlar global araştırmadan bir hayli farklı olsa da Türkiye’de de anlam arayışında toplumsal faydanın yeri oldukça güçlü görünüyor. Katılımcıların yüzde 48’i markaların topluma sağladığı faydayı önemsediğini ifade ediyor. Ancak yine de esas beklenti işlevselliğe odaklanıyor. Katılımcıların yüzde 90’ı işlevselliği en önemli unsur olarak görüyor. Peki, Türk tüketiciler hangi markaları “anlamlı” buluyor?
“Medyanın ölmesine izin verilmemeli!”
3N Medya’nın televizyon kanalı TV100 geçtiğimiz aylarda yayın hayatına merhaba dedi. Kanalın yayın politikasını konuşmak için bir araya geldiğimiz TV100 Genel Yayın Yönetmeni Alican Değer Türkiye’de dengeli, her şeyden haber veren bir haber kanalı eksikliği üzerinden TV100’ü kurmaya karar verdiklerini ve hibrit bir yayıncılık anlayışıyla “Türkiye gibi bir kanal” olduklarını belirtiyor. Reklamverenin içine kapanmaması gerektiğini söyleyen Değer, “Medya, reklamveren ve tüketici arasındaki aracı konumunda. Bu aracı ölürse markalar mesajlarını tüketicilere ulaştıramaz” uyarısında bulundu.
Cannes Lions’a aktivizm damga vurdu
Bu yıl 66’ncısı düzenlenen Cannes Lions Uluslararası Yaratıcılık Festivali 2019’a markaların aktivist yaklaşımlarla hayata geçirdiği kampanyalar damga vurdu. 17-21 Haziran tarihleri arasında gerçekleşen festivalde içerdiği sağduyuyla toplumun yanında olan, topluma fayda sağlayan işler önceki yıllara göre daha çok ses getirdi. Toplamda 27 Grand Prix dağıtılan Cannes Lions 2019’dan Türkiye 4 Bronz Aslan ile döndü.
Detayları ve daha fazlası Marketing Türkiye Temmuz sayısında sizleri bekliyor.
Abone Olmak İçin Hemen Tıklayın!