13 Kasım Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Emeğin gücünü bilen markalar

Emeğin gücünü bilen markalar

Marketing Türkiye
2 Haziran 2020
4 dk okuma

Salgınla birlikte iş yaşamlarımız da değişti, çalışan-işveren bağlarımızda… Uzun yıllar “Kral” olarak tanımlanan tüketici şimdi tahtını “çalışanlar”la paylaşmayı talep ediyor, markalara “çalışanına sahip çık” mesajını veriyor. Bu mesajı almamakta ısrar eden şirketleri ise pandemi sonrası zor günler bekliyor! Peki, hangi markalar bu zorlu süreçte gerçekten çalışanlarına sahip çıktı, onları korudu, kolladı? Yeni süreçte çalışanların işverenlerden beklentileri nasıl şekillendi?

Thomas Kolster: “Toplumsal fayda, ticari getirilerin önüne geçiyor”

Emeğin gücünü bilen markalar

Topluma yalnız olmadığı mesajını vermek salgın süresince pek çok markanın temel stratejisi oldu. Ancak kimi bu söylemin altını fayda odaklı çalışmalarla doldurdu kimi ise “söylem”den öteye gidemedi. Thomas Kolster, reklam sektörünün tanıdığı ismiyle Mr. Goodvertising, birçok markanın pandemiyle birlikte yeni yeni sahiplenmeye başladığı “toplumsal fayda” stratejisinin önemini 10 yıldır anlatıyor. Bay Goovertising, değişen tüketici davranışlarını, pandemi sırasında yayınlanan reklamları ve salgından sonra reklam dünyasını nelerin beklediğini Marketing Türkiye’ye anlattı.

Dijital pazarlamanın yeni gözdesi: WhatsApp

Emeğin gücünü bilen markalar

Dijital ortamdan müşterileriyle hızlı, kolay ve birebir iletişim kurmak isteyen markalar salgın dönemiyle birlikte iyiden iyiye WhatsApp’ı bir dijital pazarlama kanalı olarak kullanmaya başladı. Sonuçlardan da oldukça memnunlar. Peki, nedir bu WhatsApp pazarlaması? Markalar WhatsApp’ı tüketici iletişiminde nasıl yeni bir kanal gibi kullanıyor? Türkiye’de WhatsApp pazarlamasını hayata geçiren markalar bunu hangi yaklaşımlarla destekliyor?

Özlem yanmaz yazdı: “Yeniyi ararken: global pazarlama trendleri 2020”

Emeğin gücünü bilen markalar

Yüksek belirsizlik döneminde tüketiciler kendilerine güven veren markaları tercih ediyor. Bununla birlikte, güncel araştırmalara göre, insanlar sonraki süreçte markaların pandemiye nasıl yanıt verdiklerini de hatırlayacaklar. Edelman’ın marka güven araştırmasında, katılımcıların yüzde 71’i finansalları insanın üzerinde tutan markalara güvenlerini sonsuza dek kaybedeceklerini belirtiyor.

Türkiye’yi iyileştiren markalar

Emeğin gücünü bilen markalar

Koronavirüsün dünya genelinde yayılma hızı düşse de her gün on binlerce insan virüse yakalanmaya devam ediyor. Diğer taraftan ilaç firmaları da dört bir koldan salgını frenleyecek aşı, ilaç ve tedaviler üzerinde çalışıyor. Tüm bu gelişmelerle birlikte salgınla savaşta ön cephede yer alan ilaç şirketleri yaptıkları bağışlar ve yürüttükleri kampanyalarla da toplumsal iyileşmeye katkı sağlıyor. Peki, toplumsal iyileşmeye katkı sağlayan, bu zor günlerde elinin taşın altına koyan ilaç şirketleri hangileri?

Dünyanın çöpe giden hazinesi!

Emeğin gücünü bilen markalar

Araştırmalara göre Türkiye milli gelirinin yaklaşık yüzde 15’i israf ediliyor. Bu da yıllık 500 milyar lira demek! Yaşadığımız olağanüstü süreç bizlere kaynaklarımızı korumanın ne denli önemli olduğunu bir kez daha gösterirken STK ve markaların da bu alandaki bilinçlendirme çalışmaları hız kazanıyor. Peki, Türkiye ve dünyada israfın boyutu ne? İsraf ekonomisi toplumsal yaşamımızı nasıl etkiliyor?

Nedim Özkan: “Duvara bantlanan o muzu biz yedik!”

