Tüketicilerin artık markalara değil “yaşadıkları deneyime aşkla bağlandıkları” bir çağdayız. Bu gerçeğin farkında olan markalar bir yandan ardı ardına “deneyim mağazaları” açarken bir yandan da bu anlayışı tüm mağazalarına yaymaya çalışıyor. Aralarında her mağazasında bir “deneyim müdürü” istihdam edenler dahi var. Peki, deneyim sürecinin kalbi olarak gösterilen mağazalarda iyi bir müşteri deneyimi yaratmanın sırrı ne? Bu alana yatırım yapan markalar hangi stratejilerle öne çıkıyor?
Yemek siparişinde yarış başladı
Yemek siparişi sektöründe rekabet kızışıyor. Önce Scotty, ardından Glovo ve şimdi de Getir, Yemeksepeti’nin açık ara lider olduğu pazarda rekabete girişti. Peki, pazarın yeni oyuncuları tüketicilere ne vadediyor?
“Hayır lokması”ndan elit sokaklara…
Bugünlerde sokakta sebebini anlayamadığınız bir kuyruk görüyorsanız; ağzı burnu çikolataya bulanmış, kendini yediklerinin lezzetine kaptırmış birileri yanınızdan geçiyorsa bilin ki çok yakınlarınızda yeni nesil bir “lokmacı” var. Hani o yağda kızartılıp şerbete bulandıktan sonra sokaklarda hayrına dağıtılan “mütevazı” tatlı bugünlerde kentin elit semtlerinde envaiçeşit sosla modern çağın modern bir lezzetine dönüşüyor. Ve de kapısında kuyruklarla bir salgın gibi yayılıyor… Peki, ne oldu da o mütevazı tatlı bir anda elit semtlerin göz bebeğine dönüştü? Nereden çıktı bu lokma furyası?
Sonra şöyle yazacaklar: İçkiliydi Bilmem Ne!
Kendine özgü içerik üretme başarısıyla son yıllarda sosyal medyada öne çıkan hesapların başında geliyor “İçkiliydi Bilmem Ne”… Oluşturdukları “temiz mizah” anlayışı sayesinde Türkiye’deki bir boşluğu dolduklarını belirtiyor “İçkiliydi Bilmem Ne” hesabının eğlenceli ve hırslı yöneticileri Ömer Faruk Çiçek, Hasan Hüseyin Akyıldız, Fatih Yetkin ve Oğulcan Üğüten. Başarılarının altındaki nedeni ise şöyle açıklıyorlar: “Herkesi günlük hayattaki arkadaşımız gibi düşündük. Çoğu video bu yüzden viral oldu.”
“Hedefimizde sektörü büyütmek var”
Olağan Genel Kurul toplantısında yapılan seçimlerle Reklamcılar Derneği’nin (RD) 17. Dönem Yönetim Kurulu Başkanı Volkan İkiler oldu. “Sektörün hem nitel hem de nicel büyüme hızına ve bugün geldiğimiz noktaya baktığımızda arzu ettiğimiz yerde olmadığımızı görüyoruz” diyen Volkan İkiler ile hem RD’nin yeni dönem hedeflerini hem de reklam sektöründe yaşanan sorunları ve sektörün geleceğini konuştuk. İkiler “Yeni dönemde arkadaşlarımla birlikte gerçekçi, ulaşılabilir hedefler belirleyeceğiz” diyor ve ekliyor “Hedefimizde sektörü büyütmek var.”
Araştırma sektörü itibarını nasıl koruyacak?
Önce Bretix, sonra ABD’deki Başkanlık Seçimleri ve ardından da Türkiye’deki Cumhurbaşkanlığı Seçimleri… Hiçbirinde araştırmaların sonuçları doğru tahmin edememesi kamuoyu araştırmalarının güvenirliliğini de tartışmaya açtı. Son olarak kamuoyu yoklamalarını ne denli önemsediği bilinen Cumhurbaşkanı Erdoğan’ın “Anketlere güvenmiyorum” çıkışı ise tartışmaları bir kez daha alevlendirdi. Peki, bu eleştirilerin kaynağı ne? Araştırma sektörü bu eleştirilerden kendisini nasıl kurtaracak?
Tüketici klima alırken neye dikkat ediyor?
Havaların ısınmasıyla klima sektörü hareketlenmeye başlarken araştırma şirketi PRAGMA, Marketing Türkiye için kapsamlı bir klima araştırmasına imza attı.
Ali Saydam: İYİ Parti, iletişimde iyi mi?
Günseli Özen: “Dört başı mamur bir kampanya dersem!”
Markaların yapay zeka rekabeti
Hayatımızı çepeçevre saran yapay zeka markaların da en ciddi rekabet alanlarından biri. Hizmetlerini yapay zeka ile zenginleştiren markalar bu yeni teknolojiyle hem teknolojik marka algısını pekiştiriyor hem de müşteri memnuniyetini yeni bir boyuta taşıyor.
Pazarlama hiç bu kadar “çevik” olmamıştı
Tüketici alışkanlıklarının, satış kanallarının, pazarlama araçlarının sürekli değişmesiyle oluşan koca bir kasırga büyük küçük demeden pek çok markayı yutuyor. Bu kasırganın çekim gücüne kapılıp savrulmayanların ise bir sırrı var: “Çevik Pazarlama”. Bu yeni disiplini şirket bünyelerine uçtan uca entegre edebilen markalar tüketicilerin ne istediğini tahmin etmiyor, adeta onların zihinlerini okuyor!
“Düzenden beslenen özgür olamaz”
Prof. Dr. Alâeddin Asna anısına düzenlenen ve iş dünyasıyla üniversiteyi yakınlaştırmayı amaçlayan “Yeni Zamanlar ve Halkla İlişkiler Sempozyumu” bu yıl “Post-truth” temasıyla 25-26 Nisan 2019’da Anadolu Üniversitesi’nde gerçekleştirilecek. Etkinlik öncesinde hem sempozyumun içeriğini hemen de Prof. Dr. Alâeddin Asna’nın halkla ilişkiler mesleğine kazandırdıklarını konuşmak üzere bir araya geldiğimiz A&B İletişim Yönetim Kurulu Başkanı Sibel Asna, sektörün duayen isminin söylemleri üzerinden sektöre çarpıcı mesajlar veriyor: “Düzenden beslenen özgür olamaz.”
Detayları ve daha fazlası Marketing Türkiye Nisan sayısında sizleri bekliyor.
Abone Olmak İçin Hemen Tıklayın!