Emeğin gücünü bilen markalar

10 yıl önce yalnızca Turkcell’e hizmet vermek için kurulan İz İletişim bugün 41 ana marka altında 150’den fazla şirkete hizmet veriyor. Ajansın kurucusu Nedim Özkan’a göre bu 10 yıllık süreçte İz İletişim’in müşterileri için yarattığı en büyük katma değer Türkiye’de iletişimin layığıyla ve “disruptive” bir yaklaşımla yapılabileceğini göstermek oldu. “Duvara bantlanan o muzu biz yedik!” diyen Özkan ile geçtiğimiz 10 yılda PR sektörünün nasıl dönüştüğünü, İz’in yolculuğunu ve PR sektörünün geleceğini konuştuk. Özkan’ın anlattıkları gerçekten de iddia ettiği gibi “disruptive”.

Perakendede hijyen devrimi

Emeğin gücünü bilen markalar

Kalabalık yerlerden kaçınmaya şartlanan tüketicilerin değişen alışveriş davranışları perakende mağazalarının da geleceğini şekillendiriyor. Mağazalarında sağlık ve hijyene yönelik çok sıkı tedbirler alan markalar ziyaretçilerine güvenli bir alışveriş deneyimi yaşatmak için şimdiden kolları sıvadı. Peki, tüketiciler hangi tedbirleri “olmazsa olmaz” görüyor, perakendecilerden nasıl bir alışveriş ortamı bekliyor? Mağaza ziyaretlerinde hangi ezberler bozulacak? Marketing Türkiye için Xsights Araştırma ve Danışmanlık tarafından gerçekleştirilen “Pandemi Sonrası Perakende Araştırması” işte bu soruları yanıtlıyor.

Salgın bize ne hissettirdi?

Emeğin gücünü bilen markalar

Koca bir bahar boşa çıktı koronavirüs nedeniyle… Bir ilkbaharı çaldı ömrümüzden salgın… Çok sıkıldık, çok bunaldık, çok özledik… Her şey normale dönmese de yeni bir başlangıca gebe gelecek günler. Sosyal mesafesiyle, maskesiyle, karantinasıyla karanlık bir dönemi geride bırakmamıza az kaldı. Peki, bu salgın sürecinde ne hissettik? En çok neye hasret kaldık, ilk kiminle buluşacağız? Yanıtlar Wizsight Araştırma’nın Marketing Türkiye için gerçekleştirdiği “Korona’nın Duygusal Etkileri” araştırmasında…

Detayları ve daha fazlası Marketing Türkiye Haziran sayısında sizi bekliyor.  Okumak için TIKLAYIN….

dergi haziran sayısı marketing türkiye
1 The Tech Summit 2025: Yapay zeka ile güçlendirilmiş gelecek nasıl olacak?
The Tech Summit 2025: Yapay zeka ile güçlendirilmiş gelecek nasıl olacak?
2 Uber, Getir için 1 milyar dolarlık teklifle masada
Uber, Getir için 1 milyar dolarlık teklifle masada
3 Amazon Türkiye açıkladı: Türk halkı indirim yorgunu...
Amazon Türkiye açıkladı: Türk halkı indirim yorgunu…
4 General Motors, 10 yıl aradan sonra Türkiye pazarına dönüyor
General Motors, 10 yıl aradan sonra Türkiye pazarına dönüyor
5 DİMES yeni logosu ve “İçecek Bi’Şey” sloganıyla dönüşümünü duyurdu
DİMES yeni logosu ve “İçecek Bi’Şey” sloganıyla dönüşümünü duyurdu
Güncel Haberler
Türkiye'nin en sevilen temizlik markaları...
Türkiye’nin en sevilen temizlik markaları…
Kombiler akıllanıyor, tüketici kazanıyor!
Kombiler akıllanıyor, tüketici kazanıyor!
Sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları!
Sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları!
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Instagram’da yeni trend: Ultra geniş “ince video” formatı markaların gözdesi oldu
Haberler
Instagram’da yeni trend: Ultra geniş “ince video” formatı markaların gözdesi oldu
Sena Tufan
25 Eylül 2025
McKinsey, Karaca’nın dijital dönüşüm başarısını dünyaya örnek gösterdi!
Haberler
McKinsey, Karaca’nın dijital dönüşüm başarısını dünyaya örnek gösterdi!
Sena Tufan
3 hafta önce
TVekstra, VIDAA ile Türkiye’de Connected TV reklamcılığında yeni bir dönemi başlatıyor
Haberler
TVekstra, VIDAA ile Türkiye’de Connected TV reklamcılığında yeni bir dönemi başlatıyor
Marketing Türkiye
3 Ekim 2025
Formadan finansa: Taraftar sadakati nasıl dev bir ekonomiye dönüştü?
Haberler
Formadan finansa: Taraftar sadakati nasıl dev bir ekonomiye dönüştü?
İrem Alimoğlu
4 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.